Gå til innhold

Bytte XP2000+ til XP2700+


thorsan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-12-08 22:47, skrev Aasgaard:

Testa min IBM 80GB 7200 disk nå (kun en disk), fikk:


Max: 48268,0

Min: 1203,0

Average: 37686,7

CPU: 9,1%


Du har vel ok hastighet på dem, men CPU bruken din er høy, noe som kunne tyde på DMA problemer..



 

Tenkte jeg også finnes det noe prog som tar seg av slik søking? Kjørte WD sin dataguard sak og den fant ikke noe problemer med selve disken, og windows sier selv at diskene kjører udma...

 

*klø meg hue*

Lenke til kommentar

Det å kjøre diskene i raid 0 er faktisk ganske dumt ja.

Jeg gjorde det selv inntil nå nylig, da klikka nemlig raidkontrolleren på hovedkortet mitt, og da jeg kjøpte nytt hk+cpu+ram så virka hdd`ene ikke da heller. Jeg kunne visst ikke bare sette diskene på en ny raid kontroller uten å formatere. Derfor mista jeg alt jeg hadde dvs 240gb var det, for diskene var fyllt opp til randen med filmer og andre ting. Uff

 

Men jeg må si at jeg merker litt forskjell på ytelsen, spesiellt i videoredigeringsprogram og sånt.

Lenke til kommentar

Hei igjen,

 

Nå er alle diskene under 12% i cpu bruk, untatt den som står på raid kontrolleren, noen her som kan kjøre hdtach 2.61 på en disk som står på raid kontroller?

 

 

red : Oppdaterte bios til den siste jeg fant hos asus versjon .15

 

Thorsan

 

[ Denne Melding var redigert av: thorsan på 2002-12-08 23:32 ]

Lenke til kommentar

Kloke ord Aasgaard, men veldig mange som kjøper ny CPU gjør bare forde man ønsker noe nytt og raskt, ikke forde man trenger det. Hadde alle bare kjøpt hardware når de sårt trenger det, da hadde ikke selskapene tjent så mye penger. Noe som igjen hadde betydd at det vi kjøper hadde faktisk blitt dyrere....

 

Så løp å kjøp! :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-08 23:59, skrev Aasgaard:

Quote:


Den 2002-12-08 23:36, skrev venomzorg:

vurderer selv og bytte fra xp1800 til xp2400, burde jeg det?


 

Ikke hvis XP1800+ fungerer brar til det du bruker den til. Desto lenger du klarer deg med en CPU desto raskere CPU får du jo selvfølgelig for pengene når du først bytter..

 

 

joda, men jeg har lagg i wc3 når jeg får MYE units og er i kamp med motstanderen. dette er meget irriterenes, og det er IKKE skjermkortet. akuratt prøvd et radeon9700pro, lagget fordet...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-08 20:36, skrev desertglow:

Quote:


Den 2002-12-08 20:19, skrev ajohn_richard:

Hei!


Har bare et råd som HJELPER STORT på farten på en slik maskin... kjøp en raidkontroller/nytt hk med støtte for dette og sett 2 disker(7200Rpm) i stripet raid(raid 0)


Skal si det blir fart;)


 

RAID0 er et stort sjansespill med dine data (tar den ene disken kvelden, mister du all data, og sjansen for at disker tar kvelden i RAID er større enn ved singel bruk), og effekten er forsvinnende liten til normal bruk. Ved videoredigering og ren lese/skrive-operasjoner hjelper det en del, men så lenge det ikke halverer søketiden hjelper det svært lite på ting man vanligvis bruker PCen til som spilling, surfing og annet kontorbruk. RAID0 vil aldri kunne kompansere for en svakere CPU i en vanlig PC.

 

 

 

Cluet er at hvis han opplever treghet med det systemet som forøvrig er ganske bra, og han ikke har noen hardware/software problemer så er raid et godt alternativ, men det er riktig det at en bør ikke bruke raid 0 hvis man har viktige data på disken.

 

Men de fleste, ok mange, av oss bruker maskina til spill, word osv og hvis en disk tar kvelden( har ikke gjort det hos meg på det året jeg har hatt raid da men) er det jo bare å kjøpe en ny, som du må uansett singel eller raid ellers også.

Lenke til kommentar

Problemet er at kjører du RAID 0 så har du vanlig feilsjanse på diskene dine x2 OG hvis det ryker mister du alle data. Dette i tillegg til at RAID 0 gir begrenset ytelsesøkning til vanlig windowsbruk hvis du ikke har en dyr dedikert kontroller. Hvis pengene brenner i lomma ville jeg faktisk heller prøvd en rasl SCSI disk, men det er jo en dyr løsning :smile:

 

Cobos

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-08 22:44, skrev troyel:

Quote:


en ting som slo meg, jeg bruker onboard lydkortet, men har et sb live pci kort liggende, bruker onboard saken mye cpu?


 

Tror pci kortet bruker mer cpu kraft, onboard har en tendens til å kreve svært lite (vertfall i di testene jeg har sett)

Men det skulle uansett vere ubetydelig lite.

Onboard lydkort bruker mye mer cpu kraft enn pci kort. Mange her på forumet har slitt med hakking i spill, spesielt bf42. Og når de har deaktivert onboard lydkortet og satt inn et pci kort. Flyter spillet fint :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...