Gå til innhold

Serbia ikke skyldig! Hva skjer med FN?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg klarer ikke å tro at Sebia er ikke skyldig. Det finnes utallige bevis på at Sebia drepte mange mennesker i Bosnia. Det var de som kom til Bosnia og lagte opprør og krig. Bosnia bare forsvarte seg. Men alikevel forsvarer FN Serbia......... :mad: FN kan brenna :mad:

8030612[/snapback]

 

Eh, på det aktuelle tidspunktet fantes vel ikke Serbia som egen stat?

Lenke til kommentar
Jeg klarer ikke å tro at Sebia er ikke skyldig. Det finnes utallige bevis på at Sebia drepte mange mennesker i Bosnia. Det var de som kom til Bosnia og lagte opprør og krig. Bosnia bare forsvarte seg. Men alikevel forsvarer FN Serbia......... :mad: FN kan brenna :mad:

8030612[/snapback]

 

Eh, på det aktuelle tidspunktet fantes vel ikke Serbia som egen stat?

8030844[/snapback]

 

Nei, man kan vel heller skrive Jugoslavia.

Lenke til kommentar
Jeg klarer ikke å tro at Sebia er ikke skyldig. Det finnes utallige bevis på at Sebia drepte mange mennesker i Bosnia. Det var de som kom til Bosnia og lagte opprør og krig. Bosnia bare forsvarte seg. Men alikevel forsvarer FN Serbia......... :mad: FN kan brenna :mad:

8030612[/snapback]

Det finnes bevis mot bosniske serbere, ikke mot Serbia (daværende Jugoslavia, uten at det har noen stor betydning) som stat. De som drepte kom ikke til Bosnia, de bodde der. Bosniere (muslimer) og kroater både forsvarte seg, og kjempet mot hverandre.
Lenke til kommentar
Det finnes bevis mot bosniske serbere, ikke mot Serbia (daværende Jugoslavia, uten at det har noen stor betydning) som stat. De som drepte kom ikke til Bosnia, de bodde der. Bosniere (muslimer) og kroater både forsvarte seg, og kjempet mot hverandre.

8030877[/snapback]

Borgerkrig, altså. Hvorfor Serbia som land skal bli ilagt ansvar tror jeg trådstarter eventuelt må utdype litt.

Lenke til kommentar

Serbia/Jugoslavia blir lagt i skyld fordi Bosnia trakk seg unna Jugoslavia. Juogsalvia var en union hvor flere land var medlem; Bosnia, Croatia, Kosovo og noen andre land. Bosnia trakk seg unna unionen og derfor startet Serbia krig. De mente at Bosnia var deres land......forstår du nå?du som skrev at jeg måtte utdype det mer HÅPE DETTA SIER ALT http://youtube.com/watch?v=eUFhwkEZHec

Endret av mesha
Lenke til kommentar
Serbia/Jugoslavia blir lagt i skyld fordi Bosnia trakk seg unna Jugoslavia. Juogsalvia var en union hvor flere land var medlem; Bosnia, Croatia, Kosovo og noen andre land.

Som f.eks. Serbia. :roll:

 

Jugoslavia var samlet til én stat.

 

Selv om serbere nå er "dømt" for folkemord, betyr ikke det at den nye staten Serbia er ansvarlig for det. De fleste serberne dette gjelder bor/bodde vel faktisk i Bosnia, eller hva?

Lenke til kommentar

Bosnia er Bosnia og Serbia er Serbia. Se for deg at for eksempel dansker kommer til Norge og begynner krig fordi de mener det er deres land....Hadde det vært rettferdig?neppe.....BOSNIA VILLE BLI SELVSTENDIG....måtte det virkelig drepes 250 000 bosnere for at Bosnia skulle bli selvstendig?hvis du syns det er rettferdig så er det noe seriøst merkeligt med deg....det bor jo dansker i Norge men du sier vel ikke at danskene eier en del av Norge bare fordi de bor her....jeg sier ikke at alle serbere er en del av massemasakerne/mordene, men selve landet Serbia er ansvarlige for sine handlinger....de er ansvarlige for å ha DREPT 250 00 bosnere....i dag siter mange barn og voksne mennesker uten noen hjem eller noe familie...jeg tror det er et stort nok bevis på hva serbere gjorde mot Bosnia....

Lenke til kommentar
Bosnia er Bosnia og Serbia er Serbia. Se for deg at for eksempel dansker kommer til Norge og begynner krig fordi de mener det er deres land....

8033332[/snapback]

Bosnia er delt for tiden; Føderasjonen Bosnia og Herzegovina og den Serbiske Republikk (nei det er ikke Serbia). Så det påstanden er om ikke gal, så i hvert fall ikke sammenlignbar med Norge. Serbia er mer forenet, men for øyeblikket utgjør Kosovo et lite unntak.
Lenke til kommentar
Bosnia er Bosnia og Serbia er Serbia. Se for deg at for eksempel dansker kommer til Norge og begynner krig fordi de mener det er deres land....

8033332[/snapback]

Bosnia er delt for tiden; Føderasjonen Bosnia og Herzegovina og den Serbiske Republikk (nei det er ikke Serbia). Så det påstanden er om ikke gal, så i hvert fall ikke sammenlignbar med Norge. Serbia er mer forenet, men for øyeblikket utgjør Kosovo et lite unntak.

8033587[/snapback]

greit jeg kan være enig med deg at jeg tar feil.....MEN SPØRSMÅLET ER; SYNS DU IKKE SERBIA ER SKYLDIGE?tror ikke akkuratt 250 000 mennersker dør sånn helt uten videre!!

Lenke til kommentar
greit jeg kan være enig med deg at jeg tar feil.....MEN SPØRSMÅLET ER; SYNS DU IKKE SERBIA ER SKYLDIGE?tror ikke akkuratt 250 000 mennersker dør sånn helt uten videre!!

8033831[/snapback]

Jeg syns du stiller spørsmålet galt.

 

Spørsmålet er: Var myndighetene i Jugoslavia direkte medvirkende til massakren i Srebrenica, begått av bosniske serbere som kjempet for den Serbiske Republikk.

 

Jeg ser ingen grunn til å tvile på at svare er nei. De gjorde mye galt, men det blir for dumt å peke på Beograd for alle syndene som ble begått av serbere i Bosnia.

Lenke til kommentar

Serbere i Bosnia ble støttet av Serbere i Serbia, mange reiste fra Serbia til Bosnia for å slakte muslimmer ;)

 

Militæret var også der, tror du at militæret kan dra ditt uten at myndigheten vet noe om det?...de later som om de er uskyldige. Kan ikke si at de er dum.

Endret av s7yle
Lenke til kommentar

Man kan ikke på dette tidspunktet straffe Serbia som en stat for det som skjedde... fordi de ikke var èn stat da massakren ble gjort.

 

Men det som skjer er at Serbia må fange Mladić og Karadžić som er ettersøkt for krigsforbrytelser (Serbia har "beskyttet" dem, ergo ikke prøvd å fange dem). De er enda fri fordi Serbia frykter det Mladić og Karadžić vet, for hvis de vet det jeg tror (at ordrene kom fra øverste hold, at dagens Serbia (datidens jugoslavia) kan bli holdt ansvarlig.

 

Ergo hvis disse to blir tatt og forteller litt av hvert, kan Serbia bli dømt for massakren. For det er jo disse som vet sannheten :) og det er en grunn for at de blir beskyttet...

Lenke til kommentar
Man kan ikke på dette tidspunktet straffe Serbia som en stat for det som skjedde... fordi de ikke var èn stat da massakren ble gjort.

 

Men det som skjer er at Serbia må fange Mladić og Karadžić som er ettersøkt for krigsforbrytelser (Serbia har "beskyttet" dem, ergo ikke prøvd å fange dem). De er enda fri fordi Serbia frykter det Mladić og Karadžić vet, for hvis de vet det jeg tror (at ordrene kom fra øverste hold, at dagens Serbia (datidens jugoslavia) kan bli holdt ansvarlig.

 

Ergo hvis disse to blir tatt og forteller litt av hvert, kan Serbia bli dømt for massakren. For det er jo disse som vet sannheten :) og det er en grunn for at de blir beskyttet...

8035514[/snapback]

håpe de finne karadzic å mladic da....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...