Gå til innhold

Symantec lanserer Norton 360


Anbefalte innlegg

Et bilde sier mer enn 1000 ord. :love:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Nod32.png

8038004[/snapback]

Så enig, så enig :) NOD32 er det antivirusprogrammet jeg definitivt liker best.

 

Jeg brukte Norton Antivirus for to tre år siden, men det utviklet seg til å bli altfor ressurskrevende og kranglete.

8038113[/snapback]

Brukte norman i 1 1/2 år, men det bugga seg opp og tok en god del ressurser... Prøvde diverse antivirus løsninger, hlet til jeg prøvde NOD32 :p

Bruker det fortsatt...

 

Hvis det noe jeg ikke kan fordra, så er det et bugga interface som er lagd i HTML..

 

Norton: HTML

McAfee: HTML

Norman 6: HTML

NOD32: Hardcoded :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.virusbtn.com/vb100/index er en fin link for å sjekke om din antivirusleverandør faktisk holder standard rent teknisk.

 

Tror du må registrere deg for å se resultatene.

VB100%-testene går rett og slett ut på å teste antivirusprogrammer med virus som har vært in-the-wild, altså i sirkulasjon på nettet. For å stå, må antivirusprogramme detektere ALLE kjente virus, og ha INGEN falske positiv på et søk på rene filer.

 

NOD32 har høyeste pass-rate her.

 

Gratisprogrammene Avast (produsent: Alwil) og AVG (Grisoft) har temmelig lav score. Man får altså det man betaler for.

Lenke til kommentar

Funker dritten på x64 system..? :p Må si at bullguard ER det beste antiviruset, etter mine egne tester.. Hadde en gammel pc, som var FULL! av virus.. Her ser du testen:

Norton Antivirus 2005: 431 Virus.

Bullguard 5 : 752 Virus.

Avg 7 : 371 Virus.

 

EDIT: Virusene ble ikke slettet etter gjennomsøkning med de diverse programmene.

 

Alle tester gjort med fullt oppdatert Antivirus

Fikk desverre ikke testet NOD32, men har brukt det i senere tid( 4-5måneder). Søkte igjennom maskinen min gang på gang, ingen virus. Byttet til AVG 7.4, og det fant 2 trojanere.

 

 

Min mening: Skaff deg Bullguard, og last ned gratis Unlocker. Så finner du og fjerner alle virus uten problemer. Dog du må ha litt erfaring.

Endret av todda7
Lenke til kommentar
Gratisprogrammene Avast (produsent: Alwil) og AVG (Grisoft) har temmelig lav score. Man får altså det man betaler for.

8038274[/snapback]

Jeg tror dette er ett valg man tar ganske enkelt, min personlige tankegang er at disse tar de mest "vanlige" virusene og dersom man utenom har en OK brannmur, er oppegående med hvilke mailer/vedlegg man åpner og programmer man laster ned fra Internett, så er man i rimelig good shape.

Lenke til kommentar
Gratisprogrammene Avast (produsent: Alwil) og AVG (Grisoft) har temmelig lav score. Man får altså det man betaler for.

8038274[/snapback]

Jeg tror dette er ett valg man tar ganske enkelt, min personlige tankegang er at disse tar de mest "vanlige" virusene og dersom man utenom har en OK brannmur, er oppegående med hvilke mailer/vedlegg man åpner og programmer man laster ned fra Internett, så er man i rimelig good shape.

8038310[/snapback]

 

Jepp, sant nok. Så lenge man er oppegående og bruker fornuft og en god brannmur, klarer du deg fint med gratisprogrammene. Men det er greit å kjøre noen online-scans elns en sjelden gang, i så fall.

Lenke til kommentar

Norton 360 - It is ROCK solid

(Boy, that rock is heavy. So heavy that your computer will slow down.)

 

Dette programmet er helt klart et bestemor program:

* Du får den sikkerheten du har betalt for (like safe som bestemors nystekte rosinboller når du kommer på besøk)

* Programmet sluker resursser for å opprettholdet det (hu skravler høll i huet på deg)

* Paranoid til tusan (vær forsiktig nå, ikke gjør det, du må ikke finne på å gjøre det, osv)

 

Kort oppsummert: Styr unna!

 

Edit:

For å henvise til et godt alternativ vil jeg anbefale å kjøpe NOD32 fra http://www.eset.com (eller http://www.nod32norway.com/site.asp?page=onlineshop). Får jobben gjort, uten å sluke resursser!

Endret av Largie
Lenke til kommentar

har også hatt det problemet at norton aldri ville slette virusene det fant, men jeg måtte gjøre alt manuelt etter en vanskelig forklaring på hjemmesidene deres. har forsåvidt ingen virusprogrammer nå, å pc`en min funker fint..har ingenting hemmelig heller på den så for meg så gjør det ingenting om noen er å snoker. Jeg kjører gratis online scan ca en gang i halv året å finner aldri eller en å annen gang, 1 virus på maskinen som ikke er noen stor trussel.

 

spyware derimot har jeg programmer mot å der finner jeg ulumskheter nesten hver dag:O

Lenke til kommentar
Hehe, regnet selv med at dette ville komme. Symantec sine produkter er helt ypperlige for n00b som sitter foran PCen og konsekvent legger inn virus ubevisst. Men vil ikke skryte de i skyene for den grunn. De er og forblir møkk i forhold til NOD32, Kaspersky, osv..

8038189[/snapback]

 

Ja, for all del....det er jo selvfølgelig ikke mulig å være fornøyd med noen av Symantec sine produkter. Og hvis man tilfeldigvis skulle være være fornøyd, ja da er man jo nødt til å være en n00b....

:nei:

Lenke til kommentar
Funker dritten på x64 system..? :p  Må si at bullguard ER det beste antiviruset, etter mine egne tester.. Hadde en gammel pc, som var FULL! av virus.. Her ser du testen:

Norton Antivirus 2005: 431 Virus.

Bullguard 5              : 752 Virus.

Avg 7                      : 371 Virus.

 

EDIT: Virusene ble ikke slettet etter gjennomsøkning med de diverse programmene.

 

Alle tester gjort med fullt oppdatert Antivirus

Fikk desverre ikke testet NOD32, men har brukt det i senere tid( 4-5måneder). Søkte igjennom maskinen min gang på gang, ingen virus. Byttet til AVG 7.4, og det fant 2 trojanere.

 

 

Min mening: Skaff deg Bullguard, og last ned gratis Unlocker. Så finner du og fjerner alle virus  uten problemer. Dog du må ha litt erfaring.

8038291[/snapback]

Så vidt jeg husker, ble jeg tilbydt å installere bullguard av kazaa (da jeg i den tid brukte det), så jeg ser på det som ekstremt useriøst :p

Proove me wrong ^^

Lenke til kommentar
Hei!

 

Er det noen av dere som har testa ut Norton360?

 

Jeg ville nå ikke sagt at programmet var dritt før man evt. testa det ut :)

For alt vi vet så kan dette programmet være raskt :)

8039050[/snapback]

Ja, og Dodge Charger er en rask bil :)

 

Det er vel svært få som tror at Norton360 blir anderledes enn andre Norton produkter, på samme måte som en Dodge er og blir en Dodge uansett hva de kaller den. Vi lånte en Dodge Magnum i USA for en stund siden, den hadde nærmere 200Hk, så vi tenkte "YES" denne er det nok litt sprut i og den er basert på den gamle E-klasse plattformen. Den var ikke rask, jeg tror ikke egentlig den var kontrollerbar mer enn halve tiden(hvorfor den hadde styre aner jeg ikke) og når vi leverte den inn spurte vi om den var nedtunet siden den var så treig.. A Dodge Magnum slow? No, that's a fast car :) Om det var den elendige motoren, den elendige 4trinns autokassen eller noe annet fikk vi aldri svar på... Den eneste overraskelsen var at den brukte relativt lite drivstoff... :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...