Gå til innhold

Ønsker brukeres erfaringer med Acer AL2616W


cec

Anbefalte innlegg

Acer AL2616W & AL2623W

 

 

Heisann, denne var ny og relativt billig. Noen erfaringer?

 

https://prisguiden.no/vis_side_ved_...lign=Sammenlign

http://global.acer.com/products/monitor/1_series.htm#

http://theacerblog.is-there.net/26-inch-ac...een-introduced/

 

26” AL2616W

26” Wide AL2616W

0.286mm

1920x1200

5ms GTG

DCR 1600:1 (1000:1)

500 cd/m2

178°(H),178°(V)

D-sub&DVI (HDCP)

88.7 pixel per inch (PPI)

 

 

 

"The other Value product is the AL2616W, which measures a mighty 26 inches on the diagonal and supports a native WUXGA resolution of 1,920 x 1,200 pixels. Brightness is 500cd/m2, contrast ratio is 1000:1, the response time is 6ms grey-to-grey and it's also got a VGA connector but no digital output. The AL2616W supports a native resolution of 1920 x 1200 WUXGA and 88.7 pixel per inch (PPI) taking full advantage of the latest financial and engineering applications. The 26" Widescreen display is clearly a spectacular addition to business environments, ensuring comfortable reading of labour-intensive data and high-definition colour for multimedia applications."

 

emnetittel endret av moderator

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da bestillte jeg fra amentio, håper jeg blir fornøyd :)

7928975[/snapback]

 

Hvilken modell bestillte du?

7942323[/snapback]

 

Jeg avbestillte :ohmy: , men hadde bestillt den billigste "value line"... tviler veldig på hva jeg skal gjøre, skulle ønske noen hadde noen innspill... :cry::dontgetit::hmm:

Lenke til kommentar

Tenker på både Acer 26 eller Dell 24.

 

Dell 24 er jo godt kjent, og vil være et godt kjøp. Skulle ønske det var noen tester av Acer 26. DVI-problemene skal jo være borte, og panelet skal visst ha fine farger, kontrast og ok responstid.

 

Hmm, kor lenge skal jeg sitte på gjerdet?

Lenke til kommentar

Lurer på hvordan baklyset er på Acer 26"ern. Har ikke hørt noe særlig om det foreløpig.

 

22: Sitter vel egentlig på gjerdet igjen jeg og. Hadde bestilt 22" Samsung, men denne kommer jo ikke før langt ute i mars. Fristende å gå for en Acer 26"er altså. Den koster vel omtrent like mye som en 24" dell, og er likvel større..

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke tatt specsa så veldig høytidelig hvis jeg var deg. De fleste skjermene som blir laget nå for tiden kommer med mer enn nok lysstyrke og kontrast. Da synes jeg det spiller liten rolle hva det står i spesifikasjonene.

 

Det finnes forskjellige måter å måle på, og dette har jeg særlig sett mtp. responstid. En skjerm som har oppgitt 5ms kan være tregere enn en som har oppgitt 12ms etc.

 

Les reviews og hør på folk som har prøvd skjermen. Det er min mening.

Lenke til kommentar
Jeg ville ikke tatt specsa så veldig høytidelig hvis jeg var deg. De fleste skjermene som blir laget nå for tiden kommer med mer enn nok lysstyrke og kontrast. Da synes jeg det spiller liten rolle hva det står i spesifikasjonene.

 

Det finnes forskjellige måter å måle på, og dette har jeg særlig sett mtp. responstid. En skjerm som har oppgitt 5ms kan være tregere enn en som har oppgitt 12ms etc.

 

Les reviews og hør på folk som har prøvd skjermen. Det er min mening.

7973647[/snapback]

 

Enig i det, specs kan bare si så mye.... opplevelsen gjenstår.

 

Ang value line og office line, hva er forskjellen utover fot, design og høytalere? Hvilken ville dere valgt? er vel 400 kr forskjell...

 

Hadde det bare vært noen reviews å finne.

Endret av 22
Lenke til kommentar

1900x1200 fungerer ypperlig.

 

Generellt er jeg fornøyd, men syns menyer er for dårlige, mangler også srgb og noen innstillingsmuligheter.

Designet er ikke særlig bra, tykke kanter rundt.

Sortnivået er veldig bra, samme er innsynsvinkel. Ser ingen baklyslekaskje i Day Of Defeat Source heller

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...