Gå til innhold

sli minsker faktisk ytelsen?!


kjeLL//

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg har prøvd å oppdatere DX .. det er ikke vifter på korta.. de er ikke varmere nå en de pleide å vere..

 

dette var sååååå utrolig iriterende at jeg trur jeg bare napper ut det J***A skjermkortet og seller det..

 

anbefaler ingen SLI.. det vill til syvende å sist gjøre livet ditt veldig surt.

 

kan nevne at jeg har oppdatert xp også.. hjalp veldig lite det også..

Lenke til kommentar

Felt Verdi

Sensoregenskaper

Sensortype ITE IT8718F (ISA 290h)

GPU sensortype Diode (NV-Diode)

Innbrudd i kabinettet oppdaget Ja

 

Temperaturer

Hovedkort 34 °C (93 °F)

CPU 25 °C (77 °F)

CPU #1 / Kjerne #1 34 °C (93 °F)

CPU #1 / Kjerne #2 34 °C (93 °F)

Aux 36 °C (97 °F)

GPU1: GPU diode 59 °C (138 °F)

GPU2: GPU diode 48 °C (118 °F)

Maxtor 6Y120P0 35 °C (95 °F)

SAMSUNG SP1614N 33 °C (91 °F)

Maxtor 6B200M0 33 °C (91 °F)

SAMSUNG SP2504C 30 °C (86 °F)

 

Kjølevifter

CPU 1493 RPM

Kabinett 1127 RPM

Strømforsyning 1718 RPM

 

Spenningsverdier

CPU kjerne 1.25 V

+2.5 V 3.34 V

+5 V 4.78 V

+12 V 11.90 V

+5 V Hvilemodus 4.95 V

VBAT batteri 3.12 V

 

OK, for det første, man kan bruke EDIT knappen hvis man vil endre, for det andre, installer Windows på nytt, for det tredje, do læra dei norsk ?

 

Oppdatert eller reinnstalert ?

7986675[/snapback]

 

du mener for og ha en fungerende maskin med sli oppsett så må man instalere xp på ny hver gang det skulle komme en feil?

 

og ja jeg kan norsk.. men dorlig humør gjør ikke at dysleksien min faktisk forsvinner av seg selv!

Lenke til kommentar

jeg mener nå at hvis du kanskje lister opp dine komponenter her på forumet kan det hjelpe veldig mye for og vurdere om din strømforsyning holder mål til din type bruk.

 

for det er sånn at sli krever i grunnen veldig mye strøm av din strømforsyning. og når det faktisk ikke lagger uten sli er dette en god indikasjon på "underærnæring" av strøm....

 

/Daniel

Lenke til kommentar

7 poster slått sammen til tre. Bruk p_mq_add.gif om du vil svare på flere innlegg for så å trykke t_reply.gif nederst på siden. Bruk også p_edit.gif for å redigere ditt siste innlegg om du vil legge til mer informasjon i stedet for å poste en lang rekke poster.

 

Om du har et skriveproblem burde du også bruke stavekontroll i f.eks Word eller Firefox. Det tar ikke mange sekundene lengre tid å kopiere inn fra Word og er mye greiere mot resten av forumet.

Lenke til kommentar
jeg mener nå at hvis du kanskje lister opp dine komponenter her på forumet kan det hjelpe veldig mye for og vurdere om din strømforsyning holder mål til din type bruk.

 

for det er sånn at sli krever i grunnen veldig mye strøm av din strømforsyning. og når det faktisk ikke lagger uten sli er dette en god  indikasjon på "underærnæring" av strøm....

 

/Daniel

7986744[/snapback]

 

 

sånn helt plutslig.. UTEN at jeg faktisk har putta noe mer i pc'n på 2 mnd.. så får den forlite strøm?

 

jeg har gått over alle prosessene som finnes i taskmanager.. det er ikke noen uvanlige prosesser som kjøres.. :hrm:

 

 

hvis jeg ( eller dere ) ikke kommer på noe i løpe a neste 20 min så kaster ut skjermkortet.. selger det til høyestbydene..

Lenke til kommentar

mer enn nok strøm den chieftec 500 har 3x12 railer. kan kjøre 4 sånne kort uten problem

 

http://www23.tomshardware.com/graphics.htm...2=531&chart=198

 

http://www23.tomshardware.com/graphics.htm...2=531&chart=199

 

sli= høyere oppløsning mer tommer

 

til vanlig bruk skal en aldri kjøpe sli heller spare disse pengene til bedre skjermkort.

nå er det sånn at

rimeligere hovedkort fordeler hastigheten fra x16 vanlig til 2 ganger 8x hastighet som gjør at en får halvert pci-express "bussen".

 

nå er det mye som ikke blir oppgitt når det gjelder sli, det er faktisk veldig greit å tjene penger på den ideen. alikevel for noen og noen spill, applikasjoner så vil det øke maksimalt.

 

evt selg begge og kjøp et x1900gt til 1275kr som yter likt 3 sånne kort

 

http://www23.tomshardware.com/graphics.htm...2=531&chart=198

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar

Det er garantert ikke SLI som er problemet ditt, kanskje et skjermkort som begynner å ta kvelden, varmeproblem (sensor viser feil) eller et program som sluker ressurser.

 

Jeg kjører SLI med 6800 ultra golden sample og kan skru på en del mer eyecandy enn med et singlekort. Å si at SLI ikke har noe for seg er piss.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...