Gå til innhold

Spill lik Oblivion?

Gjest medlem-105082

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105082
Skrevet
S.T.A.L.K.E.R. - shadow of chernobyl har blitt "sammenlignet" med oblivion i flere hands-on/previews pga den store åpne verden + rpg elementer. Ute 23.03.2007

8052676[/snapback]

Tro meg, jeg har sittet lenge å ventet allerede :D

Skrevet

Du bør kanskje vurdere deus ex. Det er først person view(sånn som Oblivion), ikke veldig liniært - men ikke så stor verden som oblivion, har også levling system.

Verden er satt i fremtiden, og ikke fortiden. Men absolutt et meget bra spill. Tror det var det siste spillet jeg virkelig ble hekta på før oblivion.

Skrevet

Nå burde det nevnes at STALKER har blitt mindre og mindre RPG-aktig, om man skal stole på de nyeste previewene, og former seg til å bli et ganske så generisk FPS.

Men man kan jo håpe.

Skrevet
og som nevnt tidligere i tråden så er Morrowind bedre enn Oblivion.

Takk, greit å vite! Hvem trenger vel meninger når du har svaret? Jeg er for øvrig uenig med deg.

---

Til Trådstarter: Det finnes veldig få spill som Oblivion - er nærmest kun Elder Scrolls-serien som føles likt. Gothic-serien ligner kanskje litt, men er samtidig ganske annerledes på mange punkter. For all del, har du ikke spilt Gothic 3 så anbefales det. De har vel kommet til patch hundreogøksogfemti, så det er vel snart spillbart regner jeg med :)

Hvis du er ute etter rollespill for historiens del, kan jeg anbefale et litt eldre spill som heter Wizardry 8. Det er et party-basert rollespill, litt sånn som de gamle Might & Magic-spillene.

Skrevet
og som nevnt tidligere i tråden så er Morrowind bedre enn Oblivion.

Takk, greit å vite! Hvem trenger vel meninger når du har svaret? Jeg er for øvrig uenig med deg.

8057615[/snapback]

Uh, jeg tror han bare utnyttet sin frihet til å si sin mening.

Skrevet
Nå burde det nevnes at STALKER har blitt mindre og mindre RPG-aktig, om man skal stole på de nyeste previewene, og former seg til å bli et ganske så generisk FPS.

Men man kan jo håpe.

8055626[/snapback]

Vel alle previewene jeg har lest skryter av at det IKKE er en standard fps og at det ser ut til at de leverer stort sett alt de lovet for noen år siden. Feks:

Gamespot:

"This highly ambitious first-person survival game isn't a traditional shooter by any means. You won't be running and gunning through linear levels like you do in so many other games. Instead, you'll be plopped down around the radioactive ruins of the infamous nuclear power plant, and from that point you'll be able to explore a dynamic and living world, complete with its own ecology."

"This initial taste of S.T.A.L.K.E.R. is enticing, mainly because it appears that GSC Game World has delivered on many of the ambitious features that were promised years ago. There's almost a palpable sense that you're not quite playing a game, but rather exploring an incredibly dynamic and dangerous world. We're excited at the prospect of adventuring and living in this world. It also doesn't hurt that the visuals have remained impressive."

http://www.gamespot.com/pc/action/stalker/...t&click=topslot

Skrevet

Anbefaler Fable veldig sterkt. Genialt spill. Du har ikke helt samme friheten til å utforske, men du har frihet, bare på en annen måte. I Oblivion har du uendelig med område å gå på, mens i Fable er det noen stier du må holde deg i nærheten av. Like greit, for du slepper 1000 like huler.

Du utvikler karakteren din mot ond eller snill, blir hyllet eller fryktet, endrer utseendet ditt, og samtidig er skills-systemet veldig mye bedre. Du blir rett og slett bedre på det du bruker mye. Fiendene blir heller ikke bedre, men er på en måte slik at du må gå og trene for å komme forbi de bedre, noe som gjør at det faktisk føles som om du oppnår noe.

Skrevet
et party-basert rollespill, litt sånn som de gamle Might & Magic-spillene.

8057615[/snapback]

Kan anbefale Might & Magic VI, og i litt mindre grad VII og VIII. Gamle spill og vi snakker ikke topp grafikk, men de har relativt store omåder du kan utforske. De er også ganske åpne ved at du i stor grad kan bestemme i hvilken orden du vil gjøre quests.

Skrevet
1. Du blir rett og slett bedre på det du bruker mye.

2. Fiendene blir heller ikke bedre, men er på en måte slik at du må gå og trene for å komme forbi de bedre, noe som gjør at det faktisk føles som om du oppnår noe.

1. Er sånn i Oblivion, og har alltid vært sånn i Elder Scrolls serien...

2. En enkel mod som heter Oscuros Oblivion Overhaul gjør dette ;)

Skrevet

1. er slik ja, men på en litt annen måte.

2. Problemet er at ettersom Oblivion er så ikke-linært som det går synes jeg det bare blir rot, egentlig.

Men Oblivion er ikke dårlig, har spilt det omtrent dobbelt så lenge som Fable ;)

Men nå var det spørsmål etter andre spill, og skal bare nevne at kampsystemet i Fable er genialt. Er ikke så veldig klikk-slå, klikk-block, men litt mer action ;)

Skrevet

The Elder Scrolls III: Morrowind

+

The Elder Scrolls III: Bloodmoon

+

The Elder Scrolls III: Tribunal

+

Morrowind Graphics Extender (gir uendelig lang sikt, hdr, anti-aliasing... Gud, Morrowind uten denne kan du glemme.)

+

Mods ("Models And Textures" er din venn. Du må registrere deg for å laste ned filer over 2mb. Husk 10minutemail.com)

Hvis du vil ha et spill med utrolig fin grafikk og et gigantisk landareal å utforske er Just Cause kanskje noe for deg. Ikke la deg lure av den lave poengsummen spillet fikk. Drit i å spille, utforsk! Med f.eks. helikopter, fallskjerm, motorsykler eller ganske enkelt alle disse i kombinasjon! :dribble:

Men siden du virker fornøyd med Oblivion kan jeg si deg at Oblivion er ganske ulikt seg selv med og uten mods. Du kan forandre spillet til det ugjenkjennelige. Ta en titt her. Og sjekk ut depth of field her (bilde). Om du kjører alle "beauty-mods" du finner, skal du se at ikke en gang Crysis (se lengre ned for masse filmer) leverer bedre grafikk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...