Gå til innhold

for oss som driver med RPGmakerXP + andre GM's


Anbefalte innlegg

utrolig bra laga spill foresten! dette er et type spill sin passer for enkle gratis spill net sider som f.eks 123spill.no:) du skal ikke sende den inn der vis det går da?:)

 

edit: digg sang foresten:P sitter å hører på den hele tiden nå som jeg sitter på nettet...fint du la den til som ekstra

Endret av xitto
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
utrolig bra laga spill foresten! dette er et type spill sin passer for enkle gratis spill net sider som f.eks 123spill.no:) du skal ikke sende den inn der vis det går da?:)

 

edit: digg sang foresten:P sitter å hører på den hele tiden nå som jeg sitter på nettet...fint du la den til som ekstra

8070468[/snapback]

Takk takk. Ordnet et script som får ting til å "wobble" (vingle, på en måte) så jeg laget bare et spill med det, da.

Nei, tror ikke jeg kan gjøre om til flash uten å faktisk lage det på nytt...

Ja, liker sangen godt selv. :yes:

Lenke til kommentar

hadde jeg bare vist hvordan man scripter osv...jeg kan ikke sånne ting..derfor blir det et stort problem :S

jeg fikk faktisk til å lage et spill! jeg la ut en packman monster (rød) med oransje bakgrunn, å når du trykte på en knapp (samme hvilken) så sprang den til side og ut av kamera!! yes!

Lenke til kommentar

Hvordan plasere en character/monster osv:

 

Først høyre klikker du på en rute (du velger rutenett ved den blå boksen ved layers)

og klikkerpå new event:

hjelp1mw0.jpg

 

Så dobbelt klikker du på den store firkanta ruta:

hjelp2co5.jpg

 

Så får du opp en liste over alt fra siviliserte bikjer til 50 meter høye djevler..:

hjelp3ok5.jpg

 

Så kan du ta deg friheten til å velge figurens posisjon:

hjelp4kc1.jpg

 

Med denne linjen kan du skifte farge på figuren (hvor figuren farges varierer fra figur til figur)...:

hjelp5ji6.jpg

 

Jeg valgte da en grønn bukset zombi/boms:

hjelp6nw4.jpg

 

 

nick1ro2.jpg~Xitt0~ nick2zk6.jpg

 

EDIT: om du siktet til game maker så får du komme til molde så jeg får )(!"&&% (/")"!( =)/(!"=)#( ***** deg!:p

Endret av xitto
Lenke til kommentar

Hvordan få character til å gå til et annet location:

 

Under alt stæsjet som du plaserer ut på mappet finner du Navnet på spillet ditt,

høyreklikk der og "new map" ettersom du trenger 2 maps for dette:

hjelp1vo4.jpg

 

Så får du opp en meny over hvordan map #2 skal være (viktig: i scroll-down #2 der velger du tye sted) velg dine innstillinger og trykk ok:

hjelp2pn3.jpg

 

Så får du opp mappet ditt, Så "innreder" du det som du selfølgelig vil, her har du mitt eksempel (en butikk)...:

minbutiqueyo0.jpg

 

Denne lille boksen får opp rutenettet som du trenger for og legge til events:

hjelp3ub3.jpg

 

Når du har fått opp rutenettet så høyreklikker du på evt. inngang i map #1

hjelp4qd5.jpg

 

Derreter høyreklikker du på "New event":

hjelp5xh8.jpg

 

Så klikker du på nr 2 som jeg har gjort, og deretter "Transfer player"

hjelp6ox0.jpg

 

Så klikker du på denne scroll-down'n:

hjelp7wm4.jpg

 

Så klikker du på en bestemt rute ( denne ruten som du velger er inngangen )

hjelp8ky0.jpg

 

Så velger du map #2 og velger rute for hvor du skal spawne (dukke opp)

hjelp9ve9.jpg

 

Så gjør du akkurat det samme motsatt vei ( men helst med avstand fra en enten til venstre eller høyre så det ikke oppstår kollisjon når du går inn)

 

foresten, her velger du om du skal skifte location ved å bare være bortig inngangen eller om du må trykke en bestemt knapp (normalt enter) osv..

hjelp10zi5.jpg

 

 

 

 

nick1ro2.jpg~Xitt0~ nick2zk6.jpg

Endret av xitto
Lenke til kommentar

RevX:

 

hvis din event box ser sånn ut..

switchbildeey9.jpg

 

Hvorfor ser min da sån ut?..

switchprobru4.jpg

 

du har switch operations og jeg har controll switches, som gir helt annet options en hva du har postet for tidligere...kansje jeg rett og slett har en gamlere versjon en deg :ermm: hvor jeg updater?

Endret av xitto
Lenke til kommentar
Takk for svar :)

Fikk det til  :cool:

 

Edit: fikk til å lage shop :)

8074055[/snapback]

 

bare hyggelig;) si ifra om det er noe mer...den transfer player greia kan også brukes på personer...f.eks: Do you want to use the teleport? yes...*swap*

 

en digg ting og gjøre vis du bruker teleport er flash muligheten, som gjør at skjermen fader i hvitt..så plutselig er du på et annet sted...rimelig fett..eneste som er tøft med rpg maker som jeg synest er egentlig bare å lage spill..ikke spille det:P samme som på sims :roll: lage hus, ikke bo der..way to boring

Endret av xitto
Lenke til kommentar

Sliter litt..

 

Jeg har lagt ut noen monstre.. Jeg klarer å drepe de, men når jeg går inn i shoppen og kommer ut igjen, så har de spawnet..

Hva skal til for å fjerne de når de er død? :p

 

Og er det mulig å endre battlesystemet?

Har lyst på et battlesystem som på zelda - En person, trykk for å slå osv..

Lenke til kommentar

hmmm..det er et fast bestemt battle system...ala FF...men så vidt jeg har fått med meg så må du bruke switch operations ellns for å enten å få reguler bare samtaler eller å slette personer osv. Jeg sliter der litt jeg også, men på forrige side en plass skrev RevX og MartinLande hvordan du bruker Switch funksjonen. Men jeg postet to bilder av en event box (ene min, andre RevX) hvis du har samme som RevX eller MartinLande så kansje de kan hjelpe deg:)

Lenke til kommentar
hmmm..det er et fast bestemt battle system...ala FF...men så vidt jeg har fått med meg så må du bruke switch operations ellns for å enten å få reguler bare samtaler eller å slette personer osv. Jeg sliter der litt jeg også, men på forrige side en plass skrev RevX og MartinLande hvordan du bruker Switch funksjonen. Men jeg postet to bilder av en event box (ene min, andre RevX) hvis du har samme som RevX eller MartinLande så kansje de kan hjelpe deg:)

8074327[/snapback]

 

På forrige side blir det også nevt at det er laget et Zelda spill med RPG maker...

Så muligheten må jo være der..

 

Skal sjekke ut Switch greiene..

 

Edit: Control switch og Switch Operation er det samme.. Hvis du går inn på det er det nesten helt likt.

Edit 2: Når monsteret dør er det borte for alltid :D :D (med andre ord, jeg klarte det)

Endret av Bjohansen
Lenke til kommentar
Og er det mulig å endre battlesystemet?

Har lyst på et battlesystem som på zelda - En person, trykk for å slå osv..

8074284[/snapback]

Ja det er mulighet for det. Klarte det i RM2k3 for noen år siden, men er mye arbeid. Har ikke fått testa det ut i RMXP ennå, er sikkert noe av det samme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...