Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Internett fra Canal Digital. Erfaringer?


Anbefalte innlegg

Ja jeg har sagt det til de at hvis jeg ikke får den linja jeg har betalt for så gidder jeg ikke å være kunde hos de lenger. En positivt ting er at det er koslig folk, men de gjør aldri noe med problemet jeg har. Så har brukt mere telefonen til å ringe inn der en å sitti på internett. Men har ikke prøvd noen andre nedlasting programm en dc++ da. Så kan hende det akuratt er bare det. Men jeg har ikke peiling. Men tror jeg skal av bestille canal digital for jeg betaler en linje jeg egentlig ikke har, å det er unødvendig sløsing av penger

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har 10/2 linje fra CD i Trondheim og er i utgangspunktet fornøyd. man merker tydelig at de er overbooka på dag/kveldstid, men det handler jo da bare om å åpne flere sessions for å maksimere linja. Videre er de litt slappe når det gjelder routinga, og for tiden blir jeg routa gjennom TRDIX når jeg skal til Uninett her i Trondheim, men gjennom NIX tilbake. Det er vel egentlig Telenor som styrer backbonet og bare har "glemt" å publisere nettet sitt på TRDIX.

Lenke til kommentar

Må takke for en del svar her den siste tiden! Jeg gav opp denne tråden da jeg fikk dårlig med svar de første dagene. Hadde det travelt med å få ordna nett og alt det der så jeg glemte den til slutt helt bort :D Blei uansett så jeg meldte flytting til Nextgentel og for en uke siden så kom montør på døra og fikk meg på nett i løpet av en halvtime. Er litt dyrere med nextgentel, men etter som at jeg allerede er kjent med dem så gidder jeg bare ikke bytte leverandør med det første. Må jo betale oppsigelsesgebyr også ... også har jeg jo IP-telefon der.

 

Det er mange her som har kommet med positive tilbakemeldinger av Canal Digital da, så det er definitivt noe jeg skal vurdere litt fram i tid. Men nå får jeg bare klare meg med NGT en stund til. Canal Digital har bedre ut-hastigheter også, som frister en del.

 

Men, jeg bare lurte på en ting. Ruter kontra kabel modem. Jeg vet av en som hadde kabel modem for noen år tilbake og han var absolutt ikke fornøyd med stabiliteten på linja si, modemet hans koblet av hele tiden og han begynte å bli mektig forbanna. Er kabel modem kjent for å være stabile eller blir det som å gå tilbake til gode gamle dager med 56k modem?! mimre

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...