Gå til innhold

Hvorfor spiser vi så mye usunn mat?


Rockna

Anbefalte innlegg

Ja topicen sier det meste, nå til dags spiser jo nordmenn mer og mer usunn mat eller "junk food" om du vil. Hva er det som fører til at folk faktisk spiser den her maten isteden for og lage seg en salat?

 

Min mening er at nordmenn er dårlige på kjøkkenet eller gidder ikke og lage deres egen mat så de går ned til burger king og kjøper en stor burger.

 

Og hva er billigst mellom sunn og usunn mat?

Endret av Rockna
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Avhengighetsskapende ? Junk-Food eller godteri ? Godt er det langt ifra, det smaker på godt norsk hestedrit og man blir lei av det, hele menyen på ca 1,5 minutt da du er klar over at hele menyen er nesten lik.

 

Det er dyrt, usunt og smaker drit og det tar lang tid å kjøre og hente det.

 

Prøv å stå på i 2 timer, lag deg en biff og masse god grønnsaker, saus og masse godt, etter all strevet så smaker det virkelig.

 

- Men tvil ikke, det tar ikke alltid 30,60 eller 120minutter å lage en middag på kjøkkenet !

1 bolle med grønnsaker , gjort på 5-6minutter. Smaker utrolig godt og det er blodig sunt og nesten gratis ( 100% gratis hvis du bor hjemme :D )

 

Jeg trodde godteri var værre i Norge enn Junk-Food ? Feks det jeg spiser nå, Bacon crisp og boller :(

Lenke til kommentar
Usunn mat har ofte en sterkere og mer spennende smak enn den "kjedlige" norske maten.

8001313[/snapback]

 

Så lag mat fra en annen verdensdel (eller et annet land) da! Eller lag crossovers hvor du piffer opp norsk mat med impulser fra feks Mexico eller Asia.

 

Junkfoodmat er vel avhengighetsskapende fordi vi blir lett avhengig av det høye sukkernivået som hamburger, pita o.l. skaper.

 

ps: Og hvis man bruker 2 timer på en enkel biffmiddag bør man kanskje vurdere om man kan effektivisere matlagingen sin? :!:

Lenke til kommentar
Jeg mener faktisk at sunn mat smaker mye bedre enn god mat hvis du først gidder å lage den. Sunn mat tar lenger tid og koster mer penger. Ting som du legger litt krefter i har en tendens til å smake bedre.

8025625[/snapback]

Sunn mat smaker betre enn god mat? :p

 

Legg du tid og penger ned i usunn mat kan også den bli fabelaktig, må ikkje berre tenke på McDonalds-burger her (som for øvrig smakar dritt).

Lenke til kommentar
Jeg mener faktisk at sunn mat smaker mye bedre enn god mat hvis du først gidder å lage den. Sunn mat tar lenger tid og koster mer penger. Ting som du legger litt krefter i har en tendens til å smake bedre.

8025625[/snapback]

Sunn mat smaker betre enn god mat? :p

 

Legg du tid og penger ned i usunn mat kan også den bli fabelaktig, må ikkje berre tenke på McDonalds-burger her (som for øvrig smakar dritt).

8025674[/snapback]

 

haha takk jeg redigerer:P

Lenke til kommentar
Synest det har blitt litt for mykje negativitet rundt junkfood, du får jo nesten dårleg samvittighet om du kjøper ein hamburger.

8005464[/snapback]

Jeg skammer meg når jeg spiser burger, men jeg vet samtidig med meg selv at man må unne seg litt en gang i blandt. Burger, kebab (må kjøpes på Østlandet et sted!), pølser og godis er jo veldig godt, men det koster ofte like mye som et måltid som er like sunt og godt som man tilbereder hjemme. Av hensyn til min egen kropp steker jeg meg heller kylling og koker ris enn å kjøpe meg junkfood.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...