Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvordan bli uavhengig av lypsyl?


Dhack

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mot slutten av dagen satt jeg bare og rista. Helt sykt :|

Eeeeh.... Seriøst folkens, dere høres jo ut som om dere går på narkotika, hvordan kan du sitte å riste av å ikke få lypsyl, det er jo kun psykologisk avhengighetsskapendes, ikke fysisk...

 

Jeg har kun tatt på lypsyl om kvelden før jeg legger meg i 2 dager nå, fungerer sånn halvveis fint, leppene er helt perfekte når jeg våkner opp, får lyst til å kysse noen med en gang :):p

Lenke til kommentar

To innlegg kun inneholdende en smiley er slettet. Slike innlegg regnes som spam og bryter dermed med retningslinjene.

 

#10: Blant andre ting regnes f. eks tre eller flere like tråder/innlegg som uønsket innhold (heretter referert til som "spam"), og kan føre til advarsler eller midlertidig/permanent utestengelse. Brukere som deltar i slike tråder kan straffes på lik linje med trådstarter. Ulovlig bumping er heller ikke tillatt og kan bli straffet på samme måte som spam. Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's.

 

Snorre :)

Lenke til kommentar
Mot slutten av dagen satt jeg bare og rista. Helt sykt :|

 

Klassisk den der, først kommer ristingen/skjelvingen, så kommer oppkastet, hodepinen og etterhvert hallusinasjonene. Heldigvis har de ansatte på Lypsyl-rehab veldig bra kompetanse. De kan hjelpe deg gjennom det meste, så ikke fortvil alle der ute som trenger hjelp.

 

Mot slutten av dagen satt jeg bare og rista. Helt sykt :|

Eeeeh.... Seriøst folkens, dere høres jo ut som om dere går på narkotika, hvordan kan du sitte å riste av å ikke få lypsyl, det er jo kun psykologisk avhengighetsskapendes, ikke fysisk...

 

 

Si det når du går tur i Nordmarka, milevis unna folk, og du plutselig oppdager at du har glemt å ta med deg lypsylen. Så kan vi se hvor morro du syns det er når du ligger å rister og kaster opp i snøen, mens mobilen er tom for batteri så du ikke kan ringe etter hjelp. Noe som resulterer i at du må kravle deg bortover marka i sneglefart mens du skjelver og prøver for harde livet å ikke drukne i ditt eget spy, samtidig som du ser kjempeseigmenn dansende i ring rundt deg. Dette har skjedd med meg nemlig, og det er ikke så veldig morsomt for å si det sånn.

 

Det høres ut som du har et relativt lavt forbruk. Det blir det samme som å røyke en sigarett i måneden, selvfølgelig blir du ikke fysisk avhengig av det. Avhengigheten

starter psykisk, og kommer for alvor fysisk når du kommer opp mot 15-16 Lypsyl daglig, et forbruk som faktisk er langt fra usannsynlig dersom du mister kontrollen. Med et så enormt forbruk øker selvfølgelig også sjansen for en farlig overdose...

 

Lypsyl-avhengighet er godt dokumentert, og ikke til å spøke med. Dersom du legger merke til at en av vennene dine plutselig får veldig skinnende og fine lepper, da kan det være fare på ferde...

Endret av SpamPanda
Lenke til kommentar

Uten å ha giddet å lese hele posten: Lypsyl består for det meste av vann. En "lypsyl" uten vann, som derfor ikke tørker ut leppene like rabiat, er det eneste svaret. Som nevnt tidligere i posten, hvor det påstås at Mentholatum lipbalm er den eneste som gjelder, er kanskje et bra forslag, men jeg anbefaler mye heller aloe lips. Jeg har brukt tre på 1 1/2 år, og nå har jeg ikke bruk for den i det hele tatt med mindre jeg er så tett i nesen at jeg puster med munnen hele tiden :p

Lenke til kommentar
Uten å ha giddet å lese hele posten: Lypsyl består for det meste av vann.

Feil! De tre hovedingrediensene i vanlig Lypsyl er paraffinum liquidum, petrolatum og parafin. I min verden er ingen av disse vann, men snarere mineraloljer. Alle disse legger seg i hovedsak utenpå leppene og trekker ikke inn. Det vil også si at fukteeffekten på selve leppene er heller dårlig.

Lenke til kommentar
Uten å ha giddet å lese hele posten: Lypsyl består for det meste av vann.

Feil! De tre hovedingrediensene i vanlig Lypsyl er paraffinum liquidum, petrolatum og parafin. I min verden er ingen av disse vann, men snarere mineraloljer. Alle disse legger seg i hovedsak utenpå leppene og trekker ikke inn. Det vil også si at fukteeffekten på selve leppene er heller dårlig.

Jeg mener sterkt å huske at det sto Aqua først sist jeg leste på en lypsyl (ikke spør når det var, jeg gikk sikkert på ungdomsskolen, evt før :D)

Uansett... "Lypsyl er leppenes beste venn. Den inneholder hudvennlige ingredienser, er lett å påføre, trekker rask inn i huden og gir god beskyttelse i vær og vind. ". :p

 

Edit: Med vanlig lypsyl, mener du den blå og hvite?

Endret av mortania
Lenke til kommentar
jepp. Den som lukter æsj :p

Jeg tror da det kanskje er den grønne som inneholder teite mengder vann. Den som skal fungere som aloe vera XD

Liker kun extreme jeg, hamstrer inn når butikken først selger dem :p

Den vanlige blå fungerer fint den også, men aloe vera versjonen var ikke noe tess ^^

 

edit: Og angåendes vann, se på side 2 i denne threaden på linkene jeg postet... To av dem ser ut til å inneholde vann, kan gi en liten tibakemelding når jeg får dem :)

Endret av Wubbable
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...