Gå til innhold

Tråd - HP Bærbare pc'er DV 6000- og 9000-serien


Caos King

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du kan godt bruke den ene RAM brikken som du har linket til, men da får du ikke DDR... Men om du merker det eller trenger å bry deg om det, blir en annen sak.

9663368[/snapback]

 

Takk for svar! Hva er DDR og hva betyr det i praksis at jeg ikke får det? Sorry, har ikke peiling... :roll:

Er det i det hele tatt noen fordel å installere noe slikt?

Lenke til kommentar

Hallo...her MÅ jeg bare legge inn et innlegg.

Kjøpte i oktober 2006 en HP dv 6060ea,som skal vise seg å bli et sant helvete.

I juni i år rettere sagt den 20` sluttet plutselig nettverkskortet å fungere,tok da kontakt med hp support som kunne fortelle meg at kortet var gåent....ventet ca en uke før jeg fikk det som skulle til for å få sendt inn maskinen.....denne reparasjonen tok 4 uker...stolt som en hane pakket jeg opp maskinen(da hadde de byttet hovedkort) og startet opp...men nei...da var det ingen lyd!!

Så da var det å ringe igjen...og igjen og igjen,,,,,,etter 6 uker! fikk jeg nok og leverte den til forhandler som sendte den inn....og siden har ingen sett den...har vært innom 5 ganger for å mase...den ene gangen sier de at den er klar og står på testing,den neste at hp(eller infocare som har servicen) har hatt problemer med distrubutøren som sender den ut.........den siste beskjeden jeg fikk var at den IGJEN står på testing!'

Har sendt 6 eller 7 eposter til hp...som ikke engang gidder å svare,,,,

 

Det som også var litt artig,var at da jeg var i butikken stod det allerede en illsint dame og klaget på prikk lik maskin som meg....som hadde klikket for 3 gang.

Krevde idag pengene tilbake for maskinen,men til det fikk jeg jeg beskjed om at det var en lang prosess...først måtte de sitte i 3 kvarter for å få tak i rette vedkommende...bla,bla...ja hva da med meg??....noe lettere for meg å få tak i rette mann??

 

så 15 uker har det nå tatt for å fikse maskinen,,,,,,say no more

 

 

Nei....hold dere LAAAAANGT unna hp!-----ikke noe annet å si-

Lenke til kommentar
Jeg har DV9000. Den har funket ok. Men jeg syns den har vært litt treg.

 

 

Et problem som har dukket opp er skurring i høytalerne, men ikke av den vanlige arten.

Det har seg sånn at hvis skjermen rører seg (vipper frem og tilbake) så skurrer det i høytalerne. Det er liksom som om noe skrapes mot hverandre men lyden kommer ut av høytalerne.

 

Noen som har samme problemet?

 

 

 

Hei

 

Har faktisk hatt akkurat samme problem som deg. For ikke så lenge siden så merket jeg at når jeg tok opp å ned skjermen så kom det en sånn skurre lyd. Vart skikkelig forbannet, for har bare hatt problem med min dv9000 helt siden jeg fikk den, bestilte den på papyrus.no, har aldri hørt om den siden, billigeste jeg fant så kanskje det forklarer alt problemet:P

 

For å fikse dette problemet så prøvde jeg å installere lyd driveren på nytt, det virket, men det trengte jeg ikke å gjøre. Fann ut etter at jeg installerte driveren på nytt at det bare var å gå inn på kontroll panel, og så på lyder, tale og lydenheter, etter det trykke på lyder og lydenheter og deretter avansert, da får du opp volumkontroll.

Etter dette trykke på alternativer og egenskaper, og så velge volum for mic inn og til slutt trykker du ok. Nå får du opp volumet for mic inn og da er det bare å trykke på demp på den. Da skal problemet forhåpentligvis være løst;)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Da tok skjermkortet på min HP dv6165 tok kvelden for 2. gang. Jeg kjøpte PC-en i desember i fjor, og leverte den inn i mars. Problemet med hovedkortene var da kjendt, og jeg trodde HP var kloke nok til å gi meg et skikkelig hovedkort. Men nå tyder det på at de bare satt inn et nytt, av den sorten som har en kritisk feil; Før eller siden vil enten WLAN, USB eller skjermkort ta kvelden.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg en DV 9041 før jul i fjor. Den virket fint frem til for vel en måned siden... Den startet med å gå i lås, slik at jeg måtte ta ut batteriet og restarte driten... En ukes tid etter låste den seg jevnlig med bsod(bluscreenofdeath) til den var helt død...Pc låste seg ved innlasting av winows... Pc var veeeldig varm på slutten. Pc`n ble brukt til surfing, msn,WOW og CSS. Den ble kun flyttet fra stua til kjøkkenet. DV 9041 virket som sagt bra en 7-8 mndr, før den tok kvelden. Infocare hadde den til rep. i underkant av 1 mnd. Jeg fikk den tilbake igår....og den klikka igjen, IGÅR... Etter ca 4 timers bruk. Infocare hadde vel skifta HDD... Og nå får de vel skifte noe annet...

Fikk nettopp vite at 2 på jobben til min sambo har hatt omtrent de samme problemene på sine helt nye HP pc`er...

 

HP! SKJERP DERE!

 

Terje

Lenke til kommentar

ok...da jeg kom over denn tråden på nett MÅTTE jeg bare registrere meg! Kjøpte meg en HP pavilion dv6086ea i begynnelsen av oktober ifjor, og det har vært et sant helvette!

 

Den har fuska konstant, små drittfeil som irriterer vettet av en.

Det begynte med at den en dag nekta å slå seg på, oppdaterte da bios og alt så ut til å funke bra.

Men ikke lenge etterpå var den helt svart igjen, og jeg fikk sendt den inn, de skifta hovedkort og jeg hadde den vel tilbake etter nesten en måned. men hadde likevel intrykk av at de ikke ante hva som var feil. Etter etpar måneder bedynte den med å gå i dvalemodus som den ville selv om jeg hadde deaktivert hele funksjonen, og da fikk jeg den ikke på igjen. Den kunne slå seg av, og jeg hadde et svare strev med å få den på, med uttak av batteri, og med ladder opp og ned og i mente. jeg hadde som den studenten jeg er ikke penger på kortet og kunne ikke ringe den svin-dyre kundesupporten, da jeg ikke rakk ut av ventekøen engang før jeg ble fri for penger! jeg sendte mail, og fikk svar at nei den måtte inn på service. det tok 1 OG EN HALV MÅNED før lappen kom, da var jeg så forbanna at jeg ikke orket sende den inn, jeg var igjen blitt altfor avhengig av den, og det halta og gikk....dette var i våres.

 

etter sommeren så fikk jeg den stortsett aldri på, det ble verre og verre..hørte jo at maskinen starta og led-lampene lyste, menn skjermen slo seg ikke på. ringte da igjen, og jada, jeg måtte formatere. med dedet har jeg prøvd ti ganger allerede sa jeg, men jeg kom ingen vei med dem, så jeg måtte formatere. De sendte et nytt batteri, siden det jeg hadde var feil på, det laddet ikke. men de andre feilene hadde den jo som ventet enda.

joda, den måtte på reprasjon. men det varte og det rakk og ingen lapp kom, jeg etterlyste den mange ganger, jada den var sendt osv. tilslutt var jeg så sint at jeg ringte i sinne, da fikk jeg vite at nei lappen var ikke engang SENDT, da hadde ejg altså fått servert løgner i flere uker, men etter to dager til da så fikk jeg lappen.

bare husk sa jeg, hovedkortet skifta dere sist gang, det er IKKE det som er problemet, det er jo åpenlyst.

og igår, etter tre uker fikk jeg den tilbake, og de hadde skifta hovedkort NOK en gang, selv om jeg sa de ikke skulle gjøre det. etter å ha hatt dennpå en halv time og jeg drev og avinstallerte dritt-program som følger med reboota den, og den slo seg aldri på igjen. så idag ringte jeg igjen.

 

jeg var så sint som jeg aldri har vært, og han i andre enden mente at jeg skulle sende den inn igjen...

hvorfor? spurte jeg, for at dere skal skifte hovedkort igjen? noe dere åpenlyst gjør fordi dere ikke finner ut hva som er feil?? og håper på at det skal ordne seg? NEI jeg er ikke intressert, jeg trodde jeg fikk mer for nesten 10 000 kroner, jeg har vært fri for pc omtrent 50% av tia, jeg har fått nok. Og jeg har fått elendig kundebehandlig hos dere!

 

så nå har han lagt inn krav om pengene tilbake! skulle få svar på mandag eller tirsdag, så nå er jeg spent. dette ble en lang tråd, men jeg måtte få ut ett års damp! jeg ser at mange har store problemer med infocare, de er virkelig ikke særlig profesjonelle!

 

må også legge til at PC-en har blitt voldsomt fort varm, og den bråker og høres ut som et treskeverk når den starter opp. viften går som regel konstant.

Endret av Nurke
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hehe. Jeg vil fortelle min historie jeg også, siden dette ser ut til å være en offisiell tråd for dv6- og 9000 maskinene.

 

Først vil jeg si til Nurke: Kjipt! I motsetning til deg, bor jeg 15min unna Infocare verkstedet og jeg har unlimited tilgang til tlf på jobben.

 

Jeg har en DV9074 og den har hittil, vært inne 2 ganger:

7.feb 07; Byttet HK og switchboard.

6.nov 07: Foretatt bytting av HK, lydkort, skjermkort, swithboard m.m. Maskinen er pr idag 21., fremdeles ikke ferdig rep. Håper den kan utlev på fredag... Yikes, nå som COD4 og Crysis er ute.

 

Neste gang det blir trøbbel - da skal jeg ha ny maskin på grunnlag av teknisk retur. Svarte, for et styr!

Lenke til kommentar

Kan nevnes for retthetsskyld at, det ikke er et selvstendig skjermkort i en DV9074EA, da det er integrert på hovedkort. Lydkortet er vel heller ikke en egen del, men du har vel et ekstra kort for høyttaler uttaket, om jeg ikke husker helt feil.

Men ja, det er en og annen feil på DV9000 serien.

 

Det største problem til Infocare har kanskje vært at HP ikke har nok deler, vil jeg tro.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er nok AMD cpu som skaper alle problemene i dv9000 serien. Jeg har også en DV9005ea, som jeg hadde masse problemer med, varmgang, biosbeep, slo seg av, etc. Jeg kjøpte et nytt Intelbasert hovedkort på E-bay USA, pluss en Intel dual-core cpu. Samlet pris, incl porto: 225 dollar dvs. kr. 1272,- Jobben gjorde jeg selv, det er faktisk ganske enkelt. Demonteringsmanual lastet jeg ned fra nett og passet på at jeg la alle skruer der de hørte hjemme etter hvert som jeg demonterte maskinen. Nå kjører den som en drøm og er ikke varm i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Det er nok AMD cpu som skaper alle problemene i dv9000 serien. Jeg har også en DV9005ea, som jeg hadde masse problemer med, varmgang, biosbeep, slo seg av, etc. Jeg kjøpte et nytt Intelbasert hovedkort på E-bay USA, pluss en Intel dual-core cpu. Samlet pris, incl porto: 225 dollar dvs. kr. 1272,- Jobben gjorde jeg selv, det er faktisk ganske enkelt. Demonteringsmanual lastet jeg ned fra nett og passet på at jeg la alle skruer der de hørte hjemme etter hvert som jeg demonterte maskinen. Nå kjører den som en drøm og er ikke varm i det hele tatt.

 

 

ehh

Bruker du det samme skjermkortet da?

Etter det eg har skjønt so er det Nvidia skjermkortet som skaper alle varmeproblemene. Har sjølv den samme maskina bare at det er ein fujitsi siemens med bedre kjøling og den pumper ut varm luft som bare det når eg spiller på den;)

 

Amd prosessoren skal jo bruke velldig lite effekt (35 watt), so eg ville blitt litt overasket vis den var skyld i varmeproblema:P)

Lenke til kommentar
Det er nok AMD cpu som skaper alle problemene i dv9000 serien. Jeg har også en DV9005ea, som jeg hadde masse problemer med, varmgang, biosbeep, slo seg av, etc. Jeg kjøpte et nytt Intelbasert hovedkort på E-bay USA, pluss en Intel dual-core cpu. Samlet pris, incl porto: 225 dollar dvs. kr. 1272,- Jobben gjorde jeg selv, det er faktisk ganske enkelt. Demonteringsmanual lastet jeg ned fra nett og passet på at jeg la alle skruer der de hørte hjemme etter hvert som jeg demonterte maskinen. Nå kjører den som en drøm og er ikke varm i det hele tatt.

 

 

ehh

Bruker du det samme skjermkortet da?

Etter det eg har skjønt so er det Nvidia skjermkortet som skaper alle varmeproblemene. Har sjølv den samme maskina bare at det er ein fujitsi siemens med bedre kjøling og den pumper ut varm luft som bare det når eg spiller på den;)

 

Amd prosessoren skal jo bruke velldig lite effekt (35 watt), so eg ville blitt litt overasket vis den var skyld i varmeproblema:P)

 

Skjermkortet er integrert på hovedkortet, så det kan man ikke gjøre noe med. Forøvrig er det samme skjermkort på dette Intelbaserte hovedkortet jeg kjøpte, nemlig Nvidia GeForce Go 7600, så problemet ligger nok i AMD prosessoren.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Jeg vet dette er en litt gammel tråd, men føler jeg burde adde min erfaring med DV9000 serien. Eier selv en DV9076ea som jeg kjøpte høsten 2006 når jeg flyttet til Stockholm for å studere. Jeg har hatt den på reprasjon 2 ganger, begge gangene har hovedkortet smeltet (ja smeltet), det er rett og slett et design feil kjøle messig på maskinen og det er helt forkastelig at HP syns dette er ok.

 

Første gang var det en garanti sak andre reprasjon var etter garantien gikk ut, da sendte jeg den på reklamasjon (jan 2008). Hadde kjøpt maskinen på ComputerCity.se (antar det er samme som den norske) det var mye fram og tilbake mellom meg og butikken, men de ville ikke godkjenne reklamasjonen så rapratøren fikk avgjøre om det var en reklamasjons sak eller ei. Endte opp med at de byttet alle delene i laptoppen bortsett fra optiske drevet, vifta og sekundær HDD i tillegg til at jeg fikk tilbake depositum for reprasjonen. Om laptoppen knekker sammen igjen i nær fremtid kommer jeg til å kreve full reklamasjon for nå er jeg rett og slett lei. :hrm:

 

Kommer ikke til å gå til anskaffelse av en laptop igjen med mindre jeg vet at de har blitt designet med en solid kjøleløsning og klarer normal bruk.

 

Hvis du har en HP dv6000 serie eller dv9000 serie og kjører HP's egen diagnostic program på nettet, står det også at om du er eier av en laptop i denne serien "kan" du være beretiget en gratis reprasjon :hmm: , jeg syns det er helt absurd, HP burde ha kalt in serien til revidering og innrømmet at de har bokstavlig talt bæsja på leggen som de sier.

 

HP har en heftig ku å slakte i fremtiden hvis de har tenkt å fortsette på denne måten. :thumbdown:

Endret av MagnusE
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Har HP dv9074ea som jeg kjøpte i november 2006. Den har fungert helt fint i stort sett hele perioden bortsett fra da, som en del andre har opplevd, hovedkorten sluttet å virke i våres. HP har gitt utvidet garanti på dette hovedkortet og jeg fikk reparert maskinen gjennom Infocare (tok noe tid...)

 

Det jeg lurer på er følgende; Har nettopp oppgradert maskinens operativsystem til Windows Vista x64 etter å ha kjørt 32-bits varianten tidligere. I den sammenhengen kunne jeg godt tenke meg mer RAM (har 2x 1024 pr dags dato). I følge spesifikasjonene som lå ute på komplett.nos sider så er 2 GB maks. MEN, når jeg går inn i HPs vedlikeholdmanual så står det der at for AMD baserte dv9000 maskiner så er max RAM 4 GB. Er det noen som vet om dette er tilfelle? Kan jeg problemfritt bytte ut mine nåværende RAMbrikker med 2x 2048? Med dagens priser så hadde det vært greit om så var tilfelle.

Lenke til kommentar

Ser at disse innleggende er gamle. hvordan er HP i dag? Hva ting bedret seg? Jeg vurderer å så til på Dv5-1089eo når denne kommer for salg, men blir litt i tvil når jeg leser om alle disse problemene med hovedkortet og annen hardware. Er HP til å stole på?

 

mvh

Christian

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...