Gå til innhold

Sakte våpen, en fordel?!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Viss du har tilsvarende bra våpen so, nå snakker jeg ikke om mainhand+offhand=like bra som 2h men f.eks Hwl axe*2 kontra hwl 2h

Edit: Såklart burstdmg og sånt varieree, men jamt over har fury høyere dps, også pga talents

Endret av Pazaak
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv tillsvarende bra gear, så ligger du nærmere. DW fury er best i PvE, ja. Men det krever sitt fra gear med tanke på main og offhand, samt annet gear som gir + hit osv. Offhand, som da helst skal være noe kjapt, for å gi ekstra rage, bommer ofte og fury warriors er derfor ofte ute etter +hit.

Skrevet
Du tar feil ved å si at fury uansett gir høyere dps og at hit/miss ikke har noe å si.

8091023[/snapback]

Gi meg et eksempel fra et encounter hvor to warriors kan stå i fred og denge og warrior1 har top-notch MS-gear mens warrior2 har top-notch fury-gear og hvor MS-warrioren outdamager fury-warrioren.

Finnes ikke.

Skrevet
Du tar feil ved å si at fury uansett gir høyere dps og at hit/miss ikke har noe å si.

8091023[/snapback]

Gi meg et eksempel fra et encounter hvor to warriors kan stå i fred og denge og warrior1 har top-notch MS-gear mens warrior2 har top-notch fury-gear og hvor MS-warrioren outdamager fury-warrioren.

Finnes ikke.

8091356[/snapback]

1

2

Skrevet (endret)

8091023[/snapback]

Finnes ikke.

8091356[/snapback]

Det er det jeg sier, men speccen i seg selv uten likt gear gir ikke høyere dps. Jeg vet at fury gjør mer dps, men uten hit er dualwield tilnærmet ubrukelig.

Beklager for rotete utsagn.

Altså: Det nytter ikke med dualwield i arms-gear, da du trenger mye +hit med dualwield.

Endret av Lycantrophe
Skrevet (endret)

Fury gjør mer skade men samtidig tar du litt mer skade, i pvp er arms bedre synes jeg, da har du healing reduce med MS, høy burst dmg. Det er en liten fordel som fury med + hit kanskje, men jeg ville ikke basert gearet mitt på at jeg skal ha masse + hit.

Endret av Kandalf
Skrevet

8091023[/snapback]

Finnes ikke.

8091356[/snapback]

1

2

8091470[/snapback]

545.7 dps det står han gjør på slutten der? Ikke akkurat mye i forhold til hva en fury-warrior kan gjøre på samme encounter.

Skrevet

8091023[/snapback]

Finnes ikke.

8091356[/snapback]

1

2

8091470[/snapback]

545.7 dps det står han gjør på slutten der? Ikke akkurat mye i forhold til hva en fury-warrior kan gjøre på samme encounter.

8091977[/snapback]

En MS warrior kan vel gjøre en god del mer en det der med rette buffs og rett gear.

Men ja, fury > arms i PvE.

Skrevet

8091023[/snapback]

Finnes ikke.

8091356[/snapback]

1

2

8091470[/snapback]

8091977[/snapback]

Ta en titt på total dmg done ;-)

Skrevet
DPS > Total dmg done.

gewgle search  : decimator, 1200dps fury gnome på samme encounter :)

8092995[/snapback]

DPS > Total damage gjort, i PvP. I PvE er det likegyldig.

Og når du sier det så har jeg sett den filmen du snakker om, kjedelig.

Poenget er at;

Finnes ikke.

= False.

Skrevet

8091023[/snapback]

Finnes ikke.

8091356[/snapback]

1

2

8091470[/snapback]

8091977[/snapback]

8092930[/snapback]

Damage done har da ikke en drit å si.. DPS er eneste som teller.. De andre suger om ingen klarer å overgå usle 545dps.

Skrevet

8091023[/snapback]

Finnes ikke.

8091356[/snapback]

1

2

8091470[/snapback]

8091977[/snapback]

8092930[/snapback]

Damage done har da ikke en drit å si.. DPS er eneste som teller.. De andre suger om ingen klarer å overgå usle 545dps.

8093457[/snapback]

Jada, dra den standard "de andre suger". Jeg tviler på at noen som har drept KT suger, men om du sier det, så stemmer det sikkert. Ikke heng deg for mye opp i 545.7 dps, hadde han crittet femti-tusen-og-nitti-to på tidspunktet, ville det vært noe helt annet. Han ligger på 2. plass på damage meters, og som du sikkert skjønner, mer dps = mer total damage = høyere opp på listen.

Skrevet
Men med med et treigere våpen gjør "special attacsk" Mortal Strike osv mer damage, og de få gangene du får bruke det vil du gjøre mest mulig damage. Fury der i mot bruker helst dual wield med main hand som er treigere enn off hand av samme grunn.'

8089224[/snapback]

Hvor var du når instant attacks ble normalized?

Trege våpen = høyere heroic strikes, slam (tror ikke det teller som instant attack) etc

Raske våpen = Oftere slag, mer rage ved talent per slag.

8089252[/snapback]

Bare attackpower da smarten. Tregere våpen gir fortsatt høyest damage på specialattacks pga damagerange.

Tommelfingerregelen er som følger for vanlige våpen, fullstendig uten noen som helst unntak: Gå alltid for tregest mulig våpen med arms eller fury-build som warrior. Jo nærmere 3.8/2.8 (2h/1h) jo bedre.

Skrevet
Jada, dra den standard "de andre suger". Jeg tviler på at noen som har drept KT suger, men om du sier det, så stemmer det sikkert. Ikke heng deg for mye opp i 545.7 dps, hadde han crittet femti-tusen-og-nitti-to på tidspunktet, ville det vært noe helt annet. Han ligger på 2. plass på damage meters, og som du sikkert skjønner, mer dps = mer total damage = høyere opp på listen.

8093620[/snapback]

I og med at 545 står når patchy dauer, så vil det jo si at han har gjenomsnittlig 545dps i løpet av hele encounteret. Det at han er nr.2 er en ting, men at han har så gruelig lite dps, vil også si at resten av raidet suger. Skal ikke mye til å overgå det der i DPS.

Skrevet

For å gjøre dette jævlig enkelt:

PVP = 2Hander/Mortal strike

PVE = 1handere/Fury

i pvp så er det ingen som står still å lar deg slå på dem, i motsetning til pve.

Skrevet (endret)
Hvor mye +hit trenger man, da?

8093805[/snapback]

6% mot mobs i raid instancer (lvl 73)

5% i pvp

med disse %ene kan du i teorien ikke misse på special attack.

btw eg anbefaler mer med DW fordi du har 24% miss chance med auto attack. ca 8-9 e bra imo, men d går på smakssak.

Endret av Zelda_
Skrevet
For å gjøre dette jævlig enkelt:

PVP = 2Hander/Mortal strike

PVE = 1handere/Fury

i pvp så er det ingen som står still å lar deg slå på dem, i motsetning til pve.

8096530[/snapback]

tror vi bare sier det sånn. Hørtes rimelig greit ut. :!:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...