Fruktkake Skrevet 15. februar 2007 Skrevet 15. februar 2007 Jeg er ute etter en webhost som jeg kun får tildelt en (fast) IP hos. Finnes det noen som er veldig seriøse på dette punktet? Tenker som Subsys.no, bare uten domenet for å spare penger.
Arne Skrevet 15. februar 2007 Skrevet 15. februar 2007 Eg veit ikkje, men du kan jo prøve å ta kontakt med nokre firma? Dcvhost.no er veldig behjelpelege, god service. Det kan sikkert la seg ordne, men eg veit ikkje om nokon som selg det på vanleg måte. Men så veit jo ikkje eg så mykje heller, då... Håpar det var til hjelp.
myhken Skrevet 15. februar 2007 Skrevet 15. februar 2007 Om du ikke har noen sider som skal lastes utrolig fort, bør du se på noen webhoteller i USA. Hos godaddy.com vil det koste deg ca 44 kroner per måned (du betaler for to og to måneder om du vil, eller et år om det passer best) Da får du 5 GB plass, 250 GB overføring/mnd ++ i tillegg til egen dedikert IP. Det finnes en rekke andre leverandører som kan gi deg det samme. Sjekk også her: http://myhken.info
Arne Skrevet 15. februar 2007 Skrevet 15. februar 2007 Etter litt surfing, trur eg eg ville valgt godaddy.com. Eg har ikkje anelse, så eg spør her. Er det lett å peike domenet mot IPadressa? Har aldri gjort det før.
myhken Skrevet 15. februar 2007 Skrevet 15. februar 2007 Etter litt surfing, trur eg eg ville valgt godaddy.com. Eg har ikkje anelse, så eg spør her. Er det lett å peike domenet mot IPadressa? Har aldri gjort det før. 7950986[/snapback] Det kommer helt an på hvor du har registrert domenet ditt, og hvilke muligheter du har til å redigere A record. Har du denne muligheten er det bare å skrive inn den dedikerteIP adressen du får tildelt i A record, og så funker det. Samme må du gjøre med mail recorden også. Hvorfor vil du at domenet skal peke mot en IP? Jeg bruker det på de rene hjemmesidene mine, men det blir litt mer jobb rundt mail biten. Der bruker jeg vanlig nameservere.
Arne Skrevet 15. februar 2007 Skrevet 15. februar 2007 Då trur eg eg har misforstått litt. Eg har i grunnen aldri forstått dette med å peike domener... Viss ein registrerte alt på godaddy, tenkte eg.
Fruktkake Skrevet 15. februar 2007 Forfatter Skrevet 15. februar 2007 Det som er kjekt med dette er at man eier domenet uansett hvor dårlig webhosten er. I tilleg til det kan du få DNS guard med diverse domeneregistreringstjenester.
myhken Skrevet 15. februar 2007 Skrevet 15. februar 2007 (endret) Det som er kjekt med dette er at man eier domenet uansett hvor dårlig webhosten er. I tilleg til det kan du få DNS guard med diverse domeneregistreringstjenester. 7951363[/snapback] Men du trenger ikke egen IP hvis du bare skal ha kontroll på domenet ditt. Du registrere bare domenet hos namecheap.com eller godaddy.com og så peker du bare navneserverene mot navneserverene som webhotellet ditt har.... Men jeg vet at mange webhotell i Norge ikke tillater dette, for de vil at du skal registrere domenet ditt hos dem. Men jeg har alle mine domener (rundt 40) registrert hos godaddy.com, og bruker en rekke forskjellige webhotell rundt om kring i verden. Peker bare navneserverene mot dem, og vips så funker siden. Bytter jeg webhotell, endrer jeg bare navneserverene, og så tar det ca 24-72 timer, og så funker de nye sidene. En fordel med godaddy.com er at du trygt kan ha både domenet og webhotellet der. De skiller tjenestene, og lager ingen problemer om du vil bytte webhotell. Domenet og domenekontroll panelet har du alltid tilgang til uansett, og står fritt til å endre navneservere og A record som du vil. Men å betale for en dedikert IP blir litt dumt, for du trenger absolutt ikke det for å få det du ønsker. DNS guard er en annen ting, så hvis det er en viktig ting, så selvsagt...gå for en dedikert IP Personlig bruker jeg det for jeg har to sett med hjemmesider. En hoved og en backup. Det går mye fortere å endre en A record (oppdatering mot DNS serverene i verden) enn å endre navneserverene. Så skal jeg gjøre vedlikehold påhovedserveren min, endrer jeg bare A records på domenene mine der, og så venter jeg en time, så kan jeg trygt ta ned serveren. Utenom dette har jeg lite behov for dedikerte IP adresser. Endret 15. februar 2007 av myhken2
Arne Skrevet 16. februar 2007 Skrevet 16. februar 2007 (endret) Kan ein då kjøpe fleire domener hos godaddy.com og peike dei mot same webhotel? F. eks. ein bedrift med namnet "peace in africa" kan kjøpe alle domena og rette dei mot eit webhotel? Det må jo vere kjempepraktisk mtp. tilgang til sidene deira! Forresten, det er jo kjempetilbod der no! .info-domena koster jo 0.99 dollar, og om du kjøper eit webhotel, får du .com-domene til 1.99 dollar! Er det verkeleg så billig, eller er det baksider? Endret 16. februar 2007 av Arne
Fruktkake Skrevet 16. februar 2007 Forfatter Skrevet 16. februar 2007 Vel, har hørt at eieren av Godaddy.com er en krigshisser på Bush.
myhken Skrevet 16. februar 2007 Skrevet 16. februar 2007 Kan ein då kjøpe fleire domener hos godaddy.com og peike dei mot same webhotel? F. eks. ein bedrift med namnet "peace in africa" kan kjøpe alle domena og rette dei mot eit webhotel? Det må jo vere kjempepraktisk mtp. tilgang til sidene deira! Forresten, det er jo kjempetilbod der no! .info-domena koster jo 0.99 dollar, og om du kjøper eit webhotel, får du .com-domene til 1.99 dollar! Er det verkeleg så billig, eller er det baksider? 7958458[/snapback] hmmm, trodde jeg svarte på denne i stad, men må ha trykt avbryt... Det er ingen baksider, du betaler det som det står første året. Men så blir det normal pris året etter (rundt $8-9 per år).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå