Gå til innhold

Symantec lanserer Norton 360


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I og med at Symantec nå i tur og orden har kjøpt både Sygate's brannmurløsninger og Computer Associate's nettverksløsninger, så skulle det egentlig bare mangle om produktene forbedres noen hakk. Jeg håper de har vraket egen brannmur mot den i Sygate, men beholdt brukervennligheten i Symantec.

 

Norton Internet Security får du meg ikke til å installere på maskinen min uten å holde en pistol mot tinningen min, men Symantec Antivirus Corporate edition-klient er installert på jobb-PC'en min, uten at den gir meg noen sorger. Det skulle ikke forbause meg om det egentlig er Computer Associates' antivirus for nettverk-motor i bånn, med Symantec-skall og virusdefinisjoner.

 

Så en oppdatering av komponentene i den håpløse Stegosaurusen "Internet Security" kan bare bli en oppdatering til det bedre! :thumbup:

Lenke til kommentar

Bedrift versjonen fungerer bra ja. En venn av meg jobber på symantec i Norge og er også av den formening om at privat versjonen er omtrent ubrukelig (nei han bruker den ikke selv en gang :) )

 

Selv kjører jeg bare ruoter med firewall, har ikke hatt virus på over et år. Scanner da pcen med gratis versjoner ca en gang i kvartalet. Spyware fjerner jeg jevnlig (har også kjørt pcer med standard xp firewall uten å få virus over lange perioder før jeg begynte å bruke routeren)

 

Etter min mening er behovet for virus programmer på privat pcer overhypa om du vet hva du ikk må instalere og holdet deg unna. Uansett kan du instalere xp på en egen partisjon og instalere alt annet på en annen. Filer du må ha burdet du ta backup på uansett, hardisker er ikke akkurat dyrt om dagen.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Jeg tror dere som sier Norton suger, burde prøve ut de nyeste versjonene først. De har faktisk tatt seg i nakken nå. Ok, greit det finnes bedre alternativer, men programmet er mye bedre enn før. Krever faktisk mye mindre ressurser nå. Den nye "worm" protection fungerer som bare det.

 

Psst!! Og for dere NOD32 brukere, Eset holder på å lage en sikkerthetspakke med brannmur.

Lenke til kommentar
Etter min mening er behovet for virus programmer på privat pcer overhypa om du vet hva du ikk må instalere og holdet deg unna.

8042536[/snapback]

 

Pfff...jeg tror Ola Dunks inkompetanse på data heller er underhypa :) Utrolig hva en normal bruker klarer å gjøre med en PC hvis du ikke har sikra den i bauger og kanter.

 

Sagt med andre ord: I dataverdenen er vanlige brukere nidkjære håndhevere av Murphys lov :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Wikipedia lister den som:

"things will go wrong in any given situation, if you give them a chance"

 

Den vanligste versjonen er vel "If something can go wrong, it probably will."

 

 

Selv liker jeg "If you have shit and a fan in the same room, the shit will hit the fan eventually"

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Den vanligste versjonen er vel "If something can go wrong, it probably will."

8110269[/snapback]

Aaaaah. Mitt valgspråk i forb. med kunder! :)

 

EDIT: Og i så måte ønsker jeg phishing-filteret i IE 7.0 hjertelig velkommen!

Endret av HilRam
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...