Gå til innhold

hvordan begynne og drikke kaffe?


F.torres

Anbefalte innlegg

Kaffe er noe man vender seg til med årene. Selv synes jeg det kan være godt med en kopp god kaffe, men selfølgelig er det forsjkell på kaffen. Jeg liker best kaffe med melk og litt sukker i. Drikker ikke kaffe ofte :p kanskje en gang i måneden, men synes smaken er grei + at man blir mer våken av kaffe, så det passer best med en kopp om morgenen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Drikker ikke kaffe ofte :p kanskje en gang i måneden, men synes smaken er grei + at man blir mer våken av kaffe, så det passer best med en kopp om morgenen

8032807[/snapback]

 

Jeg tror det er veldig lett å lage dårlig kaffe (f.eks. av typen pulverkaffe (grøss) eller kaffe laget i dårlig trakter etc etc), og jeg tror dette kan være noe av grunnen til at mange ikke liker kaffe eller kun synes det smaker "greit". Samtidig er det ikke vanskelig å lage god kaffe heller, jeg synes presskanne fungerer godt.

 

Til applemania: Når trådstarter spør hvordan man begynner å drikke kaffe, bør man jo ikke gjøre stakkaren en bjørnetjeneste ved å gå rett på de dårlige alternativene (les: pulverkaffe). ;)

Endret av Frysedisk
Lenke til kommentar

Slik jeg lager den;

 

1. Fanger en passe stor kopp.

2. Tar en teskje med kaffepulver oppi!

3. En skvett melk.

4. Og en passe stor dose med sukker.

5. la den avkjøle seg i et minutt og den er klar til å drikkes. ;)

 

Jeg begynte med kaffe for at jeg fikk vite at det hjalp noe sykt om morgenen , så når jeg våkner om morgenen tar jeg en kopp kaffe for og være i stand til dagens ærender.

 

Hehe. :!:

Lenke til kommentar
Slik jeg lager den;

 

1. Fanger en passe stor kopp.

2. Tar en teskje med kaffepulver oppi!

3. En skvett melk.

4. Og en passe stor dose med sukker.

5. la den avkjøle seg i et minutt og den er klar til å drikkes. ;)

8033018[/snapback]

 

Ikke noe vann?! :ohmy:

 

Slik begynte jeg: Drakk en kopp, smakte jævlig. Andre koppen - ikke altfor ille. Tredje koppen var ikke verst, og nå går det med en del kaffe i løpet av dagen ja. :) Men slikt er sikkert individuelt.

Lenke til kommentar

ikke start med kaffedrinker, huff, for noe infernalsk. nei, skal du like kaffe så må du kjøpe en skikkelig kaffetrakter, en moccamaster, og skikkelig god kaffe, prøv litt forkjellig, fordi de forkjellige merkene har forskjellig smak. selv drikekr jeg bare farmers coffie. den syntes jeg er best av de normale merkene man finner på matbutikken.

Lenke til kommentar

Hvorfor begynne med kaffi når man syns det smaker dritt?

Kaffi har fått meg gjennom mangt en morgen/skoledag.

Det er sikkert mange av dere som vet kordan det er når man kommer hjem fra jobb/skole og legger seg nedpå litt for å se på That 70s show. Da er man ikke mange millimeterene fra å sovne og ikke våkne opp før morgenen etter. Da er det digg å ta en kopp eller to så man ikke kubber.

 

Man blir fort vant til kaffi om man syns det smaker dritt. Og ikke bland den for tynn med masse vann, da smaker den bare enda verre. Gjør som mange her allerede har nevnt, putt litt melk eller sukker i den.

Lenke til kommentar
Jeg har så lyst til og begynne og drikke kaffe, men får det ikke ned. Og det smaker helt JÆVLIG. smaker det godt etter noen kopper?

 

og en ting til åssen får jeg kaffen god ikke noe sterke greier, men noe mild og godt. noe extra jeg kan ha oppi?

7972728[/snapback]

Hvorfor begynne med kaffe? Bedre å holde seg unna. Litt usunt og man blir litt avhenig. Og du er bare 13, hvorfor skal du drikke kaffe? :hmm:

Lenke til kommentar
Jeg synes kaffe er kjempe godt , men ikke hele tiden , 3-4kopper om dagen. Om morgenen er det ekstra godt. Tips til trådstarter , ha en liten dært heimert oppi kaffen og da går den rett ned !

8042919[/snapback]

 

Blir morsomt når 13åringer starter dagen med kaffe & tyngre narkotiske stoffer :w00t:

Lenke til kommentar
Blir morsomt når 13åringer starter dagen med kaffe & tyngre narkotiske stoffer  :w00t:

8042935[/snapback]

Ja koffein og heroin ass!

 

Uansett til trådstarteren; ikke begynn å drikk kaffe bare for å gjør det. Det funker bra for å våkne, men etterhvert må du ha kaffe for ikke å sovne. Med andre ord, når du begynner å drikke kaffe får du en "opptur" på koffeinen, men etterhvert så må du ha kaffen for å ikke få "nedturen".

Dette hørtes litt skremselspropaganda ut, men det var ikke ment sånn da! Uansett er det kjipt at det første jeg tenker på er kaffe når jeg våkner, sånn for å våkne skikkelig, og uten minimum en kopp, så kan jeg drite i forelesningen kl 10 fordi jeg ikke henger med og så i elleve tiden får jeg hodepine. Vet ikke helt hva som skjer senere på dagen for det har jeg ikke testet! :)

 

Men det er sant, det er utrolig godt med en fersk kopp med f.eks. kenya bønder, og kanskje en bitter mørk sjokolade til!

Lenke til kommentar

Jeg begynte å drikke kaffe på Sande Paper Mill (nedlagt fabrikk for Norsk Skog as) når jeg var 15. Var ganske dritkaldt på morgenen, så jeg drakk det jeg fikk servert av mine kollegaer for å få inn varmen - og være tøff. Dem kalte det "motorolja", noe som stemmer - for kunne sette koppen på hue uten at det rant ut kaffe for å smøre på litt. Men var godt, så jeg begynte.

 

Nå drikker jeg så mange kopper om dagen jeg kommer over, og det blir faktisk utrolig mange. Er å fylle koppen vær gang man kjører forbi Hydro (gratiskoppen dems), trakte ei kanne hjemme på morran og til kvelds, pluss jobben, pluss det man får spandert hist og pist.

 

Men jeg merker ikke noe effekt av kaffe, jeg sover og våkner og fungerer helt normalt. Men jeg merker jeg ikke har drikki kaffe om det går noen timer. Kaffe og røyk går hånd i hånd her i gården.

 

Begynn å drikk kaffe, jeg anbefaler Friele - også kommer det av seg selv.

Liker du det ikke i det hele tatt er vel det et godt tegn på også gi faen.

Lenke til kommentar

Jeg begynte å drikke kaffe litt smått i ungdomskole alderen, stort sett på fjelltur fra svartkjel. Det er ingenting som slår en god bål-kaffe! :thumbup: Når jeg var yngre smakte det først ikke så godt, men nå er kaffe en nødvendighet som smaker himmelsk!

 

Etterhvert så drakk jeg det oftere uten å ha noen spesiell mening med det, på videregående var kaffe en fin måte å våkne til imellom noen av timene. Ble også etterhvert noe endel kompiser og jeg samlet oss om i kantina på skolen når vi hadde fritime/friminutt ol.

 

Når jeg begynte som lærling ble det ganske fort en regel å trakte meg kaffe for å ha med på jobb om morgenen. (Jobber som elektriker-lærling, så det er ofte veldig dårlig med ferdig kaffe rundt omkring der jeg er, bare bensinstasjonene) Det går med nesten en termos kaffe hver dag, og det har det gjort i 1,5år nå. Kaffe er for meg ganske enkelt noe jeg MÅ ha! ;) En dag er ufullstendig uten i det minste et par kopper kaffe.

 

Og bare så det er sagt, pulverkaffe er ikke kaffe!

Det er en erstatning til bruk ved unntakstilstand, f.eks i en krigssituasjon/naturkatastrofe o.l. God kaffe lages på en god trakter som renses jevnlig, eller en presskanne. Kan også lages med omtanke på kjel. Den skal også drikkes kølsvart og bar for min del, at noen vil ha en liten skvett melk i er en ærlig sak. Men noe annet oppi er ikke akseptabelt. En liten sukkerbit eller noe søtt _ved_siden av kaffen er bare bra, i noen tilfeller nødvendig for humøret.

 

For de spesielt intereserte kan kaffe.no inneholde mye nyttig.

Endret av paradox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...