Gå til innhold

Hvem lager den beste musikken til film?


ToMmM

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Shit... Glemte å nevne Jerry Goldsmith! Mannen bak themene til Rambo, Alien, Total Recall og L.A. Confidential.. Mange fler selvsagt!

7964233[/snapback]

 

13th Warrior er jo hans desidert tøffeste soundtrack da. :)

 

Ellers har Alan Silvestri en del tøffe soundtracks. Van Helsing-soundtrack'et, for eksempel.

 

Howard Shore's soundtrack til LOTR-trilogien er selvsagt også noe av det beste som noen sinne har blitt komponert.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

8 måneder har gått siden sist jeg postet i denne tråden, og én viktig ting har skjedd siden den gang:

 

Jeg har oppdaget Yann Tiersen

 

Denne geniale franskmannen lager helt fantastisk musikk, som oftest veldig minimalistisk, med bare piano, trekkspill og noe fiolin, men inniblant for orkester. Jeg har blitt helt forelsket i denne musikken, og jeg anbefaler alle å sjekke det ut. Spesielt musikken til filmen Le Fabuleux destin d'Amélie Poulain.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...

Blir Hans Zimmer her i gården. Gladiator-musikken er i en klasse for seg selv imo.

 

I tillegg synes jeg Klaus Badelt sitt arbeid i Pirates of the Caribbean-filmene er genialt tøft.

 

Og selvfølgelig John Williams, til slutt. Fyren står jo bak så sinnsykt mye i filmmusikkens verden at jeg ikke gidder å skrive noe, og heller henviser til Dotten's innlegg på side 1 :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...