Gå til innhold

Påbud om refleksvest i bil.


Gjest Bruker-95147

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147

Denne synes jeg fortjener litt oppmerksomhet. :cool:

 

I går kom påbudet om refleksvest i bil.

 

Har nå kjørt bil til / fra jobben i 2 dager, men nå jeg ser ut av bilvinduet i køen, er det bare jeg som har på meg denne refleksvesten. Er folk så vannvittig trege, eller er det noe jeg har missforstått 

 

Superman

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Her fortsetter han jaggu meg :)

 

Ok. så behøver jeg ikke å kjøre med refleksvesten på. Er det noe lurt sted å ha vesten?

 

Går det ann å legge den under lokket på rattet, slik at den spretter ut sammen med airbaggen? Da har jeg den tilgjengelig når jeg trenger den, samtidig som den er ryddet bort når jeg ikke har behov for den...

 

Superman

Lenke til kommentar

-ikke- morsomt. jeg hadde panikk fordi jeg trodde det var slik det var..

 

"Hallo? Jeg nekter å sitte med refleksvest i bil? Hva er poenget med å se personen i bilen da? For å se om det er noen som styrer kjøretøyet? " :hmm:

 

Så fikk jeg det forklart da.. doh

Lenke til kommentar

Hadde en nesten lignende opplevelse med en gammel mann som var hysterisk sint pga dette med refleksvest i bilen.

 

Han utbrøt noe som;

"Kaffør i h. ska vi ha dein førpul. refleksjæv. i biln?! Når eg ska i bursdag ska eg nu fae. ikkje ha nåkka refleksvest på mæ!"

 

Jeg lo endel ja :wee:

Lenke til kommentar

politikers tankegang. bilbelte sparer liv og penger for staten.

så hvis du skal skifte dekk i veikanten, bensin etc og det er mørkt. så er det påbudt å sette varsel trekant 30-100meter bak bilen. så må en bruke vesten utenom på mørke landeveier for å ikke bli påkjørt. det er ideen bak det. så det blir en del kontroller framover.

Lenke til kommentar
politikers tankegang. bilbelte sparer liv og penger for staten.

så hvis du skal skifte dekk i veikanten, bensin etc og det er mørkt. så er det påbudt å sette varsel trekant 30-100meter bak bilen. så må en bruke vesten utenom på mørke landeveier for å ikke bli påkjørt. det er ideen bak det. så det blir en del kontroller framover.

8183821[/snapback]

Greit det, officer! :ph34r:

Lenke til kommentar

Men hva er sjansen for motorstopp, dekk-skifting eller tom tank? Sjansene er jo jævla små og det er få som får det. Det er en "smart" måte å tjene mye penger for de som har med refleks vestene å gjøre. Hvis det hadde vært så viktig så hadde de gitt det ut gratis til oss folket, eller til de som har bil og ikke tatt 60 kr. vesten.

De tjener sykt mye de som har med refleksene. Tenk dere no runt 300.000 som må ha refleks vester og det ganger 80.... mye pæng ut av det skjønner dere, ;).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...