Gå til innhold

Ny Wii-utgave i år


Alkjeks

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja! det er en fryktelig dum utvilking. Ikke minst med tanke på prisene i dag. Skal de holde på slik får de gjøre det mulig å oppgradere eldre konsoller så man ikke blir sittende med en "dårligere" versjon enn naboen.

 

Tenk bare på hvor mye større avskrivning en Wii uten DVD-spiller vil ha kontra en som har. Få vil vel kjøpe en brukt Wii uten DVD mulighet til samme pris som en med. Flere som ser problemet?

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt både gba sp og ds lite og har vært godt fornøy med de oppgraderingene. Så lenge den nye konsollen har ny forbedret teknologi som jeg bryr meg om så synes jeg oppgraderte konsoller er helt ok. DVD er ikke noe jeg bryr meg om så jeg håper heller på billigere konsoll.

Lenke til kommentar

Vel personlig bryr jeg meg ikke om DVD avspilling (greit så lenge det er der og ikke koster ekstra, men ikke noe jeg betaler ekstra for). Syntes dette er litt tåpelig av nintendo, da det kanskje fører til at mange potensielle kunder blir sittende på gjerdet og vente på at det hele tiden kommer noe "bedre". Syntes de heller burde fokusert på en versjon.

Lenke til kommentar

Er ikke dette helt i henhold til vanlig Nintendo policy?

 

De har da oppgradert mange av sine tidligere produkter rett som det er. I hvert fall de håndholdte dingsene til Nintendo har jo kommet i diverse versjoner.

 

Synes det er helt greit jeg. Akkurat som jeg synes det var OK at det kom en PStwo og at jeg synes det er helt greit hvis MS putter HDMI inn i sin 360.

Lenke til kommentar

Sålenge det er mindre og unødvendige oppgraderinger (som dvd :p) så bryr det meg ikke. Dersom de slipper en ny versjon med f.eks hd support, mer minne osv, da er det en annen sak. Dette mener jeg blir å utnytte folk.

 

PS2 -> psTwo er en minor upgrade, kun kosmetisk.. det er egentlig greit, for da trenger man ikke kjøpe den om man har en fra før.

 

Dersom de slenger på mye features i tillegg ønsker man fort at man hadde den nye i stedet.

Lenke til kommentar

Eg er litt redd for utviklinga der Xbox 360 kom i to versjonar og har ein ekstern HD-DVD-spelar, PS3 skulle komme i to versjonar, og nintendo vel å lansere ein ny og forbetra konsoll så kort tid etter han var lansert. Så lenge Nintendo ikkje prøvar seg på det same som Sega gjorde med Sega Mega Drive skal eg likevel ikkje klage.

 

Dei byrja med ein god konsoll som fungerte godt, så kom dei på at han ville vere betre om spela kom på CD, noko som gjorde at me fekk Mega-CD som eit tillegg til konsollen. I tillegg til Mega-CD kom 32x som gjorde at ein kunne spele 32-bit spel på Sega Mega Drive. Dei laga òg ein ny konsoll me innebygd Mega-CD. Det heile endte med at konsollen vart for dyr å kjøpe om ein skulle oppgradere alt, og då Sega lanserte den nye Sega Saturn var det ikkje så mange som kjøpte denne.

 

For å illustrere det heile betre eit par bilete:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Her er bilete av to versjonar av Sega Mega Drive med Mega-CD mega-set.jpg800px-Mega_Drive_II_(PAL)_%2B_Mega-CD_II_(PAL)_%2B_32X_(PAL).jpg
Endret av GulliveR
Lenke til kommentar
hehe. Nintendo har ikke hatt konsollen ute et år engang før de begynner å melke folk med nye modeller. Typisk nintendo. Hvor mange versjoner av gameboy laget de igjen?

8031329[/snapback]

 

1. generasjon: Gameboy og gameboy Pocket

2. Gen: gameboy color

3. Gen: Gameboy Advance, GBA SP og GB Micro

4. Gen: DS og DSlite(Egentlig ikke en gameboy, men den kan nevnes alikevel.)

 

Hjemmekonsoller

1. Gen NES

2. Gen SNES

3. Gen N64

4. Gen GC og Panasonic Q(Gamecube med dvd spiller)

5. Gen Wii og Wii "premium"

 

For å sammenligne dette med andre konsoller kan jeg dra frem Sony

1. Gen Ps1 og PsOne

2. Gen Ps2, PsTwo og PSX

3. Gen Ps3, Ps3 "premium"

 

Jeg kommer for øvrig ikke til å kjøpe den oppgraderte versjonen av Wii. Spesielt om jeg må betale for virtual console spillene på nytt. Har allerede 3 dvd-spillere fra før uansett...

Endret av Bruskork
Lenke til kommentar
Er ikke dette helt i henhold til vanlig Nintendo policy?

8030094[/snapback]

 

Vel, ikke på konsollfronten. Tror ikke de har lansert oppgraderte versjoner der tidligere? Når man snakker om håndholdt derimot... Game Boy Advance - Game Boy Advance SP - Game Boy Micro og Nintendo DS - Nintendo DS Lite f.eks.

Lenke til kommentar
Er ikke dette helt i henhold til vanlig Nintendo policy?

8030094[/snapback]

 

Vel, ikke på konsollfronten. Tror ikke de har lansert oppgraderte versjoner der tidligere? Når man snakker om håndholdt derimot... Game Boy Advance - Game Boy Advance SP - Game Boy Micro og Nintendo DS - Nintendo DS Lite f.eks.

8031489[/snapback]

Mmm. Var de håndholdte jeg tenkte på.. Kunne ikke huske noe liknende på de stasjonære konsollene. Selv om de vel har kommet med ekstrautstyr der som var nødvendig for å spille noe spill!? Mener å huske at det var en 32bit dings som var nødvendig for å spille noen spill på super nintendoen. Ikke helt sammenliknbart men er jo på en måte en forandring av maskinen som gjør at man må kjøpe ekstrautstyr for å spille spill.

 

Var vel mest det at folk er overasket over at nintendo kunne gjøre dette jeg synes er rart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...