Gå til innhold

AMD 690 offisiell i dag


Anbefalte innlegg

Det er ikke slik at skjermkortet tar seg av selve dekodingen, men skjermkortet hjelper til med deinterlacing og IVTC operasjoner. Dvs ting som er krevende når man arbeider med så store oppløsninger som det er snakk om her. Mulig de kan presse inn andre elementer av dekodingsprosessen i skjermkortene også men det krever endringer i GPU, og vi vil ikke få se dette i dag.

 

Jeg savner faktisk Creative og Sigma Designs sine harware dekodere (Creative Dxr3 f.ex). Creative burde lansert en oppgradert modell med hardware dekoding av både MPEG-2, VC-1 og H.264. Eller man burde integrert dette som en del av skjermkortet, gjerne i selve GPU eller som egen brikke.

Ikke noe yter bedre enn maskinvaredekodere. Desverre finnes ikke dette i dag.

Endret av saivert
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Simen1: Jeg tenkte på at om en fikk en "CGPU" (CPU og GPU kombinert). Da kunne overklokkeren slått av den svake GPU'en fra f.eks. BIOS eller i grafikkdriveren. Kjøpe seg ett rått skjermkort. Og kanskje overklokke CPU-delen av kombibrikken. Den effekten som ble spart ved å slå av GPU-delen kunne en nå brukt til å overklokke CPU-delen med tilsvarende effekt. Bare en tanke, og kanskje ønskedrøm.

Lenke til kommentar
Jøss, nå trur eg ordner meg ein stuePC med ein gong :)

Då bør jo 2x XP3600+ halde i massevis :)

8046957[/snapback]

 

eller... du kan kjøpe en PS3 og installere Linux. PS3'en har krefter nok til det meste du kan finne på, i tilleg får du en blu-ray spiller og så er den pen å se på :-)

Lenke til kommentar
Simen1: Jeg tenkte på at om en fikk en "CGPU" (CPU og GPU kombinert). Da kunne overklokkeren slått av den svake GPU'en fra f.eks. BIOS eller i grafikkdriveren. Kjøpe seg ett rått skjermkort. Og kanskje overklokke CPU-delen av kombibrikken. Den effekten som ble spart ved å slå av GPU-delen kunne en nå brukt til å overklokke CPU-delen med tilsvarende effekt. Bare en tanke, og kanskje ønskedrøm.

8090160[/snapback]

Det høres ut som et godt forslag, jeg tror det fungerer fint på den måten allerede med brikkesett som har integrert grafikk. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...