Gå til innhold

SuperFetch & ReadyBoost


Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å bygge ny maskin om ikke så lenge. Skal ha Vista, og tenkte å bruke Superfetch og Readyboost. Så komme spørsmålene rundt dette. Jeg skal ha 4GB RAM på maskinen. Så vidt jeg har forstått, så blir SuperFetch minnet sett på som en slags utvidelse av RAMen. Hvordan takler Vista da >4GB RAM? Deretter lurer jeg på hva som er de kjappeste flashdrivene som er brukbare til dette formålet (read/write hastighet)...altså 1-2GB USB drive eller lignende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har planer om å bygge ny maskin om ikke så lenge. Skal ha Vista, og tenkte å bruke Superfetch og Readyboost. Så komme spørsmålene rundt dette. Jeg skal ha 4GB RAM på maskinen. Så vidt jeg har forstått, så blir SuperFetch minnet sett på som en slags utvidelse av RAMen. Hvordan takler Vista da >4GB RAM? Deretter lurer jeg på hva som er de kjappeste flashdrivene som er brukbare til dette formålet (read/write hastighet)...altså 1-2GB USB drive eller lignende.

8044701[/snapback]

 

Hva skal du med Readyboost for når du skal ha 4 gb med ram?

:hmm:

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Jeg har planer om å bygge ny maskin om ikke så lenge. Skal ha Vista, og tenkte å bruke Superfetch og Readyboost. Så komme spørsmålene rundt dette. Jeg skal ha 4GB RAM på maskinen. Så vidt jeg har forstått, så blir SuperFetch minnet sett på som en slags utvidelse av RAMen. Hvordan takler Vista da >4GB RAM? Deretter lurer jeg på hva som er de kjappeste flashdrivene som er brukbare til dette formålet (read/write hastighet)...altså 1-2GB USB drive eller lignende.

8044701[/snapback]

 

Hva skal du med Readyboost for når du skal ha 4 gb med ram?

:hmm:

8044962[/snapback]

 

Det gir en liten ytelsesøkning ved start av programmer etc. Ta en kikk her. Alt for en følelse av en kjapp maskin =) Lurer fortsatt på hva som er en kjapp USB drive. Gjelder forresten 8GB RAM grensen for 32bit Vista også? Skulle jo i teorien bare støtte 4GB. Og blir SuperFetch minnet sett på en del av minnet slik at 4GB RAM + 1GB SF/RB blir sett som 5GB og ikke funker dersom det er 32bit OS.

Endret av The Jackal
Lenke til kommentar
Gir absolutt INGEN ytelsesøkning når du allerede har 4GB. "Alt for en følelse av en kjapp maskin" er det dummeste jeg har hørt. Smør på flesk, kalles det. Det kan gi en liten økning dersom man har under 1GB med RAM.

8045128[/snapback]

 

Da tar du faktisk feil. Selv om reduksjonen med f.eks 2GB RAM er veldig mye mindre, så går det faktisk raskere. Studer resultatene i linken i forrige innlegg.

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Jeg har planer om å bygge ny maskin om ikke så lenge. Skal ha Vista, og tenkte å bruke Superfetch og Readyboost. Så komme spørsmålene rundt dette. Jeg skal ha 4GB RAM på maskinen. Så vidt jeg har forstått, så blir SuperFetch minnet sett på som en slags utvidelse av RAMen. Hvordan takler Vista da >4GB RAM? Deretter lurer jeg på hva som er de kjappeste flashdrivene som er brukbare til dette formålet (read/write hastighet)...altså 1-2GB USB drive eller lignende.

8044701[/snapback]

 

Hva skal du med Readyboost for når du skal ha 4 gb med ram?

:hmm:

8044962[/snapback]

 

Det gir en liten ytelsesøkning ved start av programmer etc. Ta en kikk her. Alt for en følelse av en kjapp maskin =) Lurer fortsatt på hva som er en kjapp USB drive. Gjelder forresten 8GB RAM grensen for 32bit Vista også? Skulle jo i teorien bare støtte 4GB. Og blir SuperFetch minnet sett på en del av minnet slik at 4GB RAM + 1GB SF/RB blir sett som 5GB og ikke funker dersom det er 32bit OS.

 

Denne er jo laget spes. for Readyboost da... http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=329778

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...