Gå til innhold

E-bokleser lanseres som produkt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sony prøvde seg jo da de var tidlig ute med "mp3"-spillere også, som bare kunne lese dette teknisk gode, men rare, minidisk-formatet sitt.

 

Tipper vi har disse leserne ganske tilgjengelig om et par år. Avisen dumper ned via bluetooth i løpet av natta. Blir bra.

7994998[/snapback]

 

Atrac har aldri vært spesielt teknisk bra, selv sammenlikent med et så gammelt format som mp3.

 

AtW

Lenke til kommentar
Sony prøvde seg jo da de var tidlig ute med "mp3"-spillere også, som bare kunne lese dette teknisk gode, men rare, minidisk-formatet sitt.

 

Tipper vi har disse leserne ganske tilgjengelig om et par år. Avisen dumper ned via bluetooth i løpet av natta. Blir bra.

7994998[/snapback]

 

Atrac har aldri vært spesielt teknisk bra, selv sammenlikent med et så gammelt format som mp3.

 

AtW

7995045[/snapback]

 

de "lærde" strides...

Lenke til kommentar
Sony prøvde seg jo da de var tidlig ute med "mp3"-spillere også, som bare kunne lese dette teknisk gode, men rare, minidisk-formatet sitt.

 

Tipper vi har disse leserne ganske tilgjengelig om et par år. Avisen dumper ned via bluetooth i løpet av natta. Blir bra.

7994998[/snapback]

 

Atrac har aldri vært spesielt teknisk bra, selv sammenlikent med et så gammelt format som mp3.

 

AtW

7995045[/snapback]

 

de "lærde" strides...

7996571[/snapback]

 

 

Ikke de lærde jeg har vært borti (http://www.rjamorim.com/test/multiformat128/results.html), men det er vel sikkert noen som jeg ikke har vært borti også ;)

 

AtW

Lenke til kommentar
Sony prøvde seg jo da de var tidlig ute med "mp3"-spillere også, som bare kunne lese dette teknisk gode, men rare, minidisk-formatet sitt.

 

Tipper vi har disse leserne ganske tilgjengelig om et par år. Avisen dumper ned via bluetooth i løpet av natta. Blir bra.

7994998[/snapback]

 

Atrac har aldri vært spesielt teknisk bra, selv sammenlikent med et så gammelt format som mp3.

 

AtW

7995045[/snapback]

 

de "lærde" strides...

7996571[/snapback]

 

 

Ikke de lærde jeg har vært borti (http://www.rjamorim.com/test/multiformat128/results.html), men det er vel sikkert noen som jeg ikke har vært borti også ;)

 

AtW

7997586[/snapback]

 

vel nå satt jeg ledere i gåseøyne...

 

og det har kommet en atrac3+ utgave, som jeg har forstått forbedrer atrac3 en god del. fikk ikke noe inntrykk av det det var den som var brukt i testen men men...

Lenke til kommentar

det er uansett ett unødig ledd å måtte konvertere fra mp3 til atrac format

 

men nok om den saken, det er OT uansett :)

 

 

Ang. produktet i hovedsaken. Hvis dette kan lese PDF "rått" så tror jeg det blir bra. Det er iallefall noe jeg må ha for at jeg skal kjøpe det. Har så ufattelig mange bøker i PDF format som er scannet inn som aldri ville kunne blitt konvertert til ren text.

 

At den er så liten kan være en fordel og en ulempe. En fordel med at den blir kompakt og lett og ta med seg, men en ulempe at det ikke blir plass til fulle sider på den..

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
det er uansett ett unødig ledd å måtte konvertere fra mp3 til atrac format

 

men nok om den saken, det er OT uansett :)

 

 

Ang. produktet i hovedsaken. Hvis dette kan lese PDF "rått" så tror jeg det blir bra. Det er iallefall noe jeg må ha for at jeg skal kjøpe det. Har så ufattelig mange bøker i PDF format som er scannet inn som aldri ville kunne blitt konvertert til ren text.

 

At den er så liten kan være en fordel og en ulempe. En fordel med at den blir kompakt og lett og ta med seg, men en ulempe at det ikke blir plass til fulle sider på den..

8000863[/snapback]

Ja, de må kanskje lage staven ennå lengre for å få fullside leselig for de over 6 år.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
http://www.learningcenter.sony.us/assets/itpd/reader/

 

Sony har jo sin også. 800x600. Litt større enn den der, men ikke mye. 7200 sideskift pr. lading (leser du Ringenes Herre syv ganger på en ferie er du faen meg dyktig.) 350 USD fra SonyStyle. Da begynner det å ligne noe.

 

Helt feil. En ny versjon av Sonys firmware ble sluppet 24.juli og denne gir Sony ereader Epub format og bedret pdf støtte, samt mye mer. Sitter selv med en Sony e-reader og er kjempefornøyd. Den har plass til 150 bøker med innebygget minne, samt at du kan utvide den med SD og Sonyes eget Meomory stick. Til sammen kan du utvide med over 10 Gb. Det skulle holde for de fleste. en bok tar ca 200 til 300 Kb.

Jeg bestilte min fra USA og har ikke angret en eneste dag. Det finnes i tillegg et gratis konverteringsprogram som produserer det formatet du ønsker. Det tar ca 2 sekunder å konvertere ett format til et annet. Dette er ikke noe problem.

Anbefales for den som er glad i å lese.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Sitter selv med en Sony e-reader og er kjempefornøyd.

 

Har så lyst på... følger det med strømledning, eller kan den lades gjennom datan? Og da er det ledning er det vel med amerikansk støpsel? Hvordan fikser man det?

 

Er den bedre enn denne?

http://www.amazon.com/gp/product/B000FI73M...;pf_rd_i=507846

 

Og kan en kjøpe bøker gjennom sony når man da er i Europa??

 

Setter pris på om noen kan svare meg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...