Gå til innhold

Supreme Commander - Alt og ingenting

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Supreme Commander

Utgiver: THQ

Studio: Gas Powered Games

Utgitt: 16. Februar 2007

Plattform: PC

supreme-commander.jpg

Sjanger: Strategi

Enkeltspiller kampanje: Ja, 3

Faksjoner: 3, United Earth Federation, Aeon Illuminate og Cybran Nation

Maks enheter per spiller: 1000

Flerspiller: Ja, opp til 8 spillere

-----

Tenkte det var på tide at vi fikk en egen tråd for Supreme Commander. Spillet er altså endelig ute, og har så langt imponert verden over. Vår egen Gamer.no ga spillet 9 av 10, noe som er knallsterkt. Tråden er lagt opp til generell diskusjon rundt spillet, men hold det på topic - slik at vi ikke får en samletråd.

Selv er jeg storfornøyd, og det før jeg har testet multiplayer. Det eneste jeg kan finne av negative ting er at enhetene er til tider litt ...dum. Lurer på om det er flere som opplever at enhetene ikke alltid følger ordre, og sliter veldig med å navigere rundt i bassen og trange plasser?

Skal du diskutere rundt kampanjene (spesifikt rundt oppgaver, endelser ol.) , vennligst bruk spoiler-funksjonen ;)

Endret av Stikk-kont@kten
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det eneste jeg kan finne av negative ting er at enhetene er til tider litt ...dum.  Lurer på om det er flere som opplever at enhetene ikke alltid følger ordre, og sliter veldig med å navigere rundt i bassen og trange plasser?

7992201[/snapback]

Har merket dette selv, men bare når det gjelder enheter på vann, altså båter.

Digger spillet så langt, hakke fått spilt en online kamp enda, men tar vel en sjanse snart, ender vel opp med å bli skikkelig grust :p

Skrevet

Heh, jeg stiller likt der - Tør ikke gå online enda før jeg har virkelig grep rundt alle funksjonene osv.

Kommer med trådens først spørsmål: Er det noen som kan forklare meg hvordan man får enheter til å bevege seg i formasjon? Jeg klarer altså å stille de opp i formasjon, men når de starter å bevege seg bryter de formasjon. Dette er selvsagt ganske frustrerende da det gjør at forsvaret/styrken til fienden kan plukke enhetene mine 1 for 1 siden de kommer på linje. Har selvsagt lest manualen, uten at det hjalp noe særlig. Hjelp mottas med takk! :)

Skrevet (endret)

Ta å merk hæren din og hold inn høyre klikk på stedet du vil de skal flytte seg til, du vil da få opp en formasjons "sak" hvor du kan også kan forandre på formasjonene ved å trykke på venstre klikk samtidig som du holder høyre klikk inne.

Når du har bestemt deg for hvilken formasjon du vil ha, slipper du bare høyre klikk knappen og de vil bevege seg i formasjonen du satt. De skal også stille seg opp på stedet i formasjonen du satt hvis du gjorde dette riktig.

Endret av Nitrius
Skrevet

Har blitt forelsket i spillet, synd at min pc ikke takler de verste innstilingene, eller alt for mange enheter på en gang.

Det jeg syns er litt dumt, er at hvis jeg for eksempel har 50 heavy tanks, og høyre klikker et sted i fiendens bane så går de på en lang rekke, i steden for alle på en gang. Så når de kommer frem, blir en og en slaktet av sentry pointene... :ermm:

Også syns jeg det var litt jalla med oppgradering av techene. Jeg visste aldri når jeg hadde ny enheter eller bygninger til tider.

Skrevet
Ta å merk hæren din og hold inn høyre klikk på stedet du vil de skal flytte seg til, du vil da få opp en formasjons "sak" hvor du kan også kan forandre på formasjonene ved å trykke på venstre klikk samtidig som du holder høyre klikk inne.

Når du har bestemt deg for hvilken formasjon du vil ha, slipper du bare høyre klikk knappen og de vil bevege seg i formasjonen du satt. De skal også stille seg opp på stedet i formasjonen du satt hvis du gjorde dette riktig.

7992352[/snapback]

Er akkurat dette jeg har prøvd, men sliter likevel med at de bryter formasjon om de må rundt fjell etc.

Er det noen her som har prøvd atomvåpen? Fyrte nettopp av noen missiler mot Aeon i siste oppdraget for UEF, har aldri kost meg mer med et spill - følelsen av en kvit skjerm rundt fiendens base var bare .. fantastisk :dribble:

Skrevet

Noen som har testet online enda?

Mer spesifikt 2v2 arranged teams, som er den game moden jeg er mest intressert i.

Mange som spiller?

Er det et fungerende rang-system(så man slipper å møte verdens beste i første kamp)?

Er det instawin-taktikker folk bruker online?

Skrevet

@Stikk-kont@kten: Tror muligens det er en AI bug i spillet. vertfall slik jeg sa i forrige post er den rette måten å gi en gruppe med enheter en formasjon slik at de også holder den.

Skrevet

Vil tro at folk satser mer på å bygge baser etc, man tjener jo poeng i mulitplayer - basert på antall enheter bygd, knust, masse inntjent osv. Det i tillegg til at det ikke er noe særlig moro med kamper som varer 15 min, vil jeg tro det er snakk om base-destroy taktikker ..

Gjest Slettet+130498
Skrevet

til trådstarter. det er maks 8 spillere, ikke 6!

Skrevet

Hvis man ønsker si noe, eller spørre om noe spesifikt relatert til et bestemt spill, så er man velkommen til å starte en tråd om det man har på hjertet. Vi ønsker ikke en haug med store samletråder for ulike produkter på forumet, fordi det er uoversiktelig og lite brukervennlig. Håper på forståelse for dette. Tråden stenges.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...