Gå til innhold

Nokia N95 - Diskuter den her!


2bb1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen må svare meg på dette med GPS navigeringen:

Nøyaktig hva er det man betaler for? Hva er city guides og betaler man for de?

Kan man putte inn adresse1 og adresse2 og få en rute mellom de uten å betale? Får man i så fall også pil høyre venstre? Jeg vet at selve stemmen koster.

 

Så - nøyaktig hva går man glipp av når man ikke betaler? Det står så mye forskjellig rundt omkring.

Lenke til kommentar
Noen må svare meg på dette med GPS navigeringen:

Nøyaktig hva er det man betaler for? Hva er city guides og betaler man for de?

Kan man putte inn adresse1 og adresse2 og få en rute mellom de uten å betale? Får man i så fall også pil høyre venstre? Jeg vet at selve stemmen koster.

 

Så - nøyaktig hva går man glipp av når man ikke betaler? Det står så mye forskjellig rundt omkring.

8376706[/snapback]

 

Vet ikke hva som city guides inkluderer, men tipper det dreiser seg om en POI database med hoteller, restauranter, museum m.m.

 

Jeg mener det er slik at du må betale for all navigasjon dvs. også ruter/piler mellom to adresser.

Lenke til kommentar

Har bursdag i dag og fikk beskjed av gemalen om at min gave vil være N95 om jeg ønsker det. Men etter å ha lest en del om den så er jeg litt usikker på det.

 

Har N73 nå og er relativt fornøyd med den, bortsett fra et par ting. Skulle gjerne hatt WLAN og det har jo denne. Men mobilen er også mitt eneste kamera og N73 suger på bilder i dårlig lys, altså ute og inne på kveldstid. Ser ingen indikasjon på at N95 vil bli noe bedre på dette området. Noen som vet noe om dette? Det er vel ikke ordentlig blits de har noen av de? Men det bør vel i tilfelle komme snart i en eller annen telefon.

 

N73 bruker også relativt lang tid på å ta bildene,noen som vet om N95 er raskere?

 

Tenker uansett at jeg kanskje bør vente noen måneder før jeg kjøper, slik at utvalget av farger kanskje er blitt utvidet. Som den bimboen jeg er så drømmer jeg om rosa mobil og hadde jeg klart å vente litt med kjøpet av N73 kunne jeg fått nettopp det. Plum-fargen er dritkjedelig, den skal jeg IKKE ha igjen, da mye heller i sølv.

Lenke til kommentar

er det ikke noen som har snakket med Siba angående lagerstatusen deres. Det står jo at de har den på lager... noen som vet noe sikkert om dette?

 

 

edit: Det er ikke mulig å få tak i Siba i dag på Lørdag, er det ikke noen som har snakket med de? :dontgetit:

Endret av Djrunner
Lenke til kommentar
Jeg købte min første der. Dengang var det CEO'en der pakkede og sendte ordrene  :)  Betalte 5.00 USD for global priority og havde den efter 4 dage. Husk at N95 bruger NEW NOKIA adapter!

 

Har også en af dem fra Apple shop. Temmelig genial. Behøver kun en lader når jeg rejser til telefon, mp3, DS, PSP, kamera osv. Lader telefonen ca. 2,5 gange

8375548[/snapback]

 

 

Da var den bestilt fra Charge2go. Måtte jo legge inn kortnummeret og fikk ikke noe spørsmål om frakt, så veldig spent på om jeg kan bli svindlet nå. Men virker jo som en seriøs side, men alltid skeptisk når et kortnummer bare skal legges ut sånn uten videre da. Vi får vente å se, krysser fingrene og håper jeg ikke var en idiot nå :hmm:

8375981[/snapback]

Litt blåøyd var du nok, men får håpe du ikke har så mye på kontoen uanset :wee:

18. eller 17. dangaard skulle få den igjen? Hehe, har et lite håp om å få den før helgen. :D

Lenke til kommentar

Tror ikke han skal være veldig bekymret. Nordmenn generelt er altfor skeptiske til å betale med kredittkort på nett.

 

Hvis du mot formodning ikke får produktet ditt, så er det null problem å kontakte visa via banken din, og du får pengene igjen.

 

Å handle på nett med kredittkort er generelt trygt.

Lenke til kommentar

Er så usikker på hva jeg skal foretå meg. Jeg har forhåndsbestilt en N95 for lenge siden, men jeg er ikke så glad i Nokia, er mer en Sony Erucssonkar, hatt de meste modellene derfra og bytter ofte. Så det jeg vert blir å skje er at SE lanserer noe snart som kommer til sommeren garantert og vips så vil man bytte igjen.

 

Føler liksom det er rimelig bortkasta å bruke så mye penger på en N95 da liksom, men den er jo veldig fresh og har alt, og er på alles lepper. Så veit da pokker :hmm:

Lenke til kommentar
Er så usikker på hva jeg skal foretå meg. Jeg har forhåndsbestilt en N95 for lenge siden, men jeg er ikke så glad i Nokia, er mer en Sony Erucssonkar, hatt de meste modellene derfra og bytter ofte. Så det jeg vert blir å skje er at SE lanserer noe snart som kommer til sommeren garantert og vips så vil man bytte igjen.

 

Føler liksom det er rimelig bortkasta å bruke så mye penger på en N95 da liksom, men den er jo veldig fresh og har alt, og er på alles lepper. Så veit da pokker  :hmm:

8380399[/snapback]

 

Jeg er jo ikke i tvil om hva jeg hadde valgt :) Jeg skal ha en n95. Men nå er jo jeg også en Nokia-mann. Har hatt noen Se tlf, men syns de begrenser seg veldig med tanke på utvidelse av flere programmer. Jeg tror heller ikke SE kommer med en tlf med så mye innhold innen kort tid, det er selvfølgelig ren spekulasjon fra min side så ikke skyt meg hvis jeg tar feil :D

Lenke til kommentar
Er så usikker på hva jeg skal foretå meg. Jeg har forhåndsbestilt en N95 for lenge siden, men jeg er ikke så glad i Nokia, er mer en Sony Erucssonkar, hatt de meste modellene derfra og bytter ofte. Så det jeg vert blir å skje er at SE lanserer noe snart som kommer til sommeren garantert og vips så vil man bytte igjen.

 

Føler liksom det er rimelig bortkasta å bruke så mye penger på en N95 da liksom, men den er jo veldig fresh og har alt, og er på alles lepper. Så veit da pokker  :hmm:

8380399[/snapback]

 

Jeg er jo ikke i tvil om hva jeg hadde valgt :) Jeg skal ha en n95. Men nå er jo jeg også en Nokia-mann. Har hatt noen Se tlf, men syns de begrenser seg veldig med tanke på utvidelse av flere programmer. Jeg tror heller ikke SE kommer med en tlf med så mye innhold innen kort tid, det er selvfølgelig ren spekulasjon fra min side så ikke skyt meg hvis jeg tar feil :D

8380405[/snapback]

 

Jeg har hvert STORFAN av SE nå i 7 år, men er heller ikke i tvil. N95 er bestilt og SE har falt av lasset nå. De klarer rett og slett ikke å lage gode nok mobiler lengre

 

edit : noe nytt om sibas lagerstatus?

Endret av Djrunner
Lenke til kommentar

A2DP

De sier denne har alt.

Har den A2DP, Bluetoth Stereo ?

Jeg har nettopp kjøpt meg Nokia 6290 . Etter som jeg leser og ser bilder så er det flere ting som minner om samme opbygging , batteriet er likt utvendige høytalere , mini usb, flere ting er like . ( jeg sier ikke at de ser like ut )

Men 6290 kan ikke ha A2DP , jeg får lyd men den er utolig dårlig. Hadde 7390 , super lyd .

Derfor lurer jeg på om det er noen som kunne svare på dette. Har N95 A2DP .Noen som har testet trådløs stereo .

:hmm:

Lenke til kommentar
asdasdeo9.jpg

8380762[/snapback]

 

Den er ikke på lager, det står de har den fra 19.april. Det er bare noe feil i databasen deres slik at det ser ut som den er på lager. De gjorde det samme mee SE W880, stod den var på internettlageret og i alle butikkene deres rundt i landet, og på forsiden stod det at den kunne forhåndsbestilles. Så jeg stakk innom Siba på Forus, Stavanger og de fikk den ikke inn før flere uker etter lanseringen. Så ringte jeg Siba og de hadde den heller ikke på lager.

 

Det jeg tror er at de legger inn en dato i systemet og en på når den egentlig kommer, slik at de "lurer" flere kunder.

 

Var og søkte på SE K810 her om dagen, da kom det opp at ingen skulle ha den på lager på over 7 dager (som amobil sin prisguide opererer med), så bestemte meg for å gå inn og titte litt nærmere på hver av nettbutikkene, og plutselig overraskende hadde amentio og netshop den bekreftet inn på lager på siden sin, men ikke i amobils prisguide. Ergo, 2 forskjellige beskjeder.

 

Sendte mail til dem og spurte om dette, men d nektet selvfølgelig for at de prøvde å jukse til seg kunder.

 

Synes slikt er sleip jeg, det er så sinnsykt bevisst det de driver på med.

 

Puh, var godt å få det ut :innocent:

Lenke til kommentar
asdasdeo9.jpg

8380762[/snapback]

 

Den er ikke på lager, det står de har den fra 19.april. Det er bare noe feil i databasen deres slik at det ser ut som den er på lager. De gjorde det samme mee SE W880, stod den var på internettlageret og i alle butikkene deres rundt i landet, og på forsiden stod det at den kunne forhåndsbestilles. Så jeg stakk innom Siba på Forus, Stavanger og de fikk den ikke inn før flere uker etter lanseringen. Så ringte jeg Siba og de hadde den heller ikke på lager.

 

Det jeg tror er at de legger inn en dato i systemet og en på når den egentlig kommer, slik at de "lurer" flere kunder.

 

Var og søkte på SE K810 her om dagen, da kom det opp at ingen skulle ha den på lager på over 7 dager (som amobil sin prisguide opererer med), så bestemte meg for å gå inn og titte litt nærmere på hver av nettbutikkene, og plutselig overraskende hadde amentio og netshop den bekreftet inn på lager på siden sin, men ikke i amobils prisguide. Ergo, 2 forskjellige beskjeder.

 

Sendte mail til dem og spurte om dette, men d nektet selvfølgelig for at de prøvde å jukse til seg kunder.

 

Synes slikt er sleip jeg, det er så sinnsykt bevisst det de driver på med.

 

Puh, var godt å få det ut :innocent:

8380791[/snapback]

 

 

he he, ja det var vel det. Jeg har veldig god erfaring med mpx.no. Det har aldri hvert noe tull med de. Tror nok de har den og sender til meg på Fredag som de sier. Handler for det meste hos de, er enig i at det er mye useriøse nettbutikker, men men det velger de selv. Tror de taper mer enn de tjener på å "lyve" om datoer.

Lenke til kommentar
asdasdeo9.jpg

8380762[/snapback]

 

Den er ikke på lager, det står de har den fra 19.april. Det er bare noe feil i databasen deres slik at det ser ut som den er på lager. De gjorde det samme mee SE W880, stod den var på internettlageret og i alle butikkene deres rundt i landet, og på forsiden stod det at den kunne forhåndsbestilles. Så jeg stakk innom Siba på Forus, Stavanger og de fikk den ikke inn før flere uker etter lanseringen. Så ringte jeg Siba og de hadde den heller ikke på lager.

 

Det jeg tror er at de legger inn en dato i systemet og en på når den egentlig kommer, slik at de "lurer" flere kunder.

 

Var og søkte på SE K810 her om dagen, da kom det opp at ingen skulle ha den på lager på over 7 dager (som amobil sin prisguide opererer med), så bestemte meg for å gå inn og titte litt nærmere på hver av nettbutikkene, og plutselig overraskende hadde amentio og netshop den bekreftet inn på lager på siden sin, men ikke i amobils prisguide. Ergo, 2 forskjellige beskjeder.

 

Sendte mail til dem og spurte om dette, men d nektet selvfølgelig for at de prøvde å jukse til seg kunder.

 

Synes slikt er sleip jeg, det er så sinnsykt bevisst det de driver på med.

 

Puh, var godt å få det ut :innocent:

8380791[/snapback]

 

 

he he, ja det var vel det. Jeg har veldig god erfaring med mpx.no. Det har aldri hvert noe tull med de. Tror nok de har den og sender til meg på Fredag som de sier. Handler for det meste hos de, er enig i at det er mye useriøse nettbutikker, men men det velger de selv. Tror de taper mer enn de tjener på å "lyve" om datoer.

8381699[/snapback]

 

Ja enig med du, ser også på mpx.no som en pålitelig kilde. Men for 3-4 år siden var de også slik, som kom med ubekrefta etter ubekrefta, til og med falske bekreftede datoer. Og det irriterte vettet av meg, ikke fordi jeg måtte ha en telefon eller et produkt, men fordi det rett og slett var lureri, så sendte dem en lang mail og ringte dem om dette.

 

Nå betviler jeg jo at dette var pga meg, men det var sikkert mange andre også som lage, så nå forholder de seg til reele datoopplysninger. Så veldig bra mpx, dere tjener flere kunder med å være ærlig enn å forvirre, spør du meg :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...