Gå til innhold

Resistance: Fall of Man informasjonstråd


WangenPs3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gow var så vanskelig at det slo jeg av etter 10 minutter.

Zelda har jeg ikke spilt enda, dermed ble resistance beste spillet for meg i 2006.

 

Grunnen for at jeg kanskje likte det så godt var fordi jeg følte jeg var med i Starship Troopers og det er et veldig kul film.

 

Jeg har heller ikke spilt mye FPS, så det kan godt hende det er veldig standard som blir sagt her.

 

oops! Jeg sjekka akkurat lista mi over spill jeg runda i 2006, og det er faktisk

 

OKAMI på PS2 som er det beste spillet i 2006 for meg. Gav det 10/10

RESISTANCE gav jeg "bare" 9.5/10

Lenke til kommentar

Har noen spørsmål til dere som har spillt det:

 

Har hørt at Resistance - Fall of Man er veldig vanskelig.. :)

- Hvor vanskelig er det iforhold til andre FPS, dere har spilt igjennom, eller prøvd å spille igjennom?

 

Har også lest på IGN Insider betalings-forum (liker de inntrykkene best, fordi de blir ikke ødelagt så lett av folk med konkurerende konsollmerker, som liker å spre misinformasjon) at historien i spillet er littegrann daff i begynnelsen, men at den tar seg kraftig opp på ett punkt i spillet..

 

- Etter Nottingham og Manchester, sa en person.. Mens en annen person sa etter ca. 1/3 eller 2/3 av spillet ble den skikkelig bra, og gjorde at den skilte seg ut fra andre FPS. :-/

Mens en snakket om at etter ett fly-raid, hvor du hopper ut ilag med hundrevis av andre soldater, ble historien intressant. :-/

 

Hva mener dere som har spillt om storylinen?

Er den bra helt fra starten, eller går det til ett punkt før det blir intressant, eller er den daff hele veien?

 

Er det andre FPS spill som dere synes story-linen er like intressant som på Resistance? :)

Lenke til kommentar

Jeg er ingen stor fant av fps egentlig, men resistance ble et must når jeg først bestemte meg for å kjøpe ps3.

 

Det er en ting å merke seg.. jeg angrer ikke :p.

 

Siden jeg ikke er noen fps proff så prøvde jeg først spillet på easy. Jeg har heller ikke kommet så langt grunnet massive mengder skolearbeid i det siste, men på easy virker som en passe vanskelighetsgrad for meg. De fleste brettene kommer jeg meg gjennom, og noen har jeg måttet dø noen ganger.

 

Det å dø er heller ikke noe stort problem ettersom man starter igjen fra forrige checkpoint og da får prøve seg på nytt, med en ny strategi.

 

Jeg er akkurat ferdig med nottingham nå, men jeg synes i hvertfall storyen har vært underholdende. Det er en fps, og til å være det synes jeg dette virker bra.

 

 

Ellers vil jeg påstå at multiplayer er helt genialt. Det er kjapt og enkelt å slenge seg inn i en match. Det er alt fra store brett som støtter 40 player til mindre som støtter 8 og 12. Jeg har allerede sløst bort en del timer på denne delen av spillet :)

Lenke til kommentar
Har hørt at Resistance - Fall of Man er veldig vanskelig.. :)

- Hvor vanskelig er det iforhold til andre FPS, dere har spilt igjennom, eller prøvd å spille igjennom?

 

Som med alle spill så spiller jeg alltid på den vanskelighetsgraden som er satt av utviklerne. Står den på normal så spiller jeg på normal. Har spilt mange FPS spill, og dette er et av de litt mer vanskelige, men ikke så vanskelig at du til slutt bare gir opp. Det er noe som gjør at du må bare teste neste bane/chapter, og dette er egentlig lenge siden jeg har følt i et slikt spill.

 

Har også lest på IGN Insider betalings-forum (liker de inntrykkene best, fordi de blir ikke ødelagt så lett av folk med konkurerende konsollmerker, som liker å spre misinformasjon) at historien i spillet er littegrann daff i begynnelsen, men at den tar seg kraftig opp på ett punkt i spillet..

 

- Etter Nottingham og Manchester, sa en person.. Mens en annen person sa etter ca. 1/3 eller 2/3 av spillet ble den skikkelig bra, og gjorde at den skilte seg ut fra andre FPS. :-/

Mens en snakket om at etter ett fly-raid, hvor du hopper ut ilag med hundrevis av andre soldater, ble historien intressant. :-/

 

Hva mener dere som har spillt om storylinen?

Er den bra helt fra starten, eller går det til ett punkt før det blir intressant, eller er den daff hele veien?

 

I starten av spillet så var det ikke så mye å følge med på. Du fikk ikke vite hvordan Chimera rasen utviklet seg, hvor den stammer fra og hvorfor. Du blir slengt rett ut i kamp og det din din jobb å finne informasjon i form av "intel" og døde soldater(dere skjønner det når dere spiller selv :) ). Historien blir fortalt av en kvinnelig britisk soldat som du møter tidlig i spillet, men hun kan ikke helt forklare hva Nathan Hale går gjennom og hvordan han klarer å holde seg i live helt alene. Så det hun ikke klarer å fortelle får du oppleve gjennom Nathans øyne.

 

Senere i spillet får du vite massevis om fienden og ikke minst en ny fiende som du ikke møter :hmm: Jeg synes den er interresant hele veien og det er som sagt i Resistance 2 at vi får vite enda mer. Historien er en av de bedre i FPS spill og det er vanskelig å ikke engasjere seg.

 

Kjøpte FEAR når det kom til X360, og fikk ikke helt med meg historien. Den var litt rotete, og mangel på sekvenser og historiefortelling gjorde at jeg bare drepte det jeg så og ferdig med det. + at lydene på "voicemail" var altfor lav :!:

 

Så Resistance er et bra FPS spill, med et godt grunnlag for en bunnsolid historie som bare vokser og vokser :love:

Lenke til kommentar

Nei hvorfor skulle dem gjennomskue dem? de setter 20 $ på pakkene mine, og det er da en helt normal sum for et billig spill, film osv osv. Så om de ikke begynner å åpne alle pakkene fra dem så vil de aldri finne ut av det. Nå har de garantert nok å gjøre uansett ;) så tviler på at dette blir prioritert.

Lenke til kommentar

Beste spillet til PS3 til nå, faktisk det eneste bortsett fra MGS4 som jeg ønsker meg selv. Desverre er PS3`en svindyr og jeg har ikke råd til en sånn "billig" blue-ray spiller så jeg låner en PS3 i noen dager nå, mens han som eier den er på ferie i Australia noen dager til.

 

Spillet er bra, god story og greit gameplay. Ikke noe nytt egentlig så og si, bortsett fra våpnene da. Selv må jeg innrømme at Gears of War-våpnene er bedre enn disse, selv om de er også gode. Likte den delen med Hale på slutten, var liksom avsluttende og ikke en "cliffhanger".

 

Men absolutt verdt å kjøpe seg hvis man har råd til det og har PS3.

 

Btw: "De har vunnet flere priser som bla.

6stk. Ps2 game of the year" nå ble jeg forvirra...det er jo et PS3-spill.

 

Edit: Haha GoW vanskelig på casual, damm å jeg trodde jeg var dårlig i starten når jeg begynte å slite med å komme til den trucken i en av de siste banene.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...