Gå til innhold

Norsk etterretning til å stole på?


Anbefalte innlegg

Her blandes kortene. PST er ikke en etterretningstjeneste, det er derimot en sikkerhetstjeneste. I Norge har vi Etterretningstjenesten, som kommer under forsvaret.

 

Det er også tydelige misforståelser om hva en sikkerhets og etterretningstjeneste er for noe. Det er to ganske forskjellige tjenester som ikke har store samarbeidet seg i mellom.

 

Det ligger jo egentlig i navnet hva de driver de med. Etterretning og sikkerhet. Det er to vidt forskjellige ting.

 

 

Så, MR-B, hvilken info har du fra Etterretningstjenesten som vi ikke kan stole på?  :D

8121393[/snapback]

 

Hvilken etterretning som ikke er til å stole på? Ca 90%.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Klage sendt til bl.a statsminister Jens Stoltenberg:

 

'KLAGE PÅ PST OG FORSVARETS ETTERRETNING

...*snip*...

Sannsynlig? Nei. Paranoid, du? Ja. Vil tro at PST bruker resurssene sine bedre enn å betale folk til å stå å pusse rørene til leiligheten din med sandpapir. :roll:

Lenke til kommentar
Jeg snakker av erfaring..

8138360[/snapback]

Jeg håper du er inneforstått med vårt problem med å ta deg seriøst? Du kaster ut påstander på påstander som få eller ingen av oss andre kjenner oss igjen i!

Enten driver du med tulle-trolling, og det er jo ikke greit. Eller så må du komme med litt bedre dokumentasjon for utsagnene dine, for hvis ikke så tro jeg nok du er et troll!

Lenke til kommentar
Jeg snakker av erfaring..

8138360[/snapback]

Jeg håper du er inneforstått med vårt problem med å ta deg seriøst? Du kaster ut påstander på påstander som få eller ingen av oss andre kjenner oss igjen i!

Enten driver du med tulle-trolling, og det er jo ikke greit. Eller så må du komme med litt bedre dokumentasjon for utsagnene dine, for hvis ikke så tro jeg nok du er et troll!

8141745[/snapback]

 

Bedre dokumentasjon kommer når granskningskommisjonen som er på gang har levert sin rapport..

Endret av MR-B
Lenke til kommentar
Jeg snakker av erfaring..

8138360[/snapback]

Jeg håper du er inneforstått med vårt problem med å ta deg seriøst? Du kaster ut påstander på påstander som få eller ingen av oss andre kjenner oss igjen i!

Enten driver du med tulle-trolling, og det er jo ikke greit. Eller så må du komme med litt bedre dokumentasjon for utsagnene dine, for hvis ikke så tro jeg nok du er et troll!

8141745[/snapback]

 

Bedre dokumentasjon kommer når granskningskommisjonen som er på gang har levert sin rapport..

8146304[/snapback]

Prøvde å søke etter noe om en granskningskommisjon men kunne ikke finne noe! Har du noe info om den? :)

Lenke til kommentar

Hvis flere her har noe å utsette på norsk ''etterretning' anbefaler jeg herved å sende klagen(e) til

 

Stortingets kontrollutvalg for etterretnings- overvåkings, og

sikkerhetstjeneste (EOS-utvalget).

Utvalget har postadresse:

Stortinget, 0026 Oslo.

 

og/ eller til

Sigbjørn Sælør

seniorrådgiver

Justisdepartementet

[email protected]

 

og gjerne også til statsminister Jens Stoltenberg

Lenke til kommentar
Jeg lurer på å sende en klage selv. PST har i den siste tiden stått utenfor mitt soveromsvindu og gnikket på det med isopor. Driver meg til vanvidd!

8157513[/snapback]

La meg forfatte klagen din!

 

Kjære Statsminister Stoltenberg!

 

Et par-tre stykker av dine mørkkledde menn, MiBs, har den siste tiden oppført seg særdeles pågående!

Jeg vil gjerne fortelle om siste gang, nå på forhenværende fredag.

Etter at jeg og min kjæreste hadde vært i en fantastisk flott skogsfest med masse god vegetar mat av gress og sopp, og god syrlig drikke, kom vi hjem.

Da la vi begge to merke til dine lakeier som satt i et tre uten for leiligheten min! Har selv hatt en gift elskerinne, så å sitte i et tre har jeg selv gjort noen ganger! Men jeg må ærlig innrømme at tre menn i rosa plusj overrasket meg. Uten noen stor oppstandelse gikk vi inn og måtte slappe litt av med et par liter vann! Da jeg deretter så ut av vinduet, stod de to hoffnarrene dine rett utenfor soveromsvinduet mitt. Heldigvis var de ute av sine rosa drakter og fremsto nå som flotte MiBs.

Men det som gjorde meg så eitrende forbannet var at de startet å gnikke isopor på soveromsvinduet! Vi skulle ha fin og flott svevesex men neida,

gnikke-gnikke-gnikke....

 

Synes det var utrolig teit gjort.

Vil du be dem slutte!

 

Mvh Xodus

 

Håper dette kan funke!

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
er trøtt--- :ph34r:
Lenke til kommentar
Historisk sett så har overvåkingstjenestene vært mye mer opptatt av å overvåke venstresiden, ref. f.eks. alle de som Lund-kommisjonen fant ut var overvåket på uriktig grunnlag (mange fikk senere billighets-erstating fra staten). Den samme feilen gjorde man også i Sverige, hvilket medførte at man "plutselig" våknet opp og ble klar over at høyre-ekstremister faktisk var farligere og mer voldlige...

 

Skulle ikke forundre meg om muslimer bosatt i Norge nå blir utsatt for den samme overvåkingen som venstresympatisører ble tidligere.

 

(mens de overser de virkelige farlige, også denne gang?)...  ;)

8026086[/snapback]

 

Kan du fortelle meg hvem de virkelig farlige er?

Lenke til kommentar
Kan du fortelle meg hvem de virkelig farlige er?

8159201[/snapback]

Jeg skal ikke uttale meg på vegne av HotBox, men jeg mistenker at det finnes en rekke organisasjoner av typen "Stay Behind" som en dag vil slå til, og Norge kommer til å være helt uforberedt.

 

Og jeg snakker ikke om den 2.verdenskrig her - disse gutta har "stayed behind" i flere århundreder. Det er spesielt to vi bør være på vakt overfor:

 

Den ene er katolikker, som fortsatt ser på reformasjonen og protestantismen som et forbigående fenomen. Der i gården opererer man med ganske lange tidsperspektiver, you know ...

 

Den andre er representanter for den før-kristne tradisjon i landet. Disse ser selvsagt på kristendommen som en midlertidig ordning, og står av åpenbare grunner ikke på særlig god fot med katolikkene.

 

En tredje gruppe som kan nevnes er bronse-gjengen. De tror at jern-alderen er en blindvei, og at en satsing på bronse er det som til slutt vil redde landet fra undergang. (De har slitt litt i det siste.)

 

Jeg påstår ikke at det er noen umiddelbar trussel her - men man bør holde øyne og ører åpne ...

Lenke til kommentar

Jeg skal ikke uttale meg på vegne av HotBox, men jeg mistenker at det finnes en rekke organisasjoner av typen "Stay Behind" som en dag vil slå til, og Norge kommer til å være helt uforberedt.

 

Og jeg snakker ikke om den 2.verdenskrig her - disse gutta har "stayed behind" i flere århundreder. Det er spesielt to vi bør være på vakt overfor:

 

Den ene er katolikker, som fortsatt ser på reformasjonen og protestantismen som et forbigående fenomen. Der i gården opererer man med ganske lange tidsperspektiver, you know ...

 

Den andre er representanter for den før-kristne tradisjon i landet. Disse ser selvsagt på kristendommen som en midlertidig ordning, og står av åpenbare grunner ikke på særlig god fot med katolikkene.

 

En tredje gruppe som kan nevnes er bronse-gjengen. De tror at jern-alderen er en blindvei, og at en satsing på bronse er det som til slutt vil redde landet fra undergang. (De har slitt litt i det siste.)

 

Jeg påstår ikke at det er noen umiddelbar trussel her - men man bør holde øyne og ører åpne ...

8159290[/snapback]

 

 

 

BWAHAHA. noe av det festligste jeg har lest på en stund!

Lenke til kommentar
De virkelige farlige her til lands (hevet over loven som de jo i praksis er) er de som sitter med den utøvende makten i landets 'overvåkingstjenester'..

8160324[/snapback]

Med andre ord: Trafikketaten i Oslo!

 

Fra sine lokaler i Hollendergata dirigerer de aktivitetene til parkeringsvakter over det ganske land. De har sikkert forgreninger til andre land også.

 

Jeg kan ikke bevise noe, men jeg har hørt at det på uniformenes beltespenner står "D'ække lov å stå her!", og klarere bevis for at dette er en organisasjon som ønsker seg et annet samfunn enn det vi har i dag, det kan man vel knapt forestille seg.

 

"Ikke lov å stå her" = "må videre mot noe annet". Hvor da? :hmm:

Lenke til kommentar
Kan du fortelle meg hvem de virkelig farlige er? skrev Bro2

 

De virkelige farlige her til lands (hevet over loven som de jo i praksis er) er de som sitter med den utøvende makten i landets 'overvåkingstjenester'..

8160324[/snapback]

 

Feil, de virkelig farlige her til lands er de som "overvåknings-tjenesten" faktisk holder ett øye med. Så hvis du er en av de og ikke forstår hvorfor, så bør du nok revurdere enkelte aspekter av livet ditt. F.eks hvem du omgås med.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...