Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvordan bli uavhengig av lypsyl?


Dhack

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest member-101642

Jeg var i samme situasjon som deg i fjor. Det var ikke enkelt. Så snart det var tomt for Lypsyl, greidde jeg ikke å fungere normalt. Leppene ble tørre og såre, samtidig som jeg ble mer og mer irritabel og sint. Det som funket for meg var å gradvis trappe ned Lypsyl-bruken. Bruk mindre og mindre for hver dag som går.

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Det er faktisk ille å være avhengig av Lypsyl. Så snart leppene blir tørre er Lypsyl det eneste man greier å tenke på. Og når man endelig får Lypsyl; svever man i syvende himmel i en slags lykkelig og billig rus.

Lenke til kommentar

Som sagt tidligere, bare trapp ned bruken. Bruk mindre og mindre. Gå over til annet merke som gjør at du fortere kan få slutta med det.

 

Selv har jeg aldri brukt sånt, annet enn noen få ganger jeg har vert såre lepper av at jeg har vert mye i sola, og i snøen, som f.eks man gjør i påska o.l. Blanding av mye sol og litt frost innimellom er fælt :p

Lenke til kommentar
Det er faktisk ille å være avhengig av Lypsyl. Så snart leppene blir tørre er Lypsyl det eneste man greier å tenke på. Og når man endelig får Lypsyl; svever man i syvende himmel i en slags lykkelig og billig rus.

8042490[/snapback]

 

 

Been there..Jeg er ikke avhengig selv men kjerringa er det.Jeg trenger det bare i perioder jeg.

Lenke til kommentar
Lypsyl er søppel, skjønner meg ikke på folk som smører dette på leppene.  Mentholatum lipbalm derimot,  :love:

8045754[/snapback]

 

Faen, du også? Jeg trodde jeg var den eneste som hadde oppdaget at denne var den eneste som ikke tørket ut hele munnpartiet. Jeg kan hilse og si at denne er den eneste som funker om leppene finner på å slå seg vrange. Brukt den èn dag i vinter, kurert siden :)

Lenke til kommentar

Kjenner meg godt igjen med det TheGnome forteller om. Ser ingen grunn for å slutte med Lypsyl.... :roll: Leppene trenger fuktighet, og da er Lypsyl greit. Om jeg slutter med det blir de røde, huden flasser av og sprekker. En i klassen brukte det aldri, fukta leppene med spyttet sitt og hadde dritstygge lepper. Helt sprekt opp og blødde ofte, og dette over et langt tidsrom. Etter at han begynte med Lypsyl er alt bra ;)

Lenke til kommentar
Kjenner meg godt igjen med det TheGnome forteller om. Ser ingen grunn for å slutte med Lypsyl....  :roll: Leppene trenger fuktighet, og da er Lypsyl greit. Om jeg slutter med det blir de røde, huden flasser av og sprekker. En i klassen brukte det aldri, fukta leppene med spyttet sitt og hadde dritstygge lepper. Helt sprekt opp og blødde ofte, og dette over et langt tidsrom. Etter at han begynte med Lypsyl er alt bra ;)

8048254[/snapback]

Noen har jo problemer med tørre lepper, og de må bruke noe, men Lypsyl forverrer saken, Bruk mentholatum Lipbalm som det står om ovenfor, det er så og si det eneste man ikke blir avhengig av. Selv bruker jeg som regel vanlig mentholatum en skjelden gang, for det fungerer veldig bra, men man begynner virkelig å "grine" hvis man får det under øya e.l. :p

 

Lykke til med å bli uavhengig av "LYP-avhengighetsskapende-SYL"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...