Gå til innhold

Drømmefall - Må jeg kjøpe "Den lengste reisen"?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg synes egentlig den lengste reisen var et bedre spill enn drømmefall, og det forklarer litt av forhistorien også, uten at den er absolutt nødvendig å ha med seg. men, jeg er sikker på at du finner den lengste reisen på billigsalg et sted også, så hvorfor ikke spille to bra spill i riktig rekkefølge i stedet for å nøye seg med det ene?

Lenke til kommentar

Næh, du får bare med en ekstra CD med spillmusikk og en liten bildebok. Useless.

 

Men jeg syns Dreamfall var fantastisk. Det hadde en glimrende fortalt historie og ikke for mange obskure puzzles av typen "Use hedgehog with brick". Og du blir faktisk helt betatt av hovedpersonen du spiller (hun er søt og går ofte i undertøyet)

 

TLJ har endel sånne teite ulogiske puzzles. (Ta i ei vaskesnor utenfor vindu, fø en måke med smuler så den lander på den oppblåsbare anda og hakker hull i den, så henter du anda en annen plass langs elva, kombinerer den med vaskesnora og får en "fiskestang", som må brukes for å fiske opp en nøkkel fra t-banesporet i byen.) osv.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Det er derimot ikke i nærheten så obskurt som Gabriel Knight 3. For å få barten til kostymet du må ha for å leie moped, må du stjele en flaske vann fra presten (!), finne et drops i resepsjonen på hotellet, få noen ANDRE til å suge på det (kan ikke gjøre det selv, neida), ta det klissete papiret, stifte det fast i et hull over et gjerde i ei bakgate, så venter du til det kommer en katt forbi, spruter vann (fra presten) på katta så den springer GJENNOM hullet, og pels klistrer seg fast i godtepapiret. Voila. Bart. Helt logisk.

Lenke til kommentar
Det er derimot ikke i nærheten så obskurt som Gabriel Knight 3. For å få barten til kostymet du må ha for å leie moped, må du stjele en flaske vann fra presten (!), finne et drops i resepsjonen på hotellet, få noen ANDRE til å suge på det (kan ikke gjøre det selv, neida), ta det klissete papiret, stifte det fast i et hull over et gjerde i ei bakgate, så venter du til det kommer en katt forbi, spruter vann (fra presten) på katta så den springer GJENNOM hullet, og pels klistrer seg fast i godtepapiret. Voila. Bart. Helt logisk.

7943218[/snapback]

 

:!:

 

Det var jo en 100% totalt logisk seanse å gå gjennom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...