Gå til innhold

Motatt pakke fra amerikansk nettbutikk, hva nå?


Anbefalte innlegg

Fikk levert ei pakke fra en amerikansk nettbutikk i dag. Var ikke mer stress enn at jeg måtte skrive under på at jeg hadde mottatt pakka liksom, men kom til å tenke på hva med toll osv.?

 

I mailen jeg fikk fra nettbutikk stod det at jeg skulle betale 0$ i taxes, så regna med at jeg måtte fikse med dette selv når pakka kom. Vel, nå har jeg pakka i heimen uten å ha peiling på om jeg må betale, eller hvordan for den saks skyld.

 

 

 

 

PS; Hele orderen inkl. shipping ble på 2363kr etter dagens kurs.

Endret av mumitr0ll
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skal stå på pakka hvis den må toll deklareres. Men som oftest gjør budfirmaet det.

 

Hvis den ikke har klistrelapper på seg om at den må deklareres før den åpnes, er det ingenting å bry seg om mest sannsynlig. Med mindre det er snakk om import til egen næringsvirksomhet da.

Lenke til kommentar
Fikk levert ei pakke fra en amerikansk nettbutikk i dag. Var ikke mer stress enn at jeg måtte skrive under på at jeg hadde mottatt pakka liksom, men kom til å tenke på hva med toll osv.?

 

I mailen jeg fikk fra nettbutikk stod det at jeg skulle betale 0$ i taxes, så regna med at jeg måtte fikse med dette selv når pakka kom. Vel, nå har jeg pakka i heimen uten å ha peiling på om jeg må betale, eller hvordan for den saks skyld.

 

 

 

 

PS; Hele orderen inkl. shipping ble på 2363kr etter dagens kurs.

8000027[/snapback]

 

som de andre har skrevet her så er det slik at du må skille mellom avgiftene fra avsender land og mottaker land. Når du kjøper fra et annet land der det ikke foreligger en spesiell form for avtale (f.eks. EU avtale, hvis vi hadde vært medlem), så skal det ikke legges på skatter. skattene skal da legges på når du mottar(i Norge). Det er veldig ofte at man betaler dobbel moms/VAT på varer man bestiller på utlandet, når man ikke er klar over dette. I ditt tilfelle er det gjort riktig.

 

Når det gjelder pakker som kommer igjennom nettet til tollerene, har jeg ikke sett noen spesielle rettningslinjer for hva en ærlig person skal gjøre for å betale disse avgiftene. Det mest vanlige er vel bare å la det gå, for det er det enkleste.

Endret av thor918
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...