Gå til innhold

er det ulovlig og spinne ut fra kryss?


M-J

Anbefalte innlegg

skal du kjøre slik, ta det på en bane, skjønner hva alle sier med å nyte livet men det er også andre som vild et også, ved å spinne har man ikke kontroll på bilen, og viss man spinner er man og typen til å kjøre fort og det kan skade andre viss en mister kontroll.

 

som sagt skal du råkjøre ta det sperret område eller bane der det ikke er fare for og skade andre

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er faktisk lov og brå akselere til fartsgrensa,så lenge det ikke spinner.

Men spinning og sladding er ikke lov,da skal det være lukka bane osv...

 

Det som er morro(som jeg har vært med på en del) er å samle en del folk med biler,på kvelden, også finne en stor parkering uten biler,også evt lage en bane ellerno.. Og såkalt "drifte" rundt her,du får ifra deg mye morro der,det lover jeg=)

Lenke til kommentar
Kanskje all "unødvendig" bilkjøring skal forbys først som sist da, slik at jordkloden blir et bedre sted å bo på?  :thumbup:

7991897[/snapback]

All unødvendig bilkjøring, som eksemplifisert i første post, er allerede forbudt. Var du ikke klar over dette? :ohmy:

7994066[/snapback]

 

Nå var det ikke første post jeg kommenterte heller, men din post med følgende flåsete innhold:

 

Tenkt på det faktum at det kanskje bor noen mennesker i huset ved siden av krysset? Kanskje de ønsker å nyte fredagskaffen i stillhet? Kanskje fotgjengerne tvers over gata ønsker å passere krysset uten hørselsvern og beskyttelsesbriller mot tilfeldig steinsprut? Kanskje fuglemor - som bestemte seg for å bygge reir rett ved krysset - ønsker at ungene sine skal vokse opp uten å miste alle fjærene? Kanskje far i bilen bak deg ønsker at barnet sitt på to år i passasjersetet skal komme seg hjem uten å bli livredd? Kanskje Statens vegvesen - som eier veien - ønsker å bruke minst mulig penger på unødvendig vedlikehold? Kanskje pollenallergikerne i byen ønsker å unngå nok en aggressiv pollensesong, pga. unødvendig forurensning fra biler? Kanskje kloden vår har nok forurensning som det var - om ikke folk skulle forurense med vilje? Kanskje vegtrafikkloven har en mening likevel?

 

Konklusjonen på dette er vel strengt tatt att all - unødvendig som nødvendig - bilkjøring må forbys, da det skaper støy, forurensning og slitasje på veinettet.

Lenke til kommentar
Konklusjonen på dette er vel strengt tatt att all - unødvendig som nødvendig - bilkjøring må forbys, da det skaper støy, forurensning og slitasje på veinettet.

7997964[/snapback]

 

Les gjennom første post EN gang til. Denne tråden handler om rusing\spinning i kryss. Ikke noe annet. Med det i tankene leser du mitt innlegg på nytt. Dersom du fortsatt er usikker kan jeg desverre ikke hjelpe deg noe mer.

Lenke til kommentar
Konklusjonen på dette er vel strengt tatt att all - unødvendig som nødvendig - bilkjøring må forbys, da det skaper støy, forurensning og slitasje på veinettet.

7997964[/snapback]

 

Les gjennom første post EN gang til. Denne tråden handler om rusing\spinning i kryss. Ikke noe annet. Med det i tankene leser du mitt innlegg på nytt. Dersom du fortsatt er usikker kan jeg desverre ikke hjelpe deg noe mer.

7998031[/snapback]

 

Beklager, men jeg er altså ingen stor tilhenger av flåsete og usaklige innlegg, derfor kverulerer jeg litt her.

 

ALLE biler bråker, noen mer enn andre, og nyttetransport som lastebiler og denslags mest av alle, selv om de sjelden spinner ut av lyskrysset.

 

ALLE biler forurenser, i større eller mindre grad. Her er valget av bil uendelig mye mer relevant enn om man drar på litt en gang i ny og ne.

 

ALLE biler sliter på veinettet, de største og tyngste bilene mer enn de minste og letteste. Piggdekk sliter mer enn piggfrie dekk. Altså er valg av kjøretøy (og dekk) også her den mest relevante faktoren, ikke om man en gang i blant spinner ut av et lyskryss.

 

Kort sagt, det går an å si det så enkelt som at å spinne ut av et lyskryss med fullt overlegg er ulovlig og bør unngås. Alle vet at bilkjøring - uansett form - forurenser, bråker og sliter på veinettet, så slik informasjon er rett og slett bare fullstendig overflødig.

Lenke til kommentar
Beklager, men jeg er altså ingen stor tilhenger av flåsete og usaklige innlegg, derfor kverulerer jeg litt her.

7998069[/snapback]

 

Jeg misliker også sterkt kverulerende og usakelige innlegg. Slike som dine.

 

Tråden handler om rusing\spinning i kryss, kort sagt UNØDVENDIG BILKJØRING. Hvorfor du velger å misforstå dette må gudene vite, jeg selv er ikke særlig interessert i å finne ut hvorfor.

 

For å være helt ærlig tror jeg ikke du har oppholdt deg i en bykjerne siden 1800-tallet. Alle som har oppholdt seg i en by på kveldstid, når den generelle støyen fra biltrafikken er ganske lav, vet at støy fra billister som ruser/spinner av gårde er svært så sjenerende. De fleste forstår dette.

Lenke til kommentar
Beklager, men jeg er altså ingen stor tilhenger av flåsete og usaklige innlegg, derfor kverulerer jeg litt her.

7998069[/snapback]

 

Jeg misliker også sterkt kverulerende og usakelige innlegg. Slike som dine.

 

Tråden handler om rusing\spinning i kryss, kort sagt UNØDVENDIG BILKJØRING. Hvorfor du velger å misforstå dette må gudene vite, jeg selv er ikke særlig interessert i å finne ut hvorfor.

 

For å være helt ærlig tror jeg ikke du har oppholdt deg i en bykjerne siden 1800-tallet. Alle som har oppholdt seg i en by på kveldstid, når den generelle støyen fra biltrafikken er ganske lav, vet at støy fra billister som ruser/spinner av gårde er svært så sjenerende. De fleste forstår dette.

7998190[/snapback]

 

Ettersom du også misliker usaklige innlegg så foreslår jeg at du slutter å skrive denslags, så kan jeg slippe å kverulere med deg. At du sjeneres av en spinnende bil får være din sak, men trådstarter spør enkelt og greit om dette er en ulovlig aktivitet, og svaret er enkelt og greit ja. Det har ingenting med små fugler, kaffebesøk eller jordkloden å gjøre.

 

EDIT: Hva folk legger i såkalt "unødvendig bilkjøring" kan forøvrig være så mangt. Nå vet vi din definisjon, men det er antakeligvis like mange definisjoner på dette som det er deltakere på forumet her.

Endret av Swe
Lenke til kommentar
Ettersom du også misliker usaklige innlegg så foreslår jeg at du slutter å skrive denslags, så kan jeg slippe å kverulere med deg. At du sjeneres av en spinnende bil får være din sak, men trådstarter spør enkelt og greit om dette er en ulovlig aktivitet, og svaret er enkelt og greit ja. Det har ingenting med små fugler, kaffebesøk eller jordkloden å gjøre.

 

Tror det holder med meningsløs drittslenging nå. Du skjønner vel selv at du er ute å sykler, ettersom du til de grader fra første post har gått rett på person.

 

EDIT: Hva folk legger i såkalt "unødvendig bilkjøring" kan forøvrig være så mangt. Nå vet vi din definisjon, men det er antakeligvis like mange definisjoner på dette som det er deltakere på forumet her.

7998210[/snapback]

Diskusjonstemaet er forbudt etter veitrafikkloven. Sier det deg noe?

Endret av brannslange
Lenke til kommentar
det jeg lurer på er om det er ulovlig, når jeg for eksempel står først i et lyskrys, og jeg gir bånn gass fra første gir så bilen spiner og akselerer fort opp til tillat hastighet ut fra krysset. er dette ulovlig?

7983291[/snapback]

Eg mistet lappen for dette i 2003. Hadde pappas Volvo 240 stv med sperre og spant akkurat som du sier, ut i fra ett lyskryss og sivilpolitiet hadde filma alt i fra sin ultrastygge sivilbil. Nekta på alt, var i retten og mista lappen 2 mnd. (Dette var rett før prikk systemet kom)
Lenke til kommentar
Ettersom du også misliker usaklige innlegg så foreslår jeg at du slutter å skrive denslags, så kan jeg slippe å kverulere med deg. At du sjeneres av en spinnende bil får være din sak, men trådstarter spør enkelt og greit om dette er en ulovlig aktivitet, og svaret er enkelt og greit ja. Det har ingenting med små fugler, kaffebesøk eller jordkloden å gjøre.

 

Tror det holder med meningsløs drittslenging nå. Du skjønner vel selv at du er ute å sykler, ettersom du til de grader fra første post har gått rett på person.

 

EDIT: Hva folk legger i såkalt "unødvendig bilkjøring" kan forøvrig være så mangt. Nå vet vi din definisjon, men det er antakeligvis like mange definisjoner på dette som det er deltakere på forumet her.

7998210[/snapback]

Diskusjonstemaet er forbudt etter veitrafikkloven. Sier det deg noe?

7998261[/snapback]

 

Hehe, moroklumpen. Ute og sykler? Gå rett på person? På ingen måte. Dersom du faktisk leser postene mine så ser du at jeg angriper den flåsete og komplett usaklige "flower power"-agrumentasjonen din, som forsåvidt skjærer alle bilister over en kam. Ja, vi forurenser, vi bråker og vi sliter på asfalten. Vi driver også med en masse former for unødvendig kjøring, lovlige som ulovlige. Sånn er det bare. Hvordan du får dette til å handle om deg selv er det vel bare du som vet.

 

Diskusjonstemaet er, som du ganske riktig påpeker, veitrafikkloven. Ikke kaffeselskap eller fugler, ei heller jordklodens tilstand. Trådstarter spurte - som sagt - om det å spinne ut av et kryss er ulovlig. Et enkelt og greit spørsmål med et like enkelt og greit svar. Ja, det er ulovlig, og ja du kan straffes for det dersom du er ute for "feil" politifolk.

 

Jeg trodde du sa at du mislikte kverulering... :roll:

Lenke til kommentar
Alle som har oppholdt seg i en by på kveldstid, når den generelle støyen fra biltrafikken er ganske lav, vet at støy fra billister som ruser/spinner av gårde er svært så sjenerende. De fleste forstår dette.

7998190[/snapback]

Litt av sjarmen med sene sommerkvelder er lukten av svidd gummi og motorbrøl i det fjerne.

 

Heller det enn alt det andre man må stri med ute på byen. Folk som skal dele ut knyttnever i hytt og pine f.eks.

Lenke til kommentar
det jeg lurer på er om det er ulovlig, når jeg for eksempel står først i et lyskrys, og jeg gir bånn gass fra første gir så bilen spiner og akselerer fort opp til tillat hastighet ut fra krysset. er dette ulovlig?

7983291[/snapback]

Eg mistet lappen for dette i 2003. Hadde pappas Volvo 240 stv med sperre og spant akkurat som du sier, ut i fra ett lyskryss og sivilpolitiet hadde filma alt i fra sin ultrastygge sivilbil. Nekta på alt, var i retten og mista lappen 2 mnd. (Dette var rett før prikk systemet kom)

7998278[/snapback]

Er det ikke litt tåpelig å nekte for det når du blir tatt på fersken ?

Lenke til kommentar
Æsj hvorfor skal det være ulovlig da! utsetter jo ingen for fare i det hele tatt. :\

7983356[/snapback]

Nehei?

 

Tenkt på det faktum at det kanskje bor noen mennesker i huset ved siden av krysset? Kanskje de ønsker å nyte fredagskaffen i stillhet? Kanskje fotgjengerne tvers over gata ønsker å passere krysset uten hørselsvern og beskyttelsesbriller mot tilfeldig steinsprut? Kanskje fuglemor - som bestemte seg for å bygge reir rett ved krysset - ønsker at ungene sine skal vokse opp uten å miste alle fjærene? Kanskje far i bilen bak deg ønsker at barnet sitt på to år i passasjersetet skal komme seg hjem uten å bli livredd? Kanskje Statens vegvesen - som eier veien - ønsker å bruke minst mulig penger på unødvendig vedlikehold? Kanskje pollenallergikerne i byen ønsker å unngå nok en aggressiv pollensesong, pga. unødvendig forurensning fra biler? Kanskje kloden vår har nok forurensning som det var - om ikke folk skulle forurense med vilje? Kanskje vegtrafikkloven har en mening likevel?

7983457[/snapback]

 

 

Kanskje man rett og slett skulle forby bilen? Jeg mener, tenk på alle menneskene den skader hvert eneste år, for ikke å nevne dreper. Tenk på naturen, på omgivelsene. Nei ikke mye positivt i dette.

 

Eller kanskje trådstarter faktisk har vett i skallen og ikke gjør slik hvis noe av det mest åpenbart sjenerende du beskriver er tilstede i krysset?

Forhåpentligvis har han det som oss andre =)

 

Lagt til : Og her sitter jeg og kommenterer når jeg ikke har lest ferdig tråden.

 

Det siste avsnittet av "Swe" er ihvertfall av den typen at jeg er helt enig.

Endret av snoemann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...