Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Musearm, hva er det?


Whoopy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jo, det er en senebetennelse som følge av en overbelastning/feilbelasting av en eller flere sener. Gjør man en "unaturlig" og for ensidig bevegelse over en lengere periode, irriterer det og kan føre til betennelse. Skulle ulykken være ute er det jævlig viktig å ikke gjøre den bevegelsen på en stund, men heller hvile og deretter variere i større grad. Det kan bli kronisk og da er det noe shit å bli kvitt. Litt det samme som vi gitarspillere må passe oss for.

Lenke til kommentar
Er ikke det senebetennelse eller noe?

Vondt er det ihvertfall

8076237[/snapback]

Jepp, og sitter man normalt ved PCen vil man sannsynligvis ikke oppleve det, man vil kjenne det(bør) hvis man sitter feil.

 

Håndleddet skal ligge/slappe av på pulten ved musen er vel den gylne regelen.

 

Whoopy: Signaturen din er 1 linje for lang.. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897

Musesyke er som sagt før senebetennelse i håndleddet eller noe. Merker du noe lite BURDE du gå til doktor/fysioterapeut og sjekke om det er noe gale. Søsteren min har hatt store problemer med hånden etter dette fordi hun utsatte det så mye. Kanskje en slik en:

http://www.powerball-norge.com/toepassinge...f795193ccb5f3ec

kan forebygge det? (eller er det bare for å reklamere?)

Lenke til kommentar

Jeg har fått beskjed av fysioterapaut at håndleddet mitt et ødlagt for resten av livet grunnet dårlig musbruk (missbruk? :p)... Jeg kan ikke bøye håndleddet for langt bak, da stopper det bare. får jeg en belastning på det punktet så er hånda ødlagt ut dagen.. (kommer seg som oftest over natten)..

 

Men det er veldig plagsomt når jeg spiller fotball og skal støtte opp en sklitakling eller noe.

Lenke til kommentar
Jeg har fått beskjed av fysioterapaut at håndleddet mitt et ødlagt for resten av livet grunnet dårlig musbruk (missbruk? :p)... Jeg kan ikke bøye håndleddet for langt bak, da stopper det bare. får jeg en belastning på det punktet så er hånda ødlagt ut dagen.. (kommer seg som oftest over natten)..

 

Men det er veldig plagsomt når jeg spiller fotball og skal støtte opp en sklitakling eller noe.

8097568[/snapback]

Er det feil bruk som har ført til det? I så fall, kva gjorde du?

Lenke til kommentar

Jeg har brukt pc så lenge jeg kan huske.. Derfor er det ikke så lett å gå tilbake i alle timene jeg har brukt pc og se på om jeg en eller annen gang har slurva litt med sitte stillinga og slikt..

 

Men det er nok mest sannsynlig jeg har sittet litt "herja" i et par timer om dagen i min vakre ungdomstid :p Feks, tastaturet på fanget og musa på et trekasse vedsiden av stolen.. Ikke akuratt støtte for håndleddet..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...