Gå til innhold

Bærbar til autocad, photoshop, 7000,-?


gisse81

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er interresert i å kjøpe en bærbar som jeg kan bruke i skolesammenheng. Det den hovedsaklig skal brukes til er autocad og photoshop (muligens andre programmer i samme katogori). Lurer på om jeg trenger bra skjermkort for å bruke disse programmene.

I og med at det er en skole pc er det jo greit at den er sånn passe portabel, støyfri og har en grei batterilevetid, men dette bør ikke gå for mye på bekostning av pris.

 

Jeg skal ikke bruke pcen til avanserte spill, men litt multimedia og surfing må den klare. Ca 7000,- er budsjettet mitt, men gjerne billigere også :p

 

Noen tips til hva en kan kjøpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, jeg er interresert i å kjøpe en bærbar som jeg kan bruke i skolesammenheng.  Det den hovedsaklig skal brukes til er autocad og photoshop (muligens andre programmer i samme katogori). Lurer på om jeg trenger bra skjermkort for å bruke disse programmene.

I og med at det er en skole pc er det jo greit at den er sånn passe portabel, støyfri og har en grei batterilevetid, men dette bør ikke gå for mye på bekostning av pris.

 

Jeg skal ikke bruke pcen til avanserte spill, men litt multimedia og surfing må den klare. Ca 7000,- er budsjettet mitt, men gjerne billigere også :p

 

Noen tips til hva en kan kjøpe?

7998016[/snapback]

 

Når det gjelder autocad så vil "lett" cad gå fint på selv de aller svakeste skjermkort, unntatt integrerte. (GMA).

 

"Tyngre" Autocad, dvs 3D med overflater, rendering ol bør ha et Quadro FX / ATI FireGL. Da snakker vi 12-15000+ maskiner. Så det er vel ikke aktuelt.

 

Se på Toshiba. Forferdelig batterikapasitet. Sikkert flere som kan grave fram et bedre alternativ, med skjermkort, men det er ikke lett i den prisklassen du er i.

Lenke til kommentar
Ser grei nok ut den, men det var da en virkelig laber batterilevetid. Tar gjerne flere tips.

7998111[/snapback]

 

ACER er jeg ikke noe fan av, men den passer i din prisklasse.

 

ECS men da må du ned på Pentium M, heller ikke noe optimalt valg

 

EDIT: Kan du ikke spise havregrynsgrøt i 4-5 uker, så du har et par lapper til å legge i. Da blir det mye mer utvalg, og bedre kvalitet :whistle:

 

HP og ASUS

Endret av peiper
Lenke til kommentar
Vi bruker Dell Precision ( bruker selv M90) . 1.7 ghz, 1mb ram, 80-200 gb hd.

Dette fungerer helt perfekt, men det er en litt kostbar pc. Fra 11380 - 13638

skal du ha høyere ytelse må du legge til litt, men std versjon fungerer veldig bra.

7998346[/snapback]

 

Ikke for jeg så mange andre bedre forslag å komme med en det som er nevt ovenfor, men å komme med forslag på maskiner til omtrent dobbel pris av budsjettet hans er jo helt på tur..

Lenke til kommentar

Ble litt dyr den der ja... Leter mer etter 6-8000 kr prisklasse. Jeg vet ikke om det er så viktig at autocad går knirkfritt. Dette er bare en ekstra-pc i forhold til stasjonære på universitetet. Så å gå opp flere tusen pga autocad er vell ikke så aktuelt. Ser helst etter de beste tilbudene innen denne prisklassen.

 

Hordan fungerer forresten mac iBook til overnevnte programmer?

Endret av gisse81
Lenke til kommentar
Ble litt dyr den der ja... Leter mer etter 6-8000 kr prisklasse. Jeg vet ikke om det er så viktig at autocad går knirkfritt. Dette er bare en ekstra-pc i forhold til stasjonære på universitetet. Så å gå opp flere tusen pga autocad er vell ikke så aktuelt. Ser helst etter de beste tilbudene innen denne prisklassen.

 

Hordan fungerer forresten mac iBook til overnevnte programmer?

7998708[/snapback]

 

HP + 512MB ekstra

 

Har ingen erfaring med Autocad og Macbook.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...