Döden Skrevet 15. februar 2007 Skrevet 15. februar 2007 Som jeg har sagt før, de må begynne NÅ og selge 200K mer enn 360 på verdensbasis HVER MÅNED de neste 5 årene bare for å komme likt med 360 om 5 år. 7949731[/snapback] Du har vel ikke vurdert ting som nedgang i 360-salg, spill-vakum i markedet, reduksjon i produksjonskostnader, PlayStation-navnet, nye PS3-spill, lanseringen i Europa, nye tjenester og diverse andre "xxx-faktorer"? Teori er sjeldent synonymt med virkeligheten.
Enduro Skrevet 15. februar 2007 Skrevet 15. februar 2007 (endret) Og den teorien du kommer med der er så mye bedre ? PS3 har ikke en sjanse i havet å vinne denne gangen. Som jeg har sagt før, de må begynne NÅ og selge 200K mer enn 360 på verdensbasis HVER MÅNED de neste 5 årene bare for å komme likt med 360 om 5 år. Ikke mye som tyder på at det er i ferd med å skje. Så at "Sony helt sikkert klarer å holde førsteplassen" denne gangen også er tull å si. 7949731[/snapback] Europa er "Sony-land", samt at Sony ikke har fått opp produksjonen skikkelig ennå. Tro meg, skulle gjerne likt å sett Sony miste andelen sin, men dette tviler jeg på skjer. MS har feilet totalt i Japan, så her har Sony mye å samle opp. Denne gangen blir det jevnt. men jeg tror ennå Sony får det lille overtaket. Hvorfor skal det være tull å si det, sammenlignet med at Sony ikke har en sjanse? Tror du virkelig Sony drives av inkompetante folk? Men skal bli interessant å se hvordan det går om en tre års tid. 7949854[/snapback] Nei, men man kan nesten begynne å lure når man ser hvordan de har driti på leggen med PS3. Forskjellen denne gangen fra forrige runde er ENORM. Med PS2 så hadde de spillene, de hadde prisen og de var første ute. Konkurransen var heller ikke all verden og de kom sent inn. Denne gangen er de dyrest (2 ganger dyrere minst, så stor forskjell har det aldri vært), LANGT større konkurranse, langt færre ekslusiver (her er nok MS hakket foran til og med). Og ser man på hvilke spill som 360 får dette året så gjør det ikke ting noe lettere for PS3 her i vesten ihvertfall. Halo 3 vil vel selge 2-3 millioner 360'er ekstra her i vesten bare i år. Endret 15. februar 2007 av Enduro
Darth MToffy Skrevet 15. februar 2007 Skrevet 15. februar 2007 Som jeg har sagt før, de må begynne NÅ og selge 200K mer enn 360 på verdensbasis HVER MÅNED de neste 5 årene bare for å komme likt med 360 om 5 år. 7949731[/snapback] Du har vel ikke vurdert ting som nedgang i 360-salg, spill-vakum i markedet, reduksjon i produksjonskostnader, PlayStation-navnet, nye PS3-spill, lanseringen i Europa, nye tjenester og diverse andre "xxx-faktorer"? Teori er sjeldent synonymt med virkeligheten. 7949964[/snapback] Hvis du tar salgstallene til nå som grunnlag så har vel 360 solgt sånn ca 8-9millioner mer enn PS3 i hele verden. Litt avhengig av hvilken kilde du bruker. Så hvis du sier 9millioner i forsprang og 150k enheter mer hver måned så vil PS3 ha tatt igjen 360 om 5år.... 150k * 12mnd * 5år = 9millioner.. Håper hoderegningen min stemmer der Så hvis du bytter ut 200k med 150k i utsagnet til Enduro så er det ikke snakk om teori lenger men harde fakta. At PS3 selger så mye mer enn 360 er jo mulig det.. Men de må altså selge 150k enheter mer enn 360 hver eneste måned i 5år for at de skal ta de igjen..
UrgeLoL Skrevet 15. februar 2007 Skrevet 15. februar 2007 Hvor mange ps2'er hadde sony solgt etter 5 år?
Döden Skrevet 15. februar 2007 Skrevet 15. februar 2007 At PS3 selger så mye mer enn 360 er jo mulig det.. Men de må altså selge 150k enheter mer enn 360 hver eneste måned i 5år for at de skal ta de igjen.. 7950657[/snapback] PS3 selger vel foreløpig ikke mer enn 360, tror jeg. 360 selger vel faktisk bedre enn PS3 i øyeblikket. Poenget mitt er at trenden fort kan snu, at PlayStation 3 fort kan selge mye mer enn 360 og vice versa (slik situasjonen er nå). Den som lever får se.
patham Skrevet 15. februar 2007 Skrevet 15. februar 2007 Slik var det siste gang og litt av svaret til MGS 81 millioner hadde de solgt da End of 2000PS2 - 6.4 million End of 2001 PS2 - 24.99 million XBX - 1.5 million GCN - 510,000 (September 30, 2001) GCN - 3.8 million (March 31, 2002) End of 2002 PS2 - 49.59 million XBX - 8 million GCN - 6.68 million (September 30, 2002) GCN - 9.55 million (March 31, 2003) End of 2003 PS2 - 69.46 million XBX - 13.7 million GCN - 13.94 million End of 2004 PS2 - 81.39 million XBX - 19.9 million GCN - 18.03 million End of 2005 PS2 - 101.37 million XBX - 24 million GCN - 20.61 million
Darth MToffy Skrevet 15. februar 2007 Skrevet 15. februar 2007 Hvor mange ps2'er hadde sony solgt etter 5 år? 7950760[/snapback] Hva har det med noe som helst å gjøre? Tråden omhandler vel PS3/360/Wii eller hur? At ett tidligere produkt har solgt avsindig mye er da ikke det samme som at den nye versjonen får samme salget.. Hvis den kommentaren var ett svar på mitt innlegg så har du ikke lest det nøye tror jeg..
ShredLord Skrevet 15. februar 2007 Skrevet 15. februar 2007 Det illustrerar iallefall at salet forandrar seg radikalt etterkvart som tida går, og det difor ikkje går an å "anta" noko som helst foreløpig. Trur det er poenget hans.
Darth MToffy Skrevet 15. februar 2007 Skrevet 15. februar 2007 Det illustrerar iallefall at salet forandrar seg radikalt etterkvart som tida går, og det difor ikkje går an å "anta" noko som helst foreløpig. Trur det er poenget hans. 7951196[/snapback] Du har helt rett i dette.. Men hvis han kommenterte mitt innlegg så ser jeg ikke sammenhengen.. Jeg antar ingenting jeg. Bare satt opp ett enkelt regnestykke. Jeg tror vel egentlig det er liten sjanse for at PS3 ikke selger i bøtter og spann, selv om visse personer på dette forumet og andre steder er så fanatiske at jeg nesten skulle ønske Sony gikk konkurs neste uke Ikke at det ikke gjelder for de andre konsollene også da. Forøvrig ikke MGS eller deg jeg tenker på her, selv om dere virker lovlig hårsåre av og til Personlig er jeg en av de som er så heldige at jeg nok ender opp med alle konsollene til slutt.. 360 har jeg allerede, PS3 kjøpes nok hvis den duger som mediacenter og Wii kjøpes når det kommer ett Star Wars spill som lar meg veive med fars lette sabel Det er veldig gode tider for folk som er glade i konsoll-spilling Glad jeg ikke er student lenger for å si det mildt, for da hadde jeg gått glipp av mye morro.
Straffa Skrevet 15. februar 2007 Forfatter Skrevet 15. februar 2007 Så det EA sier er bare tull med andre ord. Det er det dere PS3 eiere sier i såfall Jeg tar også det med en klype salt, men samtidig så er han en spillutvikler for EA og burde vite hva han snakker om
Bear^ Skrevet 15. februar 2007 Skrevet 15. februar 2007 Personelige velger jeg mye heller å høre på ordene til en mann innenfor spillbransjen, uansett selskap, enn en konsollbaised fanboy fra indre toten.
Straffa Skrevet 15. februar 2007 Forfatter Skrevet 15. februar 2007 Dette er hva mannen innfor spillbransjen sier Dr. Andrew Garrett who’s worked on EA games such as Lord Of The Rings, claimed that the development community now firmly believe that the 360 has what it takes to win this console war Da er det jo greit
Knebel Skrevet 15. februar 2007 Skrevet 15. februar 2007 Jeg tror denne kompisen fra EA snakker dritt for å rettferdiggjøre at de ligger mer arbeid i 360 versjonene av de møkka multiplatform spilla de lager.. Intet mer, og intet mindre..
Enduro Skrevet 15. februar 2007 Skrevet 15. februar 2007 Som jeg har sagt før, de må begynne NÅ og selge 200K mer enn 360 på verdensbasis HVER MÅNED de neste 5 årene bare for å komme likt med 360 om 5 år. 7949731[/snapback] Du har vel ikke vurdert ting som nedgang i 360-salg, spill-vakum i markedet, reduksjon i produksjonskostnader, PlayStation-navnet, nye PS3-spill, lanseringen i Europa, nye tjenester og diverse andre "xxx-faktorer"? Teori er sjeldent synonymt med virkeligheten. 7949964[/snapback] 360 vil alltid være ca dobbest så billig som PS3. Innen PS3 koster 300 dollar koster 360 garantert rundt 150 (hvis MS da ikke har en klar ledelse uansett og har intet behov for å sette ned prisene særlig mye). MS kan mye lettere følge PS3 på pris enn omvendt. 360 har vært ute over 1 år og har enda ikke satt ned priser. Hvis MS setter ned 100 dollar i år, som jo er ganske sannsynlig, er det ikke sikkert Sony rett og slett kan følge etter så tidlig. GTA4 og Resistance på en PS3 til 500/600 dollar eller GTA4, Halo3, Gears, Mass Effect, Lost Planet osv på en 360 til 200/300 ? Dette er hva Sony mest sannsynlig møter dette året. Selfølgelig vet vi ikke hva som vil komme av spill de neste årene, men ingenting tyder på at 360 vil miste særlig support akkurat. For ikke glemme en Wii som også selger bedre en alle andre og vil mest sannsynlig lede på verdensbasis etter dette året. Uten at det skjer noe totalt uventet, som at bluray av en eller annen grunn tar fullstendig av og folk går mann av huse for å kjøpe PS3 av den grunn, ser jeg det som en umulighet for PS3 å lede om 5 år. Ja, Europa er "playstation land" men det var forsåvidt Amerika også, og ihvertfall Japan. Og vi ser jo hvordan det går der. Ingenting i veien for at det samme ikke vil skje her. PS3 er jo også langt dyrere her enn den er i både Japan og Amerika.
Nevnarion Skrevet 15. februar 2007 Skrevet 15. februar 2007 EA er nok ikke helt på jordet her, de vet sikkert mere om akkurat dette her enn det vi gjør. Vi kan sitte her spekulere og diskutere, de har fakta på bordet 7942487[/snapback] Det er fortsatt en som har et ben innenfor et av de største spillselskapene som finnes i dag. Han har tilgang til mere info enn de fleste av oss, og vet nok hvordan ting er mellom konsollene 7943018[/snapback] Forskjellen mellom han og oss er at han jobber i EA og har informasjon som ikke vi har.Han har nok ikke lest om konsollene fra IlovemyX360.com og IhatemyPS3.com, men uttaler seg det han vet om konsollene 7943306[/snapback] Han sitter nok med mere informasjon enn det vi gjør. Han er spillutvikler for EA og de har god kjennskap til konsollene 7944602[/snapback] ...men samtidig så er han en spillutvikler for EA og burde vite hva han snakker om 7952275[/snapback] Dette er hva mannen innfor spillbransjen sierDr. Andrew Garrett who’s worked on EA games such as Lord Of The Rings, claimed that the development community now firmly believe that the 360 has what it takes to win this console war Da er det jo greit 7952523[/snapback] Bare jeg som føler dette er alt denne tråden dreier seg om? Avanore som til stadighet gjentar seg selv. Hvem er det du prøver å overbevise? :!: Kameraten din i EA vet sikkert masse, men er det så viktig å fortelle hele verden om det?
Bear^ Skrevet 15. februar 2007 Skrevet 15. februar 2007 Er jo ikke snakk om å høre på "en kamerat innenfor EA" men å høre på en som er innenfor bransjen. Man skal ikke høre på de innenfor bransjen, men at "en kompis av en kompis somh har en kompis som jobber på en spillsjappe har sagt det og det", ja DET skal man høre på. Ikke vondt ment, men det er ufattelig teit. Det er vel en grunn til at de utaler seg de som er innenfor bransjen, de har mye bedre grunnlag å bedømme enn en god del av de som er her på forumet.
Nevnarion Skrevet 15. februar 2007 Skrevet 15. februar 2007 Har heller ikke påstått annet jeg. Han vet helt sikkert hva han prater om, men det er greit å huske på at selv om de jobber i EA eller Sony eller Microsoft eller hva det nå er, så er det mennesker med egne subjektive meninger de også, mer eller mindre. Og at det bare ble litt morsomt når Avanore iherdig prøvde å få alle her til å forstå at denne mannen er gud og at alt han sier er korrekt på en prikk.
Pebble Skrevet 15. februar 2007 Skrevet 15. februar 2007 Er godt mulig denne mannen bommer totalt for alt jeg vet.. Men, faktum er at MS har stjålet mange av PS ekslusivene.. Da snakker jeg om spill som GTA og Resident Evil.. Jeg så spessielt på GTA som en grunn til å kjøpe PS3.. Men, når dette ble kjent var det mindre fristende å kjøpe PS3.. Derfor ble etterhvert også valget på xbox klarere.. Personlig tror jeg det er her Sony har bommet mest.. At de har mistet noen eksklusiver.. Det er tross alt spillutvalget som får folk flest til å kjøpe en konsoll.. Og, det er nettopp derfor PS2 har solgt såpass enormt som den har..
Straffa Skrevet 15. februar 2007 Forfatter Skrevet 15. februar 2007 Er jo ikke snakk om å høre på "en kamerat innenfor EA" men å høre på en som er innenfor bransjen. Man skal ikke høre på de innenfor bransjen, men at "en kompis av en kompis somh har en kompis som jobber på en spillsjappe har sagt det og det", ja DET skal man høre på. Ikke vondt ment, men det er ufattelig teit. Det er vel en grunn til at de utaler seg de som er innenfor bransjen, de har mye bedre grunnlag å bedømme enn en god del av de som er her på forumet. 7953162[/snapback] Akkurat
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå