Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Golf 4, EPC varsel og bremselys som ikke lyser?


Anbefalte innlegg

Har en 2002 modell Golf 4 som plutselig i dag laget en ekkel ding ding lyd også lyste opp i fint oransj "EPC" på dashboardet.

 

Etter en rask søk fant jeg ut at bremselyset ikke fungerer lengre.

 

Jeg søkte rundt litt på nettet uten å finne ut noe annet enn at det ser ut til å være ett vanlig problem? Er det noen som har peiling? Vanskelig/dyrt å fikse? Regner med det går på reklamasjon, da bilen ikke er 5 år gammel før i August..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Siden vag har kun 3 års garanti kan det hende du sliter der.. Er usikker på dette med garanti/reklamasjon. Undersøk på vag verksted, en telefon samtale er sikkert nok, uansett hvis dette er et vanlig problem kan dem kanskje også svare på hva som trolig er feil.

Lenke til kommentar

Vi har 5 års reklamasjonsrett her i landet. garanti bryr jeg meg ikke en døyt om i utgangspunktet. :)

 

Forhåpentligvis er det bare ett lite problem ettersom bremselysene ser ut til å være de eneste på virkede systemene. At VW har hatt litt problemer med det elektriske er vel ikke til å stikke under en stol... men dette blir den 3 eller 4 gangen den må på verksted...det er ikke bra imho.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Den skal ligge under "bryter". Finnes den ikke der, kan det jo være at prisen ikke er for ille på VW, eller Norsk bildelsenter ved Liertoppen.

De pleier å ha greie priser på sånt.

 

Grei guide :D Hva skulle man gjort uten nett :hmm:

 

Edit: Husk å sjekke alle sikringer før du kjøper. En måte å kontrollere bryteren på, er å "jumpe" kontaktene på ledningene inn på den. Lyser det da, er det bryteren.

 

Er det fire ledninger, går to av dem til motorstyreenheten, og to til bremselyset.

 

Tegningen er litt humoristisk ment ;)

bremselys.bmp

Endret av Normand
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...