Gå til innhold

for oss som driver med RPGmakerXP + andre GM's


Anbefalte innlegg

Dette trenger jeg bare 2 bilder til.

 

Her ser du at jeg har lakt til komentarer osv, pluss en kamp scene. Så trykker du på "If win":

hjelp1fs7.jpg

 

Da vil du få opp den vanlige menyen. Her kan du velge mellom "change gold, change items, change weapons, change armor osv. Det er ting som legges til eller trekkes ifra (increase/decrease):

hjelp2hp7.jpg

 

dette er jo ikke random items men items du bestemmer, går sikkert an, men dette er desverre det beste jeg kan om akkurat dette. Men du kan da vere litt nøyaktig å legge ut forskjellig items for ver person sån at det virker for de som spiller spillet at det er et random item :thumbup:

 

EDIT: jeg fant ut at når du velger battle processing så må du ha på continue even if losing for å få fram "if win/if lose"..men det funker uansett.

 

EDOT2: å du vil vel selvsakt også ha xp for slitet, så på event box #3 finner du change xp,change strenght osv...nytting

 

 

MvH xitto~

Endret av xitto
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

RevX..The longing ribbon...WOW! jeg var faktisk mer skremt av det spillet en jeg var i raven holm i city 17....jeez...spesielt da jeg trodde at jeg skulle stikke fra herregården så hører charactern min en stemme, så blir jeg stengt inne, så popper det noe fram i en brøkdel av et sekund ifølge med et gigantisk brøl og flash hvor jeg igjen våkner å hører ute fra terrasen: "please! please help me! get me out of here!" (det er faktisk lakt til at en fyr sier det) å etterpå når eiern av huset sier jeg skal gå å legge meg igjen, så går hun ut, og jeg skal opp trappa..så kommer det en creapy musikk å en liten gutt med navn lukas kommer ned trappa å sier: "re....re.....re re....release...release him!"

 

passe freaka show i buksene her ja....

 

anbefales å laste ned, RevX har linka for spillet 2 to andre som jeg snart skal teste ut

(spillet er laget i RPGmaker2k3 :)

 

Bilde:thelingingribbontg5.jpg

 

ble litt psasse gira nå ja

:wow:

Lenke til kommentar

Heh, jeg sa jo at det var genialt. Men ikke glem å sjekke ut alle malerier, vasker og bokhyller. Disse forbedrer statsene dine, og du vil mest sannsynlig aldri kunne overleve hele spillet uten dem.

 

Du synes den scenen der var skummel? Bare kom deg litt lenger inn i spillet, du. Da blir det regelrett jævlig, tro meg!

Nesten pinlig at et hjemmelaga 2D-spill kan skremme meg så mye.

Lenke til kommentar

jeg ble helt opphengt i disse spillene, det er nesten litt pinlig at et 2D spill kan skremme meg så mye ja, men de har fått det til så bra..for å si det rett ut med ballene i været, jeg måtte nesten slå av å ta en pause:P foresten, jeg startet på The Way - Serie 1...utrolig artig, fengende historie (though game play var rimelig kjedelig). Hvordan tror du at de som laga The way - serie 1 har fått til landskapet når det er mekket i RPGmaker2K3?

Lenke til kommentar

The Way 1 er seriens dårligste gameplay/historiemessig. Både gameplay og historie trekkes noe grasalt opp i løpet av de neste fem episodene (seks i alt), så du bør spille dem videre.

Jeg tror skaperen bruker Panoramas - bakgrunnsbilder, samt at han legger på usynlige vegger på de stedene man ikke skal kunne gå på bildet, men helt sikker er jeg ikke.

Lenke til kommentar

jeg er ikke helt sikker, men kansje det kan være en idè å legge filene du har lastaet ned i tileset mappa di, sikkre at du har gjort de om til riktig fil. Så går du inn på database å deretter tilesets...så kansje du finner veien derifra selv:) bare et lite tips jeg tengte kunne funke...

 

foresten, hvor du laster ned tilesets?

Endret av xitto
Lenke til kommentar

En annen ide kan være å opne "Materials" rett vedsiden av "database" deretter velger du tileset og så import

 

EDIT: hvis dere har spørsmål, så plis skriv hvilket program du bruker, jeg regnet med at du brukte rpgmakerxp nå

Endret av xitto
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...