Gå til innhold

Sniktitt: Asus U1F


Anbefalte innlegg

Slike skjermer med LED-baklys, har de det glansbelegget som skaper irritérende refleskjoner? (som på nyere LCD-skjermer)

 

Glaretype skjermer er kommet for å bli. Noe som er bra for oss som setter pris på gode skjermer :D

8092000[/snapback]

Glare er ikke bare bra. Fordelen er bedre kontraster og farger, men ulempen er alle refleksjonene i skjermen, som kan være svært plagsomt, selv innendørs.

 

OLED vil vel forhåpentligvis slippe dette.

8092335[/snapback]

 

Kontrasten er jo faktisk ganske dårlig med glare, om man ikke sitter i et mørkt rom hele dagen, noe som gjør bærbar til et lite gunstig kjøp...

 

AtW

8092347[/snapback]

Det er vel litt ulikt fra skjerm til skjerm, men flyttes hodet litt sidelengs, så blir kontrastene veldig dårlig med glare. (med de jeg har prøvd).

 

Det er sikkert greit innendørs i skoler og slikt, men ellers tror jeg det er lite egnet.

8092465[/snapback]

Man kan ikke forbedre egenskapene til en skjerm ved å tilføre et belegg. Belegget lurer deg til å tro at det du ser er bedre, men det bedrer ingenting i praksis - snarere motsatt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Antagelig siden 95% av alle presentasjons-prosjektorer er satt opp med vga-kabel og ikke DVI rundt om i verdens møterom?

8096726[/snapback]

Jeg har sett mange møterom med begge kabler tilkoblet projektoren. DVI begynner å bli vanligere og vanligere. Skulle man komme til et møterom med en projektor med bare VGA (d-sub) så bruker man enkelt og greit en adapter.

 

mgvga11.jpg

 

Det fine med DVI-porten er at den kan inneholde både analogt og digitalt signal. Det er derfor adapterene er så billige. De inneholder ingen aktive komponenter og er bare en enkel koblingsboks for ledningene inn og ut.

 

Det går heldigvis greit andre veien også siden de fleste projektorer har både DVI og d-sub-tilkobling.

Lenke til kommentar

En sammenligning med Fujitsu-Siemens p7000-serie, Sony (ikke tilgjengelig i Norge) og diskusjon om Apples påståtte ultra-portabel hadde vært interessant.

 

Jeg lurer på hvorfor disse ultraportable alltid må ha ULV-versjoner av prosessorene. Er det batteri-betraktninger, PSU, eller varme som gjør begrensningen?

 

Er virkelig ULV-versjonene betydelig bedre på ytelse pr watt @ lav effekt, eller har de bare lav ytelse og lav effekt? Hvis ikke kan man jo tenke seg at en vanlig prosessor kunne yte tilsvarende ved å redusere spenningen.

 

Selv hadde jeg vært mer enn fornøyd med en maskin som gav ULV-ytelse på batteri og nærmere vanlig ytelse på 220V (og da kan jeg leve med en maskin som er ubehagelig varm).

 

-k

Lenke til kommentar

Og at man må vaske seg med white-sprit annhvert minutt for å ikke sette fingermerker på alt man eier er vel heller ikke en trend jeg elsker :)

 

AtW

8091523[/snapback]

 

Ehhh...tror vel neppe whitesprit er tingen. Whitesprit er jo fett som f... Rødsprit derimot..hehe

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
U1F veier med sitt minste batteri med tre celler bare én kilo. Dette gir deg riktignok en ganske knapp batterikapasitet på rundt en time. Når du kjøper maskinen får du med et batteri på 6 celler, og da blir den totale vekten på maskinen 1,19 kilo. Det er hva man på godt norsk kaller overkommelig. Batterikapasiteten er med dette batteriet rundt to timer.
http://www.nettavisen.no/it/article920278.ece

 

Så leser man en annen test ..

This ultraportable has lots of appeal: lightest weight, most stylish exterior, 6-hour battery life, and a good screen. But sluggish performance and the absence of a built-in optical drive hold it back.
http://www.pcworld.com/article/id,131036/article.html

 

The laptop has great battery performance. It has almost 4.5 hours with the 6 cell battery.

 

Jeg tror de som tester burde holde seg til én metode å teste batteritiden på :(

Lenke til kommentar
Jeg har denne pcen selv, og 6 cellern holder i 4 timer og 30 min.

8592691[/snapback]

 

Er det bare meg eller var det ikke spesielt imponerende? Var noe sånt batteriet i laptopen min varte da den var ny (14" skjerm og 6 cellers batter). Da hadde jeg riktig nok redusert lysstyrken på skjermen, men likevel!

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...