Gå til innhold

Din Command & Conquer 3 (demo) anmeldelse

Anbefalte innlegg

Skrevet
Fikk lyst til å prøve artillery bombardment deluxe nå jeg...

Sette en flokk juggernaughts til å sprenge alt som kommer ut av bygningene hans og legge et ildteppe over tiberiumen hans..

:cool:

8079049[/snapback]

Funker greit det.. bare å droppe noen snipers og ha juggernaughtene klare. Men husk at ved bombardment er ikke skaden all verden, og de kan ikke skifte target så fort.. så du må ha flere grupper spredt til å skyte på forskjellige steder om det skal være hensiktsmessig. Og da kan man bruke pengene på laserpewpew-mammoths/predators og bombefly i stedet. En rig og noen fly er jo en kjekk kombo for å få litt firepower fra lufta f.eks.

8079109[/snapback]

Seff. Men jeg gjør det jo for den gode følelsen, ikke for å vinne ^^

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er innmari artig å spe på med juggernaught-ild når man har "sikret seieren" og bare skal knuse basen til fienden.. hadde 3 + 3 + 3 stk stående til venstre, midt på og til høyre nederst på kartet, dritfett å se prosjektiler som kommer fra alle kanter og rammer bygningene :D

Skrevet
Hmmm juggernautene har jeg ikke fått med meg enda. Hvor lager man dem? er det bygninger?

8081281[/snapback]

Det er units. Du får tilgang til dem hvis du bygger Tech Center.

Skrevet

Nedtur i forhold til Generals/ZeroHour :nei:

Tåpelig at bygninger kan settes ut ferdige, istedetfor at de blir bygget opp på slagmarken. Bygninger bygges altfor fort, virker som det er meningen å sitte bak å "turtle" opp,siden du kan "teche" så fort, for så å sende 5000 units for å møtes i midten...gøy et par-ti ganger, så blir det repetetivt og kjedelig...

Tviler på om det blir kjøp, venter heller på Generals2 :thumbup:

Skrevet

Tåpelig at bygninger kan settes ut ferdige, istedetfor at de blir bygget opp på slagmarken. Bygninger bygges altfor fort, virker som det er meningen å sitte bak å "turtle" opp,siden du kan "teche" så fort, for så å sende 5000 units for å møtes i midten...gøy et par-ti ganger, så blir det repetetivt og kjedelig...

8081828[/snapback]

Dette er en oppfølger til de andre spillene i serien, hvor de aller fleste har hatt denne måten å bygge bygniner/lage units.

Det eneste jeg kan sette fingeren på så langt er at superweaponene er alt for kraftig, de knuser jo alle bygningene nesten uansett.

Skrevet
Hmmm juggernautene har jeg ikke fått med meg enda. Hvor lager man dem? er det bygninger?

Og hva gjør handicap egentlig med motstanderen?

8081281[/snapback]

Juggernaughts er store treløpede kanoner som går på to bein. Du kan kjøpe dem samtidig med mammoth tanks. De fungerer som svært langtrekkende artillerikanoner som kan skyte hvor som helst bare de har en snipertropp som peker ut mål for dem.

Handikap gjør at enhetene tåler mindre og gjør mindre skade, og jeg antar at du også får mindre penger per ladning tiberium.

Skrevet

Dette var akkurat som eg tenkte det skulle bli. Sidebar, ferdigbygde bygningar, C&C is back!

Ikkje heilt sikker på om eg likte vinkelen på kameraet, den var veldig liten i forhold til RA2, men det er nok ein vanesak. Sakna også det å sette rallypoint på ein enhet.

Grafisk er det ikkje til å klage over.

Fint at du kan rotere bygningane for å tilpasse best mogleg. Ellers virka tanksene ganske kraftige i forhold til infanteriet, men mogleg rifllemen mot Mammoth ikkje er så ideellt. :D

Det går fort og byningar poppar opp over alt, sånn C&C skal være.

Skrevet

8081828[/snapback]

Grunnen til at de spretter opp så fort er et de blir prefabrikerte i construction yard. Det har alltid vært slik i C&C. Generals var i så måte et avvik fra hvordan spillene var satt sammen tidligere.

Skrevet
Fint at du kan rotere bygningane for å tilpasse best mogleg. Ellers virka tanksene ganske kraftige i forhold til infanteriet, men mogleg rifllemen mot Mammoth ikkje er så ideellt. :D

8082151[/snapback]

Mammoth og predator er faktisk ganske svake mot infantry med mindre de kjører over dem, spesielt før de har rail gun. Sånn sett er raketttropper svært effektive å sette inn mot tanksene. Syntes det var betydelig enklere å ødelegge kjøretøyer enn infanteri med mammoth, ihvertfall.

Skrevet

Det er klart, dei er best mot kjøretøy og bygningar, men ein Mammoth klarte seg fint mot ein del infanteri, med Railgun-oppgradering.

Skrevet
Det er klart, dei er best mot kjøretøy og bygningar, men ein Mammoth klarte seg fint mot ein del infanteri, med Railgun-oppgradering.

8082200[/snapback]

Hovedstyrken er jo fremdeles at de kan kjøre over et par tropper og utslette dem totalt. Få en 5-6 mammoths til å ha forced move til en bred front, så utsletter du det meste. Eller ha med deg noen APCs - de tar fort kål på plagsomme bakketropper.

Skrevet (endret)

Må si meg enig i dette med zoomen. Har ikke behov for å se alt så utrolig stort hele tiden, man mister litt overblikk. Håper de gjør noe med dette i retail-utgaven!

Sidebaren synes jeg også er for stor egentlig. Systemet med 1-2-3-..-flapper kan bli litt kaotisk, men det er vel bare å lære seg keyboard shortcuts.. Skulle likevel ønsket meg et litt annet system der. :hmm:

Uansett et spill enhver C&C-fan bør anskaffe seg. :)

Og en ting til - fortellerstemmen i Tutorialen var utrolig slitsom.

Endret av klilleng
Skrevet
Handikap gjør at enhetene tåler mindre og gjør mindre skade, og jeg antar at du også får mindre penger per ladning tiberium.

8082131[/snapback]

Uhm? Tror du har snudd det litt på hodet, jo høyere handicap prosent du stiller inn - jo mer tåler unitsa dine ... ikke mindre ;)

Skrevet

8082131[/snapback]

Uhm? Tror du har snudd det litt på hodet, jo høyere handicap prosent du stiller inn - jo mer tåler unitsa dine ... ikke mindre ;)

8083038[/snapback]

Den som får handicap får lavere hp og gjør mindre skade. Så hvis du gir fienden -95% handicap tar du tanksene deres på ett skudd osv.

Skrevet

Nå klarte jeg endelig å ta hard (uten noe handicap selvsagt) :)

Var kansje ganske heldig siden motstanderen bestemte seg for å expande akkurat der jeg expandet. Var sinnsykt vanskelig å holde det området en stund. Han hadde vilt med bygninger plassert nesten oppå mine, og det var vanvittig hektisk å bygge tårn, kanoner, war factories for å pumpe tanks og styre enhetene samtidig. Vedder på at vi kjempet rundt et kvarter der, non stop. Når jeg endelig hadde presset han ut av det området hadde jeg fått samlet en god gruppe mammoths i hovedbasen og da var det egentlig lett.

Merker at det hjalp å ha en stødig APM på 350 fra all warcraft 3 spillingen ^^

Skrevet
Nå klarte jeg endelig å ta hard (uten noe handicap selvsagt) :)

Var kansje ganske heldig siden motstanderen bestemte seg for å expande akkurat der jeg expandet. Var sinnsykt vanskelig å holde det området en stund. Han hadde vilt med bygninger plassert nesten oppå mine, og det var vanvittig hektisk å bygge tårn, kanoner, war factories for å pumpe tanks og styre enhetene samtidig. Vedder på at vi kjempet rundt et kvarter der, non stop. Når jeg endelig hadde presset han ut av det området hadde jeg fått samlet en god gruppe mammoths i hovedbasen og da var det egentlig lett.

Merker at det hjalp å ha en stødig APM på 350 fra all warcraft 3 spillingen ^^

8083581[/snapback]

Har lav APM jeg, - er ikke vant med online spilling, og foretrekker å ta pause mens jeg spiller mot AI.

Skrevet
Jeg synes zoomingen var for begrenset. Kom liksom ikke langt nok ut til å få et overblikk. I Command & Conquer og Red Alert fikk jeg mye bedre overblikk over hva som foregikk.

8048125[/snapback]

I tillegg er jo kameraet plassert på skrå slik at du kan se 5km framover, men ikke klarer å gjøre noe i det området fordi alt blir for smått der. Det som blir nederst på skjermen derimot er alt for stort og en enhet dekker halve skjermen der. Så egentlig er det bare en liten del av skjermen som er praktisk å bruke.

Er jo nesten uspillbart i forhold til de gamle spillene, der du hadde _overblikk_, ovenfra og ned.

8050859[/snapback]

Likte spesiellt Red Alert 2 jeg :D den vil alltid forbli en klassiker hos meg ;)

PS: Skal teste litt med forskjellige taktikker hos motstanderen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...