Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

"Overvåker" kjæresten min


Gjest Gjest_thefray_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_thefray_*

Off, ja. Er en gutt på 17, snart 18 år. Har siden oktober holdt på med ei jente på 16, snart 17, og vi har hatt det kjempebra. Det har gått litt opp og ned, som det gjør i alle forhold, men vi klarer oss fint. Vi er enda ikke 'sammen', da hun ikke er klar for det. Skjønner jo at hun vil bruke litt tid, har jo "nettopp" vært i forhold med en annen i over to år..

 

Hvertfall, hun sier hun elsker meg og jeg betyr utrolig mye for henne. Nå i det siste har det oppstått problemer for meg, ved at jeg hele tiden vil vite hvor hun er, hva hun skal og hvem hun er la med. Jeg tenker på henne konstant, sender minst en melding om morgenen, ringer henne etter skolen og litt ut på ettermiddagen. Jeg føler trang til å ringe henne før jeg legger meg, og det hender ofte jeg ringer tidlig på kvelden, spør hva hun gjør på, og forteller at jeg legger meg.. Vet ikke hvorfor, men jeg har bare en helt jævlig følelse, og en trang til å ringe henne. Vet ikke hvorfor jeg sier at jeg legger meg, men det er nok noe med at jeg vil "avslutte" dagen, slik jeg ikke trenger å ringe henne enda en gang senere for å si god natt.

 

Hun har flere ganger sagt at jeg ringer/sender melding altfor ofte, å at jeg maser mye, og dette er selvsagt negativt, og at hun da vil gå fortere lei.

 

Jeg sjekker ofte profilene hennes på nettsamfunner, sjekker om hun er på MSN, og er hun det, og kanskje spør om jeg er der, så lar jeg være å svare å heller ringer.

 

 

Noen som har noe logisk forklaring på hvorfor jeg oppfører meg sann?

I det siste har jeg ikke festet eller noe slikt. Jeg vet ikke hvorfor, men sist jeg gjorde det ringte jeg henne i 12-tiden å sa god natt, og fortsatte festen i forhåpning at hun trodde jeg sov. Hun er jo ute og fester til de tidlige nattetimer, så jeg skjønner ingenting.

 

Jeg er helt urolig, blir ofte kvalm og tenker altfor mye på hva hun gjør på.

 

Som sagt, noen som vet hva dette kommer av? Eller enda bedre, hvordan jeg kan endre dette?

 

Likefør jeg går på veggene. Snakket med henne for to timer siden og sa god natt, og nå er jeg urolig og helt jævlig i magen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå i det siste har det oppstått problemer for meg, ved at jeg hele tiden vil vite hvor hun er, hva hun skal og hvem hun er la med. Jeg tenker på henne konstant, sender minst en melding om morgenen, ringer henne etter skolen og litt ut på ettermiddagen. Jeg føler trang til å ringe henne før jeg legger meg, og det hender ofte jeg ringer tidlig på kvelden, spør hva hun gjør på, og forteller at jeg legger meg.. Vet ikke hvorfor, men jeg har bare en helt jævlig følelse, og en trang til å ringe henne. Vet ikke hvorfor jeg sier at jeg legger meg, men det er nok noe med at jeg vil "avslutte" dagen, slik jeg ikke trenger å ringe henne enda en gang senere for å si god natt.

 

Thats love :love:

 

Men ikke bli paranoid :roll:

Endret av Kontorstol
Lenke til kommentar

hmm, jeg er nok veldig lik deg jeg da.

 

Jeg er også 17 snart 18, har en dame jeg da, og vi er sammen, men jeg føler en trang til å snakke med henne, sende meldinger alt for ofte.

Men vi har snakket om det osv, såe, det har visst ordna seg hos meg, men det er bare å ta initiativet til å slutte å ringe/sende meldinger så mye.

Lær deg å stole på henne :thumbup:

Lenke til kommentar

Dette er et råd fra en som har gått den veien og sett hvor den ender og jeg skulle nesten gjort hva som helst for å gå tilbake, men siden det ikke er mulig lenger, nytter jeg denne sjansen til å ikke la deg gjøre samme feil!

 

Jeg var akkurat som deg, i helt lik situasjon; sjekket henne ofte og var overbeskyttende. gjett en gang hva som skjedde til slutt: ho fikk nok! resten kan du tenke selv.

 

Senere har jeg forstått dette og jeg håper du vil banke det inn i hodet ditt så du ikke ender opp som meg:

 

-begynn å stol på henne

-ikke ta ting for gitt

-gi henne rom

-snakk med henne (ikke bare småprat, men diskuter reelle saker)

-vær ærlig og åpen om hva som helst (noe/noen som ergrer deg, få det ut!)

og ikke minst: -respekter henne for den ho er

 

følger du disse reglene, vil dere få et veldig godt (og etterhvert heftig) forhold.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Ditto: Du må lære deg å stole på henne. Du bør kunne føle at du har hennes tillit og at hun har din før du går inn i et reelt forhold med henne.

 

Hvorfor gå inn i et forhold med en du i utgangspunktet ikke stoler 100% på?

7976410[/snapback]

 

Dette er alfa & omega føler jeg! Dersom man stoler 100% på partneren sin, så blir det en god del lettere synes jeg, både generelt og når det gjelder sjalusi! Slik er det hvertfall for min egen del...

Lenke til kommentar

Kjenner til følelsen av og ikke kunne stole på noen Thefray. Selv har jeg lært at man alltid skal være forsiktig med å stole på noen, da de aller fleste kan komme til å dolke deg i ryggen før du vet ordet av det.

Tilogmed de du tror du kan stole på.

 

Jeg hadde en kjæreste for et år siden som jeg ikke hadde noe grunn til ikke å stole på, men greide ikke stole på henne uansett. Det viste seg faktisk jeg hadde rett, jeg burde ikke ha stolt på ho.

 

Vil legge til at dette selvfølgelig ikke gjelder alle, men de fleste er bra slu.

Endret av hvaskjer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...