Gå til innhold

TES: Oblivion Bug liste

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Vel, Modular Oblivion Enhanced er ganske viktig den også. Fikser masse bugs, og gjør utrolig masse mer realistisk.

8139344[/snapback]

Sant. MOE er veldig bra, men OOO retter det største problemet med hele spillet, samt den mest nedlastede av alle mods.

8140604[/snapback]

Jo, men jeg har andre leveling mods som gjør det samme.

Skrevet
Er vel litt drøyt å kalle level systemet for en bug selv om mange ikke liker det?

8145407[/snapback]

Det er derfor jeg ikke la det inn på listen. Det er ikke en bug, bare et idiotisk leveling konsept.

• 2 uker senere...
Skrevet (endret)

Format: bare Pc som jeg vet

Vampire Cure Hal-Liurz vil ikke komme ut av hulen som kona til couten av skingrad(?) ligger i, hun sier bare at du skal vente så skal hun hente counten, men det skjer aldri, hun bare står der (!)

Løsning: ??

Endret av Bob_mafia
Skrevet
Format: bare Pc som jeg vet

Vampire Cure Hal-Liurz vil ikke komme ut av hulen som kona til couten av skingrad(?) ligger i, hun sier bare at du skal vente så skal hun hente counten, men det skjer aldri, hun bare står der (!)

Løsning: ??

8251483[/snapback]

Denne bugen er på 360 også. Jeg fant aldri noen løsninger på den bugen så jeg måtte bare starte nytt spill fordi jeg ikke hadde gamle saves

Skrevet (endret)

Format: PC

Bug: Oblivion henger seg opp når man minimiserer det.(minimized)

Løsning: Trykk ctrl+alt+del, høyreklikk på oblivion og trykk plasser lengst frem. PS: det er mulig man må gjøre det to-tre ganger.

Bug: Faller igjennom gulv (Hvor som helst)

Løsning: åpne console og skriv tcl

(Toggle collision) og gå opp igjen

Endret av Bonemeal
  • 1 måned senere...
Skrevet

Bug: Oblivion krasjer når man skifter område.  Skjer oftere jo mindre minne du har.  Kommer av at Cell Buffer er full av data fra de forskjellige områdene du har vært i.

Løsning: Åpne konsoll og skriv pcb.  Det står for Purge Cell Buffer, og sletter all mellomlagret data.  Alternativt kan man installere HTFPCB, som er en auto pcb-mod som automatisk bruker pcb-kommandoen hver gang man forlater et område.  Etter jeg begynte å bruke HTFPCB har Oblivion kræsjet mye sjeldnere.

7949344[/snapback]

Jææævliiig plaga med denne, faktisk så ille at jeg vurderer å bare slutte å spille. Har kommet til "blood of daedra" i main pluss en masse mindre quests så er litt frustrerende. Kjører på en Core2 2,53 med 2GB ram og Geforce 7900GT. Er snakk om at jeg ikke kan bytte område mer enn 10 ganger nå uten at det henger seg, og det er med HTFPCB kjørende.
  • 2 uker senere...
Skrevet (endret)

Bug: Jeg skulle gjøre en quest for dark brotherhood hvor jeg måtte gå til en fest og der skulle jeg drepe alle som var der, helst uten at noen av de andre så at jeg drepte noen. Jeg kom meg aldri inn, fordi døra aldri virka!

Løsning: Jeg måtte bruke konsoll for å komme meg inn, og konsoll igjen for kunne gå gjennom vegger.

Endret av Patney
  • 4 uker senere...
Skrevet (endret)

Format: Xbox 360, kanskje PC også

Bug: Hu dama du må snakke med i Orreryquestet, er inne i Orrery, som er låst på alle nye games. Problemet er at hu også er i Mages Guild questlinjen, så kort fortalt, kan jeg ikke bli Guildmaster i Mages Guild på nye chars

Løsning: ?

Endret av Eremal
  • 1 måned senere...
Skrevet (endret)

btw jeg har funnet løsninga. Dette skjer spesielt ofte om du samtidig er på det questet som hun har for mages guild også. Så når du får denne buggen, slett "the orrery" modden, gjør mages guild questet (du må kanskje vente litt ingame før hu kommer ut), legg inn orrery modden på nytt.

Hvordan du gjør dette på 360: Gå til system, memory, games, oblivion, the orrery, delete (noe ala det der) gjør det som står over, last ned orrery på nytt fra marketplace.

Endret av Eremal

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...