Gå til innhold

vurderer å ta kl c på trafikkskole


Anbefalte innlegg

hva er det nødvengste jeg trenger.

Prislister for førerkortklasse - buss/lastebil/vogntog

 

Pakketilbud

Når det gjelder de tyngste klassene, tilbyr vi også kombinasjoner av førerkortklassene under:

 

Kl. D: Kr. 23.000,-

Kl. C: Kr. 25.000,-

Kl. CD: Kr. 37.000,-

Kl. E: (til kl. C) Kr. 23.500,-

 

Komplett kurspris, unntatt sikkerhetskurs på bane:

-Grunnkurs

-Teorikurs m/ bøker

-Kjøretimer (ref. timeplan)

-Veiledningstime, trinn 2

-Veiledningstime, trinn 3

-Sikkerhetskurs på veg

-Lastsikringskurs (ikke for buss-elever)

-Ulykkesberedskap

-Leie av bil til oppkjøring

 

Tillegg til pakkene:

-Gebyrer til Statens Vegvesen

-Sikkerhetskurs på bane

-Legeattest

 

sikkerhetskurs på veg og bane er det noe man må ha?

altså jeg trenger bare de nødvendigste tinga..

hva med adr?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg tok lappen for ca 6 år siden måtte vi bare ha glattkjøring innen et år etter oppkjøring mener jeg det var,sikkert det de kaller"sikkerhetskurs"på bane.Men vil anbefale deg å ta dette ganske tidlig i kurset,da du får utrolig mye kjøretrening på glattkjøringa. Lastsikringskurs har blitt obligatorisk i løpet av den siste tiden da dette er utrolig viktig

 

Siden du bare skal ta C har du kanskje en jobb for hånden?

Hvis ikke vil jeg anbefale deg og Ta med E i samme slengen dersom du har mulighet.Ta også ADR-prøven på biltilsynet så du får beviset,da kan du søke på det meste av transport jobber.

 

Vurder også buss. Der blir det noe forandring på lønn i løpet av kort tid,grunnlønn vil komme opp i ca 300.000+diverse tillegg(bransjeavtale som nylig har blitt godkjent),så du kan gjøre gode kr her også, i tillegg vet du når du begynner og slutter for dagen,og ikke minst"dritten"går av og på av seg selv :thumbup:

Lenke til kommentar

Alt utenom teorikurs er obligatorisk. Vet ikke hvordan det er med kjøretimer, men det lønner seg å ta noen ;) Det meste av dette ble obligatorisk i 2005. Du må ha sikkerhetskurs på både vei og bane, men ADR trenger du ikke, med mindre du har tenkt å kjøre farlig gods. Ellers bør du unngå pakkeløsningene som trafikkskolene tilbyr, legg opp ditt eget løp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...