Gå til innhold

Vista MCE - Hvor er NRK?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg installerte norsk utgave av Vista Ultimate her tidligere i uken.

Og på den maskinen fungerer online services, fikk opp NRK i allefall.

 

Hjemme kjører jeg engelsk XP med media center, der også fungerer online serivces.

 

Skal etterhvert installere Home premium norsk versjon, skal gi tilbakemelding om det fungerer der.

Lenke til kommentar

Ah, endelig smiler verden til meg.

Kjørte internet detection & manuell oppdatering av services i MC for 15. gang.

Problemet mitt var nok at jeg installerte Vista ca. 2 sekunder etter at den var tilgjengelig (20.11.06), og når jeg satt opp media center første gang fant den ikke disse tingene..

Da skal jeg se litt på TV :)

Lenke til kommentar

Virker som det er tilfeldighetene som råder når det gjelder online media.

Jeg har testet Vista på 3 forskjellige maskiner her, og på laptop, samt en stasjonær dukket "online TV" og dermed også "Online media" opp med en gang etter oppsett av MC.

Men ironisk nok, på den maskinen der jeg faktisk ønsker å bruke Mediacenter, min stue-pc dukket det ikke opp noe onlinemedia.

 

Jeg har gjort akkurat det samme på alle maskiner, engelsk Vista, med norsk visningsspråk, og innstillinger for "språk og religion" satt til norge/norsk bokmål.

Den mest åpenbare forskjellen på disse maskinene er at bare den siste har et fungerende TV-kort. Laptop har ingen, og den første stasjonære har et TV-kort Vista ikke finner på egen hånd.

 

Uansett, i løpet av natten har stue-pc'n min på magisk vis fikset seg selv, og nå er plutselig online media på plass uten at jeg har gjort noe som helst.

Har tidligere prøvd å kjøre oppsett og nettinnstillinger mange ganger uten at det har gjort noe til eller fra. Har fra dag en fått tv-guide lastet inn, så den har jo da hatt kontakt med nettet, og skjønt hvilket område den befinner seg i.

 

Kan det være at dette har noe med TV-kort å gjøre?

Jeg skjønner ikke noe av dette her. Finner ikke noe "avanserte innstillinger" for dette med online media noe sted heller...

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Heisann, tror jeg har ett lignende problem av det dere har. Jeg har Vista og prøver å få media center til å rulle men sliter med å laste ned TV-guiden.

 

Vet ikke helt hva og hvorfor, men jeg får opp feil-21 etter at mellom 20 og 30% er lastet ned (skjer ikke på samme sted hver gang).

 

Jeg har egentlig ikkke peiling på hva som skjer, og det verste er at jeg har hatt TV guiden inne en gang, men mistet den pga. knoting når jeg prøvde å ta bort de kanalene jeg ikke har.

 

Så spørsmålet mitt er det noen av dere som har hatt lignende feil og klart å fikse det, eller eventuelt ett tips om hvor man bør lese?

Lenke til kommentar
Takker for svar, jeg lurer egentlig også på hvordan tjeneste dette er. Hvor kommer sendingene fra? Streames de fra nettet eller krever de tv-kort?

8516937[/snapback]

 

Streames fra nettet - ingen TV-kort er nødvendig.

8516945[/snapback]

hmm, nå ble jeg nysgjerig.

 

Mener du at man kan kaste ut TV kortet og få kanalene gjennom nettet?

I så fall har jeg gått glipp av noe, men det er kanskje ikke så uvanlig.

Lenke til kommentar
streaming har vi jo hatt mulighet til i mange år. Har du virkelig ikke hørt om NRK nettTV? http://www1.nrk.no/nett-tv

8528670[/snapback]

Jo, det har jeg, men det er vel en vesensforskjell på nrk nett TV og nrk. Ikke alt som bli sendt og ikke alt av det som blir sendt som blir sendt sammtidig som orginal sennetid osv.

 

og det jeg svarte på i første omgang som ledet til den siste komentaren var dette:

Er det slik at de utgavene av Vista som har media center, så bare dukker nrk, tv2, tvn, t3 osv opp automatisk? eller må man betale noe for dette?

 

Og så vidt jeg vet, men igjen mulig jeg er dessorientert, så får du ikke disse kanalene på nett, men gjennom antenna.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...