Gå til innhold

Mark Rein bekrefter Gears of War for PC (PC)


Anbefalte innlegg

So what? At du digger utviklerne forandrer ikke mitt ståsted når det gjelder porter.

 

Jeg tviler ikke på at det er fremtiden, siden folk faktisk kjøper røklet.

7953279[/snapback]

 

Poenget er at Epic gjør en god jobb. De har portet flere av deres PC-spill til konsoll, og resultatet har alltid vært sterkt. Hvorfor skal det ikke fungere når man snur om på det? Gode gamle Unreal Tournament fra 1999 kom ut året etterpå til PS2, og det fungerte mer enn godt nok. En god port til konsoll. Det er mye vanskeligere å porte noe fra PC til konsoll enn motsatt, da PC-spillene ofte har mye mer avanserte kontroller, som det er vanskelig å 'putte inn' i pad'en til konsollen.

 

MiSP: I 2003 hadde jeg tilfeldigvis en ganske kraftig PC, men jeg kjente fortsatt at Halo krevde litt ja. Likevel vil jeg ikke overdrive så mye som å si at porten var elendig eller noe. Spillet var kravstort, ja, og grafikken så ikke like bra ut overalt, men spillet var fortsatt bra. SÅ jævlig kravstort var det da ikke. Kanskje for en fyr med Pentium Celeron og et Banshee-kort, men det gikk da rundt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
MiSP: I 2003 hadde jeg tilfeldigvis en ganske kraftig PC, men jeg kjente fortsatt at Halo krevde litt ja. Likevel vil jeg ikke overdrive så mye som å si at porten var elendig eller noe. Spillet var kravstort, ja, og grafikken så ikke like bra ut overalt, men spillet var fortsatt bra. SÅ jævlig kravstort var det da ikke. Kanskje for en fyr med Pentium Celeron og et Banshee-kort, men det gikk da rundt.

7953930[/snapback]

På specsa mine nå flyter det fint, men på min forrige PC (bytta i august i fjor), som kunne skilte med GeForce 6600GT og AMD Athlon 64 3000+ samt 1 GB minne, gikk det fremdeles under 20 FPS en del ganger med alle instillinger skrudd på fullt.

 

Men for all del, spillet er bra, og jeg har sett mye dårligere porter. :) Tror jeg sier e.o.d. fra min side, jeg har sagt det jeg vil si.

Endret av MiSP
Lenke til kommentar
detta synes jeg er helt idiotiskt, Gears of War var jo laget til xbox360, men ser ut som om dem bare tenker på penga gitt. 

7950152[/snapback]

 

Kvifor er det idiotisk? Kvifor skal ikkje folk som har PC få spele spelet?

 

og hvordan blir det da med servere?

 

Er 90% sikker på at Epic slepper ein serverpakke av Gears of War tenkt til PC-versjonen, som har ingen tilknytning til Microsoft sitt live-nettverk for Xbox, slik som dei alltid har gjort med Unreal Tournament.

Lenke til kommentar
So what? At du digger utviklerne forandrer ikke mitt ståsted når det gjelder porter.

 

Jeg tviler ikke på at det er fremtiden, siden folk faktisk kjøper røklet.

7953279[/snapback]

 

Ditt ståsted avslører kun at du vrøvler om noko du ikkje har greie på. Unreal Tournament fra 1999 har blitt gitt ut til heile seks system. Det er vel ingen spelutviklar som har så gode multiplattformkunnskapar som Epic, all den tid dei har utvikla og fortsatt utviklar, lagt klient for og porta spel til Windows, Linux, Mac, Dreamcast, PS2, Xbox, Xbox 360 og PS3 (og kanskje fleire for alt eg kjem på no).

Du nemner Gearbox, men Epic er langt meir anerkjent som spelutviklar, og med noko av markedets største kompetanse og bredde innan programmering. Gearbox når ikkje Epic til knerna eingong.

Lenke til kommentar
Jeg forventer en fæl port, hvorfor skulle jeg IKKE det?

7949414[/snapback]

Fordi Epic, folka bak Unreal- og UT-seriene, FOR PC lager Gears of War.

7951518[/snapback]

Tør jeg minne om at Gearbox, som står bak blant annet Brothers in Arms-serien, portet Halo til Windows? Det ble ingen god port (spillet var knusebra, men porten var dårlig).

7951760[/snapback]

 

Halo var jo en ufattelig middelmådighet i PC-sammenheng, selv om man hadde grei ytelse. (ytelsen var vel ikke topp alltid på boxen heller forøvrig). I konkurranse med alle FPSene til PC så hadde ikke halo noe særlig mer enn anvnet å støtte seg til i mine øyne.

 

GoW blir jo sikkert greit nok, får se det litt an, frister ikke så mye å kjøpe en xbxox for øyeblikket.

 

AtW

Lenke til kommentar

Synes dette er meget gode nyheter.

 

Gears var det eneste som kunne tippe meg mot å kjøpe en 360, men å kjøpe en konsoll for kun det spillet synes jeg ble for dyrt. Da er det jo flotters at det kommer på pc engang i fremtiden :)

 

Hva portingen angår så tror jeg epic er temmelig erfarne med pc spill, så jeg håper og tror den vil bli mye bedre enn halo porten.

 

Vil anta halo porten kunne vært mye bedre også om de hadde giddet.

Endret av tidus2k4
Lenke til kommentar
På specsa mine nå flyter det fint, men på min forrige PC (bytta i august i fjor), som kunne skilte med GeForce 6600GT og AMD Athlon 64 3000+ samt 1 GB minne, gikk det fremdeles under 20 FPS en del ganger med alle instillinger skrudd på fullt.

7955489[/snapback]

 

Det trenger ikke å være fordi spillet krever mer PC enn det du hadde. Noen typer hardware fungerer bare ikke bra med visse spill. Da jeg spilte BF2-demoen i timevis med mitt 6800-kort før spillet kom, gikk spillet på skinner. Hadde utrolig høy grafikk, og spillet gikk aldri dårlig. Da fullspillet kom, måtte jeg sette alle innstillinger til absolutt lavest, og selv da gikk det knapt. Å spille et sånt spill med 800*640-oppløsning og FoW som er så nærme at du ikke ser våpenet ditt engang, er ikke veldig artig.

Etter hvert som patchene kom, kunne jeg gradvis sette opp innstillingene mine. Det var ikke fordi spillet krevde en myekraftigere PC - det var bare grunnet... jeg vet da faen hva, men spillet ytet uansett bedre på den samme PC'en etter noen patcher.

 

Som sagt, så hadde jeg aldri store problemer med Halo. Du var kanskje en av de som hadde det veldig lenge da.

 

Jeg skal le (tragikomisk) hvis vi blir snytt for coop mode, slik som vi ble da Halo ble portet til PC.

7954294[/snapback]

 

Det fantes aldri multiplayer-COOP for Halo. Det fantes bare Split-Screen COOP. Split-Screen COOP for PC er like ubrukelig som mose til bruk av dopapir. At GeoW får COOP tar jeg som en selvfølge. Slutt uansett å sammenlign Gearbox og Epic! De er jo ikke samme folk!

 

Halo var jo en ufattelig middelmådighet i PC-sammenheng, selv om man hadde grei ytelse. (ytelsen var vel ikke topp alltid på boxen heller forøvrig). I konkurranse med alle FPSene til PC så hadde ikke halo noe særlig mer enn anvnet å støtte seg til i mine øyne.

7961971[/snapback]

 

Hva slags FPS hadde vi i 2003 som var så sykt mye bedre da? Jeg kan huske på Rainbow Six 3 og Max Payne 2, men MP2 var ikke noe FPS.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
På specsa mine nå flyter det fint, men på min forrige PC (bytta i august i fjor), som kunne skilte med GeForce 6600GT og AMD Athlon 64 3000+ samt 1 GB minne, gikk det fremdeles under 20 FPS en del ganger med alle instillinger skrudd på fullt.

7955489[/snapback]

 

Det trenger ikke å være fordi spillet krever mer PC enn det du hadde. Noen typer hardware fungerer bare ikke bra med visse spill. Da jeg spilte BF2-demoen i timevis med mitt 6800-kort før spillet kom, gikk spillet på skinner. Hadde utrolig høy grafikk, og spillet gikk aldri dårlig. Da fullspillet kom, måtte jeg sette alle innstillinger til absolutt lavest, og selv da gikk det knapt. Å spille et sånt spill med 800*640-oppløsning og FoW som er så nærme at du ikke ser våpenet ditt engang, er ikke veldig artig.

Etter hvert som patchene kom, kunne jeg gradvis sette opp innstillingene mine. Det var ikke fordi spillet krevde en myekraftigere PC - det var bare grunnet... jeg vet da faen hva, men spillet ytet uansett bedre på den samme PC'en etter noen patcher.

 

Som sagt, så hadde jeg aldri store problemer med Halo. Du var kanskje en av de som hadde det veldig lenge da.

 

Jeg skal le (tragikomisk) hvis vi blir snytt for coop mode, slik som vi ble da Halo ble portet til PC.

7954294[/snapback]

 

Det fantes aldri multiplayer-COOP for Halo. Det fantes bare Split-Screen COOP. Split-Screen COOP for PC er like ubrukelig som mose til bruk av dopapir. At GeoW får COOP tar jeg som en selvfølge. Slutt uansett å sammenlign Gearbox og Epic! De er jo ikke samme folk!

 

Halo var jo en ufattelig middelmådighet i PC-sammenheng, selv om man hadde grei ytelse. (ytelsen var vel ikke topp alltid på boxen heller forøvrig). I konkurranse med alle FPSene til PC så hadde ikke halo noe særlig mer enn anvnet å støtte seg til i mine øyne.

7961971[/snapback]

 

Hva slags FPS hadde vi i 2003 som var så sykt mye bedre da? Jeg kan huske på Rainbow Six 3 og Max Payne 2, men MP2 var ikke noe FPS.

7963819[/snapback]

 

Utenom de du har nevnt: NOLF2, Battlefield 1942, Deus Ex, Operation Flashpoint, Thief(?), UT, Q3, AvP Americas Army, Half-life med mods, serious sam, return of castle wolfenstein, soldier of fortune 2 jeg morer meg sågar mer med Doom2 i dag enn jeg gjør med Halo, det er en middelmådighet.

 

AtW

Lenke til kommentar

Ja, men nå tenkte jeg da på spill som kom samme år. Man sammenligner gjerne med spillene som kommer ut samme år for å sette standarden.

 

NOLF2, BF'42, Q3, Deus Ex, Serious Sam, SoF2, Thief, AvP... ja, egentlig alle de spillene du har nevnt der, kom enten ett eller flere år før Halo for PC.

 

Men du må gjerne mene at Halo er så dårlig som du bare måtte ønske. Men gjerne kom med noen saklige argumenter da. Halo solgte vel mest for alle spill da det først kom ut til Xbox, og det gjorde også 2'ern. NOE måtte Bungie ha gjort rett for å få solgt så mye. Men igjen, folk var sikkert bare rastløse og dumme på den tiden, som bare brukte penger på vås.

 

men ser ut som om dem bare tenker på penga gitt.

7950152[/snapback]

 

Ehm, hvorfor tror du spillet i det hele tatt ble laget? For å glede befolkningen?

7964786[/snapback]

 

Det var en tid da akkurat det ikke var så langt fra sannheten. Spill solgte ikke så bra, men likevel fortsatte de å lage dem. ;)

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Men du må gjerne mene at Halo er så dårlig som du bare måtte ønske. Men gjerne kom med noen saklige argumenter da. Halo solgte vel mest for alle spill da det først kom ut til Xbox, og det gjorde også 2'ern. NOE måtte Bungie ha gjort rett for å få solgt så mye. Men igjen, folk var sikkert bare rastløse og dumme på den tiden, som bare brukte penger på vås.

7966874[/snapback]

FPS spill på konsoll var relativt nytt på den tiden og man henvendte seg til et nytt publikum. Kall det gjerne et mye mindre kritisk publikum. Er helt enig i som det ble sagt tidligere at etter PC standard var Halo et fullstendig middelmådig spill.

Lenke til kommentar
FPS spill på konsoll var relativt nytt på den tiden og man henvendte seg til et nytt publikum. Kall det gjerne et mye mindre kritisk publikum. Er helt enig i som det ble sagt tidligere at etter PC standard var Halo et fullstendig middelmådig spill.

7966975[/snapback]

 

Eh? FPS på konsoll hadde jo hatt vanvittig suksess mange år før Halo på Xbox. Sier bla GoldenEye ;)

Lenke til kommentar
FPS spill på konsoll var relativt nytt på den tiden og man henvendte seg til et nytt publikum. Kall det gjerne et mye mindre kritisk publikum. Er helt enig i som det ble sagt tidligere at etter PC standard var Halo et fullstendig middelmådig spill.

7966975[/snapback]

 

Eh? FPS på konsoll hadde jo hatt vanvittig suksess mange år før Halo på Xbox. Sier bla GoldenEye ;)

7967764[/snapback]

Legg merke til relativt nytt. ;)

Lenke til kommentar
Ja, men nå tenkte jeg da på spill som kom samme år. Man sammenligner gjerne med spillene som kommer ut samme år for å sette standarden.

 

NOLF2, BF'42, Q3, Deus Ex, Serious Sam, SoF2, Thief, AvP... ja, egentlig alle de spillene du har nevnt der, kom enten ett eller flere år før Halo for PC.

 

Men du må gjerne mene at Halo er så dårlig som du bare måtte ønske. Men gjerne kom med noen saklige argumenter da. Halo solgte vel mest for alle spill da det først kom ut til Xbox, og det gjorde også 2'ern. NOE måtte Bungie ha gjort rett for å få solgt så mye. Men igjen, folk var sikkert bare rastløse og dumme på den tiden, som bare brukte penger på vås.

 

men ser ut som om dem bare tenker på penga gitt.

7950152[/snapback]

 

Ehm, hvorfor tror du spillet i det hele tatt ble laget? For å glede befolkningen?

7964786[/snapback]

 

Det var en tid da akkurat det ikke var så langt fra sannheten. Spill solgte ikke så bra, men likevel fortsatte de å lage dem. ;)

7966874[/snapback]

 

Hvorfor skal man sammenlikne med det som kom samme år? At det var litt tynt med FPS på PC akkurat det året hindrer deg ikke i å spille eldre spill, at halo ikke klarer å måle seg oppimot eldre spill heller taler jo ikke til Halos fordel. Et spill blir ikke automatisk bra bare fordi det kom få spill i samme kategori akkurat det året.

 

Halo er ikke dårlig, Halo er middelmådig, Halo gjorde det bra fordi det ikke var noen bra fps-spill til xbox, med unntak av noen litt sturrselige porter.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...