Gå til innhold

Telenor elsker å kopiere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Møkka-topic.

Hva er det med enklete å klage på alt når det kommer konkuranse?

"Rema hermer etter Prix! Selger akkurat samme varer.."

 

Hva skulle Telenor ha gjort?

 

Annen situasjon:

"Hmm.. Nå har Netcom satt ned prisene.. Vi kan ikke herme etter de, så da setter vi OPP prisene."

 

Nydelig av Telenor å komme med dette.

MMS er jo det som brukes veldig mye innenfor familier.

 

Så nå skal vi ALLTID ha Telenor hjemme.. Netcom har ikke lov til å komme med det samme.. Det er bare feig.. Telenor var først..

Lenke til kommentar
Problemet er at mange her inne hater Telenor over alt på jord, og alt og alle andre er bedre enn Telenor, uten å sjekke Telenors tilbud. Vel, det er deres problem at de er så sneversynt og firkantet, ikke mitt! :D

7994345[/snapback]

Problemet for f.eks meg og mange jeg kjenner er at vi har opplevd særdeles dårlig kundeservice hos telenor (nektet å tilbakebetale 5-600 i overfakturering, 2 venniner fikk opprettet telenorabonnement i sine navn selv om de aldri hadde sagt de ville ha telenorabonnement, mye tull med flere ISDN-tlfer fra telenor og lite støtte fra telenor da dette skjedde, sa opp adsl-abonnementet uten at vi hadde ønsket dette så vi ble uten interentt i over en måned osv). Telenor er sikkert et greit selskap for mange, men med en så stor tabbekvote ovenfor meg, min familie og flere av mine venner så skal det mye til før jeg bytter tilbake til dem.

Lenke til kommentar
He-he. Det er noe som heter Post og Teletilsynet, og etter loven har ikke Telenor lov til å være billigst eller først ute. Jeg jobber i Telenor, og hvis Telenor hadde hatt lov kunne vi for lenge siden skviset mange konkurrenter ut, men det har vi ikke lov til. Telenor skal være konkurransedyktig på pris og best på kundeservice, men å være billigst får vi ikke lov til.  :cry:

7926180[/snapback]

 

Telenor har jo tross alt 60 % markedsandel, så det er klart at de må reguleres, hvis ikke hadde jo all konkurannse forsvunnet relativt raskt! Så kunne de jo økt prisene igjen og vi hadde igjen hatt monopol.

Men det er bare tull egentlig, fordi om man sammenligner de billigste abonnementene til telenor, med de billigste hos andre leverandører er det ikke mye som skiller. Senker Telenor prisen kan man være sikker på at de andre gjør det snart og omvendt, slik må det være, tror derfor de er relativt fornøyde slik det er i dag.

Lenke til kommentar
Hvis Telenor elsker å kopiere pga. Fri Familie kan man jo si at NetCom kopierte da de bestemte seg for å starte med mobiltelefoni i 1993! Hadde ikke folk kopiert hadde vi levd i en verden av monopoler.

8003679[/snapback]

Teiteste jeg har hørt på lenge! Da kan man jo si at Telenor kopierte den som fant om mobiltelefoni. Blir for teit...

Lenke til kommentar

Det kan da ikke kalles kopiering. I et marked der to eller flere tilbydere tilbyr tilsvarende produkt vil jo produktene se like ut. Om en lanserer en ny funksjon/tjeneste for et produkt vil jo de andre også komme med samme funksjonen/tjenesten for å kunne være konkurransedyktige.

 

Og hvordan har det seg at alle diskusjoner som har noe med Telenor eller NetCom å gjøre sporer inn på hvem som er best av Telenor og NetCom? Tror de fleste begynner å bli temmelig lei av denne evindelige diskusjonen om hvem som er best med argumenter som bygger på et eller annet hat av den ene eller andre operatøren.

Endret av zand
Lenke til kommentar
Du er ikke så veldig smart, er du?

Og poenget ditt er?

8008241[/snapback]

 

Hvis du leser innlegget du kommenterte på nytt, skjønner du at det lå litt ironi i det :) Derfor fikk du en litt spydig kommentar tilbake. Hehe (altså innlegget om at Netcom kopierte Telenor ved å starte med mobiltelefoni)

Endret av glosi
Lenke til kommentar
Hvis Telenor elsker å kopiere pga. Fri Familie kan man jo si at NetCom kopierte da de bestemte seg for å starte med mobiltelefoni i 1993! Hadde ikke folk kopiert hadde vi levd i en verden av monopoler.

8003679[/snapback]

Teiteste jeg har hørt på lenge! Da kan man jo si at Telenor kopierte den som fant om mobiltelefoni. Blir for teit...

8004737[/snapback]

 

Er jo det som er poenget mitt da..

Lenke til kommentar

For det første: Å lansere en tjeneste tilsvarende som en konkurent lanseres kalles ikke å kopiere. Det kalles konkuranse.

 

For det andre: Telenor har pionert _veldig_ mye av tjenestene tilgjengelig på det norske mobilmarkedet i dag. Jeg hadde selv telenor fra 97-03 nettopp fordi telenor tilbydde så utrolig mye mer enn netcom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...