Gå til innhold

Hjelp til server!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har nå forworda porten 27015. Jeg kommer meg inn på serveren på den spille pcen min ved å skrive "connect 192.168.0.125:27015" Det er den IP adressen som kommer frem i Source Dedikated Server. Men en venn av meg som ikke er på mitt LAN kommer seg ikke inn ved hjelp av "connect 192.168.0.125:27015"

Så jeg prøvde å skrive "sv_lan 0" i consolen på SDK, men det hjalp ikke.

Så snakket jeg med en annen venn som har pleid å lage server som vi har spilt sammen på. Men han gjør det "the easy way" ved å "Create Server" inne på CSS også skrive "sv_lan 0" i console, så jeg prøvde det, men det funket heller ikke :no:

Så hva kan være galt?

Bilde av port settings:

portsettingszk1.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Den ip'n du refferer til er den lokale ip'n til datamaskina di, altså den ip'n andre datamaskiner i DITT nettverk "ser". Derfor trenger du å bruke den eksterne ip adressa di, altså den datamaskiner ute på webben "ser". Den finn du her: http://whatismyip.com/

Så er det berre til å blaste hs (såfremt du har forwarda riktig) :)

Skrevet

Du kan ikke bruke LAN-ipen din over nettet, det går nok ikke :p

men, ville ikke anbefalt å lagt opp en egen Counter-Strike server, med tanke på at en slik server krever minst 100 mbit for at den skal fungere optimalt med bra ping osv. Bare et lite tips.

Skrevet
Du kan ikke bruke LAN-ipen din over nettet, det går nok ikke :p

men, ville ikke anbefalt å lagt opp en egen Counter-Strike server, med tanke på at en slik server krever minst 100 mbit for at den skal fungere optimalt med bra ping osv. Bare et lite tips.

8080615[/snapback]

Definer optimalt? Trur ikkje han spelar på eit slikt nivå kor 1-10ms trengs. Om han berre skal setje opp ein server på gøy, eller ein liten 5on5 war server vil nok 5-10mb utlinje holde massevis, med forbehold om at alle spelarane kjem frå noreg/sverige/danmark.

Skrevet

En server krever 100mbit for at den skal fungere med 20-30 i pingtid. Du aner ikke hvor mye data som en server må motta og levere ut på en Counter-Strike server, det er nok mer enn du tror.

Skrevet

Joda, men tviler på at han skal spele hardcore med det fyrste. Er alltid kjekt å berre spele på gøy med venner også :) Dessutan har routinga på linja minst like mykje å seie som hastigheten.

Skrevet
En server krever 100mbit for at den skal fungere med 20-30 i pingtid. Du aner ikke hvor mye data som en server må motta og levere ut på en Counter-Strike server, det er nok mer enn du tror.

8080766[/snapback]

Tvert imot. Det kreves mye mindre enn hva du tror.

Jeg har 2.5Mb ned og ihvertfall ikke høyere opp, og vi kan være 4 stykker som spiller uten at det lagger.

Skrevet (endret)

8080766[/snapback]

du tar så feil som du kan ta, jeg og en kompiss spillte litt på min server så har jeg et kjekt programm som heter: Netlimiter innstalert så da var jeg så lur at jeg gikk bort og såg på hvor mye trafikk til internett da det var 1spiller: ca 1.5kb/sek ned og ca 2kb/sek opp :) så med enkel matte så kan du finne ut hvor mye data som blir sendt/spillere :yes:

OT: gå på denne siden: så gir du han den op+ :27015

her!!

Endret av hiper
Skrevet

Kanskje du da kan fortelle meg hvorfor profesjonelle Warservere levert av firmaer som mbit, gameserver og gameguard (som jeg selv spiller ofte på) blir hostet på 100mbit?

Skrevet (endret)
Kanskje du da kan fortelle meg hvorfor profesjonelle  Warservere levert av firmaer som mbit, gameserver og gameguard (som jeg selv spiller ofte på) blir hostet på 100mbit?

8085632[/snapback]

Fordi folk over heile Europa skal ha ein fair sjangs.

Endret av aspic
Skrevet

sndr, har Eirik_FS sagt at han skal lage en kjempe god server? Nei, det har han ikke. Han skal sikkert spille sammen med 2-3 venner og derfor trenger han ikke så god linje, 2,5 MB holder i massevis akkurat som Matsemann sier. :)

Skrevet

Ja, men all ping under 30ms er flisespikkeri. Er ikkje absolutt nødvendig, selskapa kriger om å komme med lågast pingtider, slik at dei naturlegvis får fleir kunder. Ein må ikkje sjå på kva serverselskap bruker, når ein får heilt grei ping med linja si heime.

Skrevet

skal si deg hvorfor store server selskap som mbit osv har 100mbit+ linjer:)

1. De skal tjene penger på og leie ut servere og da må de selvfølgelig ha gode pingtider.

2. De store server selskapene har mange vt servere+ mange servere i mange spill, når de da skal laste opp baner til brukere som ikke har de så kan ikke alle de andre få dårlig ping :)

3. :thumbup:

Skrevet
du husket å skrive port nummeret bak ip?

Edit: du kjører fast ip på maskina?

8100718[/snapback]

Port nr. har jeg husket.

Vet ikke om det er fast ip eller ikke jeg :p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...