Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Internett fra Canal Digital. Erfaringer?


Anbefalte innlegg

Jeg bor i Trondheim og har tenkt å si opp mitt abonnement fra NGT, da det blir litt mye å ut med i mnd. Og i den anledning så har jeg nettopp fått reklame i posten der Canal Digital brifer med bl.a. 3000/1000kbps internett til 267,- i mnd.

 

er det noen som har erfaring med internett fra Canal Digital? Noen som kan anbefale, eventuellt fraråde?

 

Med Canal Digital må jeg vel også bruke Kabelmodem i stedet for ruter. Er det stor forskjell? Positive/negative sider?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har inegn erfarig med canal digital som internettleverandør men kvaliteten på signalene avhenger mye av hvilken coaxkabel som er benyttet i kabelTVanlegget.

Jo tykkere jo bedre men både NX super og NX mini er egentlig for dårlig til internettrafikk.

Jo tykkere jo bedre egentlig.

Kabelmodem må du også ha.

 

Har du et hjemmesnekret kabel TV anlegg med mange avgreininger og du sitter på enden så glem det.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Jeg er egentlig ikke sikker på hvilke kabler som er brukt her og der. Nettopp kjøpt ny leilighet, og det er kabeluttak på stua og på det ene soverommet. Ellers så er dette i et borettslag, så jeg regner med at kablingen er i orden.

7980026[/snapback]

 

Hvis jeg hadde vært deg hadde jeg ikke satsa på canal digital. Jeg har det selv å jeg er ikke fornøyd, har bare hatt trøbel med canal digital å aldri fått min linje som jeg skal ha hatt.

 

Så jeg har gått på en smell med canal digital!

Lenke til kommentar

Jeg har kun positive erfaringer med Canal Digital. Har hatt det i 16 mnd. og har opplevd nedetid kun 2 ganger. Da var også TV-signalet borte, men det ble fikset i løpet av kort tid begge ganger. Jeg har Maxi aktiv, dvs. 5000/2000, og opplever at hastigheten jeg får overstiger disse ganske mye, så jeg kan ikke klage. Jeg har snakket med kundeservice 1 gang, og det var en positiv opplevelse.

 

Det er ikke ofte jeg går rundt og skryter av produkter og bedrifter, men akkurat i dette tilfellet er jeg meget godt fornøyd med alle aspekter av Canal Digital.

Lenke til kommentar

Jeg har et lite inntrykk av Canal Digital sine montører. Det er jo dog ikke Canal Digital som tar seg av installeringen, men om du skulle få en giddaløs og elendig installatør (spesielt her i Møre og Romsdal regionen).

 

http://fnix.coldplanet.net/?p=62

 

Posten kort oppsummert: Jeg bestilte nett fra Canal Digital den 18 des 2006. Modemet kom like etterpå i en pakke i posten. Montøren kom derimot ikke. Ringte og klaget over 19 ganger på telefon. Installatøren kom ikke før 26 feb 2007.

 

Det eneste installatøren gjorde var å stikke ledningen i veggen å måle hastigheten via et apparat han hadde med seg. Dette gjorde jeg ikke selv fordi jeg ikke hadde skrevet under kontrakt.

 

Oppfølgingsrutinene og prosedyrene til Canal Digital stinker om du skulle komme i et dilemma som meg.. jeg klarte omsider å snakke med en kundebehandler som klarte å ta fatt i saken. Det ble uansett en klage til forbrukerrådet fra min side. Får håpe du slipper dette om du velger å skifte..

 

Router må man vel ha uansett om man vil splitte linjen, tenker jeg..

Lenke til kommentar

canal digital funker fjell hos meg og har tilnærmet alldri hatt problemer. men som tidligere nevnt så kan ting varriere med hvordan koakskabel man har og forgreininger..... men funker flott her! er kobla rett på tvsignalet inn så det er ikke mye tap hos meg. og kabelmodemet er jo ikke noe problem når det gjeller tilkobpling av flere pcer, bare å slenge inn en router etter modemet.

og så øker jo canal digital linja den 1apr. (eller er det en aprilspøk?)

Lenke til kommentar

Jeg vil helt klart anbefale deg Canal Digital. De har meget raske linjer, stabil, bra kundeservice og ikke minst bra pris.

 

Jeg har aldri opplev at de struper linjen, og maxer lett ut min 10/2 linje når som helst på døgnet, uavhengig om dette gjelder torrent, ftp eller annet bruk av linjen.

 

Når det gjelder kundeservice, så har jeg aldri ventet mer enn 5 min på tlf, og de garanterer at en montør kommer for å se på problemet innen tre dager dersom det er noe gale på linjen.

 

Jeg vil nok holde på canal digital så lenge jeg kan det, og tviler på at du vil angre.

Lenke til kommentar

Jeg skrev vel det over:

 

 

Jeg har aldri opplev at de struper linjen, og maxer lett ut min 10/2 linje når som helst på døgnet, uavhengig om dette gjelder torrent, ftp eller annet bruk av linjen.

 

Og at de struper linjen er faktisk bare tull, bare ring canal digital selv, eller les her på forumet. Så langt er du faktisk den eneste jeg har hørt om som sliter med linjene.

 

Ta feks nå, laster nå ned med 1.2Mbit/s via torrent, og det samme gjør jeg når som helst ellers på døgnet.

Lenke til kommentar

hmm.... okai for jeg bruker dc++ å jeg ligger etter 16:00 så ligger jeg altid på 1- 26 kibt i sec. Å det er irriterans, har ringt canal digital sykt mange ganger. Kan også laste ned av microsoft.com så ligger jeg fortsatt på dårlig linje. Men jeg er ikke den eneste som ligger på dårlig linje hos canal digital

Lenke til kommentar
hmm.... okai for jeg bruker dc++ å jeg ligger etter 16:00 så ligger jeg altid på 1- 26 kibt i sec. Å det er irriterans, har ringt canal digital sykt mange ganger. Kan også laste ned av microsoft.com så ligger jeg fortsatt på dårlig linje. Men jeg er ikke den eneste som ligger på dårlig linje hos canal digital

8122670[/snapback]

 

 

Hvor bor du da?

 

Vet at i Bergen, Oslo og Molde struper de ikke linjene, er der jeg kjenner andre og har erfaringer med canal digital.

 

Er også andre tråder her på forumet hvor dette blir diskutert, og der kommer det vel fram at Trondheim også går fri fra strupingen.

 

Nå har ikke jeg testet med dc på mange år, så kan desverre ikke uttale meg der, men sier jo seg selv at de ikke kan strupe linjen ned til 1-26 kbits, da hadde de ikke hatt noen kunder igjen.

Lenke til kommentar

nei vet, Men jeg bor i Porsgrunn eller telemark da :p. Men laster du ned fra internett eller? For jeg vet at de gjør det med dc++ så har jeg ringt og klaga. Så vet ikke helt hva som skjer. Men sykt irriternas uansett. Har 10 mbit og ut av de 10 så er det 0.3 mbit jeg får asså 300 kibt linje. Så det er rart det her

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...