Gå til innhold

Supreme Commander, veldig vanskelig eller bare me?

Anbefalte innlegg

Skrevet

bare elsker den funksjonen med å zoome ut og inn med mushjulet. men nå har jeg spilt spillet så mye at jeg begynner å gjøre det i andre spill og sammenhenger, gjorde det akkurat i Internet Explorer, men med lite hell..

Ah, the addiction

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor kraftig maskin krever SC egentlig?

Jeg bladde raskt over VG's test idag og de skrev at det trengs en "kraftplugg"

Gutta jeg eventuelt skal LAN'e med har ikke allverdens maskineri ...

Skrevet

Krever en vanvittig maskin ja, men man kan eventuelt spille på litt mindre brett og skru ned grafikken for at ikke spillet skal dø i endgame.

Skrevet (endret)

Desuten blir det aldri bedre en det svakeste ledd, så om maskinen til lan kompissen din suger, så suger din også.

Imo så trenger du en gig ram ekstra og en dual core cpu. Skjermkortet går forsåvidt, men ikke forvent noe eyecandy.

Endret av guttorm
Skrevet

Vel jeg spilte igjennom cybran og aeon sålangt på hard uten nevneverdige problem.. få med masse høytech artilleri så går forsvaret ned kjapt.. og for all del ikke glem radar dekning slik at du får targets til folka dine og. Økonomien er jo og viktig å ha i god flyt.. og da mener jeg at den skal støtte 8+ factorys pluss diverse byggeprosjekter.

Skrevet
Desuten blir det aldri bedre en det svakeste ledd, så om maskinen til lan kompissen din suger, så suger din også.

Imo så trenger du en gig ram ekstra og en dual core cpu. Skjermkortet går forsåvidt, men ikke forvent noe eyecandy.

8031658[/snapback]

Jeg sitter med X62CPU, 3.5GB minne og enda kommer det "laggspikes" i spillet, skjønner ikke helt hvorfor det skal skje, men utrolig plagsomt er det til tider...

Skrevet

Om jeg skal svare enkelt på trådstarters emne, nei. Supreme Commander er på ingen måte noe unormalt vanskelig. Har spilt gjennom alle kampanjene på både normal og hard nå, uten å si at jeg merket noe særlig forskjell. På skirmish er det heller ikke særlig værre, jo mindre du setter flere motstandere på lag mot deg.

På nett fokuserer jeg i hovedsak på ekstremt forsvar av basen og enorm bruk av artilleri og andre langdistanse våpen. Enn må nesten bare prøve seg fram og finne en stil som passer :)

Skrevet (endret)

8031658[/snapback]

Jeg sitter med X62CPU, 3.5GB minne og enda kommer det "laggspikes" i spillet, skjønner ikke helt hvorfor det skal skje, men utrolig plagsomt er det til tider...

8032018[/snapback]

Som dere sikkert forstod, så mente jeg det med det svakeste ledd, når det spilles på nettverk/online.

Ueland, i GPG forumet er det en del tråder som tar for seg hvilke optimaliseringer som kan gjøres. Operativsystemet må rett og slett tweakes litt. Dualcore drivere fra Amd må også på plass.

I tillegg annbefaler de faktisk alt fra firmware flasher + bios update for å tilpasse maskinen mest mulig. Brikkesett og skjermkort driver av nyeste sort er selvfølgelig et must.

Selv skulle jeg ønske jeg kunne mer om Windos på dette område, når det kommer til tweeking, har rett og slett ikke peiling.

Det er liten tvil om at folk opplever store ytelses forskjeller, noe som kan være frustrerene da de i utgangspungtet sitter på en kraftigere maskin.

Det er mye det som er listet opp i denne posten som går igjenn.

Endret av guttorm
Skrevet

Den eneste taktikken jeg har brukt til nå på dette spillet er prinsippene mine om rekkevidde. Jeg vil alltid angripe motstanderen med units som har lengre rekkevidde enn de forsvarende, eventuelt units som rusher så fort at motstanderen ikke kan slå tilbake (50 tech3 bombefly anyone?)

Jeg kjører forøvrig spillet med alt på fullt :p Jeg kjenner noe lag når vi nærmer oss 500 units i action, man da spiller jeg på strategisk nivå uansett.

Skrevet

8031658[/snapback]

Sprøtt!

Jeg har mine tvil om at kona går med på noen oppgradering av maskin nå

:!:

Skrevet

Har spilt gjennom noe av campaignen, uten spesielle vanskeligheter, det handler mest om god basedef og heftig produksjon, ha gjerne flere engineers (eller mantis-bots hvis du er cybran) til å hjelpe til med å bygge på fabrikkene. Husk også den kjekke knappen nederst til venstre på fabrikkene som gjentar buildcommands. Med unlimited ressurser kan du også produsere temmelig unlimited.

Lurer på om det begynner å bli noe norsk samspill på gpg.net snart. Jeg er relativt høyt ranket på 1on1-ladder og vil gjerne ha mates :!:

Skrevet

bygg en stor tropp bombe fly 30-40+ 20 scouts(Fly en heil hau med de billigste lettvekt tenksene som beveger degh fort og 15 rank2 panser tanks, og no artleri storm basen med de billige dritt tanksene, for saa a storme med vanlig tanks og arteleri, husk aa a storm basen medd alle flyene send scoutene forst og bomb alt som skyter paa flyene dine

Skrevet

Kan poste et bilde av basen min, er fra siste oppdraget for Cybran. Som dere ser er det en del skjold. Opplevde 5-6 ganger at fienden angrep med såpass stor styrke at det ytterste forsvaret røk, men heldigvis hadde jeg 2 forsvarsrekker til :)

post-44194-1172626643_thumb.jpg

Skrevet

Det viktigste er å sørge for et samlet angrep med en god kombinasjon av enheter med ulike funksjoner, gjerne oppdelt i ulike faser. Det skal en del til for å ta knekken på en godt forsvart base, spesielt tidlig i campaign når man ikke har så mange festlige enheter til rådighet. Da synes jeg det funker godt først med artilleri mot baseforsvaret, og/eller sørge for å knuse anti-luftskyts sånn at flyene mine kan herje vilt.

Forøvrig er det snakk om å bruke det du har av ressurser; bygge mange fabrikker og ha en del ingeniører til å assistere hver av dem. Da har du iallfall nok enheter, så er det bare spørsmål om å bruke dem riktig.

Skrevet

Orker ikke lese hele greia, men i supcom er det en ting som alltid vinner. Turtle, og bygg hele tida (dvs press ut units). I singleplayer er jo så og si aldri AIen på offensiven, og når han er det er det forutsigbart og enkelt å komme unna.

La AI ha et par units igjen før første map extend, lag det sykeste forsvaret ever og bygg et tonn med units før du går videre. Garantert win selv om det er kjedelig.

Har du tid og ork er det bare å f.eks bygge 150 gunships e.l og sende på samtidig. Funker nesten alltid uansett hvor mye AA han har.

Skrevet

Basen din så jo deilig ut den (Mye t3 artilleri :!:), men hva er det jeg ser, hvor er alle de herlige battleshipsene som man jo må ha? Spillet blir ikke gøy uten at man har 2-3 Galaxy Class Battleships som hamrer løs på fiendens base?! Ikke har du noen experimentals heller, det må jo være nitrist.

Skrevet

Spoiler - Siste oppdraget, Cybran

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Heh, bildet var tatt helt på slutten av oppdraget - etter man har "tatt over" Black Sun, så alt av enheter var skutt i stykker :)
Skrevet

haha, på siste cybranoppdraget hadde jeg ingen skjold. Derimot hadde jeg 2 plan b subs, og opp mot 20 galaxy class båter. I tillegg hadde jeg to experimental gunships, en edderkoppsak, og uendelig mange tech3 bots. Det var bare å rushe hele driten, så vant jeg ^^

Skrevet

Har ikke spilt igjenn spillet enda(ventet på nytt skjermkort), bare online, og det gir deg god trening. Nå har jeg ikke sett en eneste annmeldels som tar med replay funsjonen, men spillet kan lagre alle replays.

Og det beste av alt, du kan se replay av alle kamper som er spilt online, så lenge de har lagret den. Dette er unikt og genialt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...