Gå til innhold

Nokia N95 - Diskuter den her!


2bb1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lurer på hva batterikapasiteten blir med GSP kjørende....snakker vel maks 4 timer :whistle:

8027472[/snapback]

 

Tja. det normale er vel og ha tilkoblet laderen ved bruk av GPS i bil, så da skulle det vel ikke være noe problem ;)

8027874[/snapback]

 

Ved bruk av GPS'en i bil er jo ikke batteriet noe problem.Men såvidt jeg vet kommer den ikke klar til bilbruk. Det vil si at man må kjøpe ekstra programvare for å få brukt den med stemmer(tror iallefall det er sånn, mener å ha lest det)

 

Men all annen bruk vil jo være et problem. Spesielt ved bruk i skog/mark eller på sjøen er det ikke noe særlig hyggelig å gå strømtom på hele mobilen når man vil bruke GPS'en en del.

Lenke til kommentar
Ser at amobil har fått vite av Nokia at mobilen kommer i mars. Rart ikke butikkene rundt omkring ikke har fått no ca dato engang.. :hmm:

8044734[/snapback]

jeg har spurt på mange butikker alle sier mars eller april :)en butikk sier de venter n95 20mars

Endret av carnerd
Lenke til kommentar
Lurer på hva batterikapasiteten blir med GSP kjørende....snakker vel maks 4 timer :whistle:

8027472[/snapback]

 

Tja. det normale er vel og ha tilkoblet laderen ved bruk av GPS i bil, så da skulle det vel ikke være noe problem ;)

8027874[/snapback]

 

Ved bruk av GPS'en i bil er jo ikke batteriet noe problem.Men såvidt jeg vet kommer den ikke klar til bilbruk. Det vil si at man må kjøpe ekstra programvare for å få brukt den med stemmer(tror iallefall det er sånn, mener å ha lest det)

 

Men all annen bruk vil jo være et problem. Spesielt ved bruk i skog/mark eller på sjøen er det ikke noe særlig hyggelig å gå strømtom på hele mobilen når man vil bruke GPS'en en del.

8045093[/snapback]

Mobilen er klar for bruk av GPS i bil og alle andre plasser, jo. Du trenger jo ikke det stemme-greiene, men det kan kjøpes om du skulle trenge det.

 

Ser at amobil har fått vite av Nokia at mobilen kommer i mars. Rart ikke butikkene rundt omkring ikke har fått no ca dato engang.. :hmm:

8044734[/snapback]

 

 

nokia n95 5459 kr cdon.com

8045040[/snapback]

 

Ja, men det er ikke noe dato der :)

8045094[/snapback]

1. April er lanseringsdato.

Lenke til kommentar
1. Mener jeg har lest et sted at n95 laster ned kart via 3g eller annen internett koblinger. Noen som kan bekrefte/avkrefte dette? Blir rimelig dyrt og bruke gpsen hvis det er tilfellet.

 

2. Evt, vil det funke og legge inn f.eks tomtom og bruke gpsen som er innebygd som mottaker?

8046143[/snapback]

1. Skal prøve å finne ut dette, men innbiller meg at du kun må laste ned kartene første gangen.

 

2. Du kan bruke tomtom, men da må du ha en ekstern GPS-mottaker. Etter hvert vil det komme en slags kode som gjør at du skal kunne bruke den interne selv på andre program en Nokias.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
Ser at amobil har fått vite av Nokia at mobilen kommer i mars. Rart ikke butikkene rundt omkring ikke har fått no ca dato engang.. :hmm:

8044734[/snapback]

 

 

nokia n95 5459 kr cdon.com

8045040[/snapback]

 

Ja, men det er ikke noe dato der :)

8045094[/snapback]

 

Joda, står: "Beregnet å komme på lager: 31.12.2005" :dribble:

Lenke til kommentar
Mener jeg har lest et sted at n95 laster ned kart via 3g eller annen internett koblinger. Noen som kan bekrefte/avkrefte dette? Blir rimelig dyrt og bruke gpsen hvis det er tilfellet.

 

Evt, vil det funke og legge inn f.eks tomtom og bruke gpsen som er innebygd som mottaker?

8046143[/snapback]

 

Viss det er snakk om samme program på N95 som Nokia tilbyr andre s60 brukere, så skal det da gå ann å koble telefon oppimot data via USB-kabelen og bruker programmet map-loader og laste ned karta derifrå, slik dei er på telefonen.. Eg har gjort det sjølv og har heile Noreg på mobilen no utan at eg er tilkobla verken nettverk eller gps.. Sjølvsagt så fungerer jo ikkje navigering da, men kartet er der fordi om:)

Lenke til kommentar
denna er snaxy!

 

Endelig en telefon som har ALT!  :D

8048168[/snapback]

enig konge telefon alltså men synd det ikke er så bra skjerm og skulle hvert trykkfølsom også :( ,men ellers bra gjort nokia :thumbup:

8048632[/snapback]

Hadde den hatt bedre skjerm hadde vel batteriet dødd ut enda fortere, men er litt enig. Trykkfølsom skjerm er jo såå travelt da, blir selv sliten i hånden når jeg sitter med PDAen :tease:

 

,28/02-2007 : 22:54]Om ikke gpsen fungerer sammen med tomtom (eller annen 3.parts gpsprogramvare) er denne telefonen dyr søppel, og bortkastede penger...

 

Hele poenget med gps i mobilen er jo at en skal slippe å ha ekstern gpsmottaker!

8049565[/snapback]

Nokia gjør vel dette først og fremst fordi de vil at deres egne programmer skal bli brukt, og kart-fungsjonen i N95 burde vel være såpass bra at du skulle slippe å installere f.eks. TomTom? Men som sagt så er diverse russere på saken, så det blir nok ikke lenge til du kan bruke 3. parts programvare på den :p

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

GPS-funksjonen:

The GPS maps can be preloaded onto a memory card or phone attached via data cable using the map loader on your PC.

 

POI's are loaded over a wireless connection on your phone, be it EDGE, 3G, or WLAN.

 

The GPS signal itself that tracks and follows your position is standalone and does not require a data connection.

Så da lastes altså kartene ned via kabel/WLAN og lagret i telefonen. Når du da skal bruke GPS-en, så du er ikke oppkoblet med GPRS, 3G eller noe annet som koster penger når du bruker applikasjonen.

Lenke til kommentar
GPS-funksjonen:
The GPS maps can be preloaded onto a memory card or phone attached via data cable using the map loader on your PC.

 

POI's are loaded over a wireless connection on your phone, be it EDGE, 3G, or WLAN.

 

The GPS signal itself that tracks and follows your position is standalone and does not require a data connection.

Så da lastes altså kartene ned via kabel/WLAN og lagret i telefonen. Når du da skal bruke GPS-en, så du er ikke oppkoblet med GPRS, 3G eller noe annet som koster penger når du bruker applikasjonen.

8050557[/snapback]

 

N95 bruker jo Nokia Maps (smart2go) og dette programmet vil fungere på akkurat samme måten på N95 som på andre N-serie telefoner. Altså man kan enten laste ned kart via Maploader på datan eller man kan laste ned rett til telefonen. Man er heller ikke avhengig av noen datatilkobling mens man bruker programmet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...