Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Noen som kan anbefale meg en bil/modell?


Anbefalte innlegg

Regner med det er mange med stor kunnskap om biler her, og håper noen kan hjelpe meg. Selv har jeg fryktelig lite greie på bil, bortsett fra kjøring, peile olje og skifte dekk :hmm:

 

Behovet for bil er proporsjonalt med familieforøkelse og stigende alder, selv i Oslo, og derfor begynner jeg altså å få litt lyst til å kjøpe en sådan. Beskriver "ønskelista" (i sånn omtrent prioritert rekkefølge) her, og så er det bare å foreslå aktuelle modeller som kommer så nært som mulig! :D Stor takk til de som kan hjelpe!

 

1. Vi snakker om bruktbil, helst ikke over ca. 50.000,-

2. Stasjonsvogn eller tilsvarende (trenger litt plass)

3. Høy driftsikkerhet, minst mulig behov for reparasjon/vedlikehold

4. Rimelig vedlikehold (aka billige deler?)

5. God og behagelig å kjøre

6. Så ny som mulig

7. Fin (dvs. ikke stygg)

 

Merke, produksjonsland, kulhetsfaktor, waf-faktor osv osv er ganske uvesentlig, så lenge ikke folk ler og peker når jeg kommer kjørende (se pkt. 7)

 

Bensin eller diesel har vel ikke så mye å si lenger, eller?

 

Hva bør jeg fokusere på ved valg av spesifikk bil, ant. kilometer eller årsmodell, eller litt av begge?

Endret av Rincewind76
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Toyota Carina E er mitt forslag.

 

1: Pris: Kanskje opp i mot 60.000,- for stasjonsvognene.

2: Ja, den fins som stasjonsvogn.

3: Det er en Toyota, driftssikkerhet er det vel ingen som slår Toyota på.

4: Toyota har vel kanskje ikke de aller billigste delene, men du trenger jo desto færre av de, så det går vel opp i opp.

5: Ja, den er behagelig å kjøre. Behagelig støynivå, greie seter, veldig lettkjørt (god girkasse og styring)

6: Midten av 90-tallet. Noe nyere enn det får du strengt tatt ikke til den prisen (dersom Hyundai Atos og lignende ikke er tema)

7: Carina E kan vel trygt sies å ha et meget nøytralt utseende. I mine øyne er den ganske harmonisk og pen, definitivt ikke stygg!

 

Bilen fås også som diesel, men de er ikke så lette å finne og er heller ikke så sprek at det gjør noe.

 

Lykke til med valget!

Lenke til kommentar

OML hadde et veldig godt tips her! Ellers har jeg hatt Mitsubishi Lancer selv. Disse kommer også som stasjonsvogn. Deleprisene ligger hakket over Toyota, men også disse er meget driftssikre, så det burde ikke være noen stor utgiftspost uansett. Bare vær obs på at Lancere med 4WD har ganske dyre støtdempere ift. 2WD (Har jeg i alle fall blitt fortalt...). Dersom alle servicer er holdt, og det ikke er noe særlig rust (helst ingenting...) å snakke om, er vel generelt japanske biler et ganske trygt valg. :)

 

Ellers kan NAF's bruktbilrapport være interresant lesning for deg! Her står det litt om typiske feil og mangler på forskjellige modeller.

Endret av kennyo
Lenke til kommentar

Takk for råd fra begge!

 

Men jeg fant ikke mye av Carina E på finn.no, er det vesentlig forskjell på denne og Carina uten E(som det var mye av)?

 

Lancer er en bil jeg har kjørt en del, komfortabel og grei, da er den også på lista...

 

Skal ta en kikk på den NAF-rapporten, må prøve å lære meg litt mer om bil før jeg skal kjøpe.

 

Hva bør jeg regne med i kostnad til forsikring osv for en bil i denne prisklassen?

Lenke til kommentar

Det kommer helt an på hva slags forsikring du skal ha. Men delkasko er vel det mest vanlige i den prisklassen der. Premiene varierer mye fra selskap til selskap, person til person og bil til bil. Så det beste er å ta en ringerunde til de forskjellige. Selv fikk jeg desidert best pris i Enter, mens andre har fått det bedre hos de større selskapene.... Og så må du jo se på hva som dekkes da, og hva egenandelen er. Men det tar du på tlf. med selskapene :)

 

Forøvrig er vel ingen av de bilene som er aktuelle for deg, noen "slemme forsikrings-bomber", så du blir neppe fattig av premien vil jeg tro ;)

 

Lykke til uansett :)

Lenke til kommentar

Jeg tror E bare forteller hvilken generasjon av carina det er. Altså carina A er da fra 70 tallet osv.

 

Citroen er også en bil der man får utrolig mye bil for pengene som brukt bil. I tilfeler der man ender opp med reparasjons myrer med tyske biler, får man en grei citroen som varer lenge. Hovedgrunnen er vel at den ikke er så populær, og derfor er prisene lave. Billigere deler enn japanske biler, men man trenger også litt fler av de. Så det går vel opp i opp. Brukt toyota er jo liksom det "alle" leter etter, så der kan man måtte ende opp med å betale dyrt i forhold. :hmm:

 

Er selv ikke en citroen fan, men i de tilfellene jeg kun har gått etter økonomi, og hvor jeg fikk mest for pengene, har det blitt citroen flere ganger. Tipper renault også skulle være i samme situasjon.

 

Jeg og familien har også hatt mazda'er, suzuki,mitsibishi og der ble man jo ruinert om man først måtte bytte noe litt vesentlig, som ikke var helt uvanlig. Eks, 30 000,- for ny/brukt girkasse til suzuki baleno. 3600,- for ny vindusviskerarm mitsubishi colt(den biten med lagrene under panseret ) Generelt er delene til mitsibishi såpass dyre at man bør beregne å aldrig kjøpe noen. Må man det, kan det bli SVÆRT dyrt. De ga meg pris på verkstedet 18 000,- for å fikse varmeapparatet, mits. galant. :mad:

Mye rust generelt på japanske biler, mye av grunnen er at de bruker 0,4 mm stålplater i karross, mens euro biler bruker 0,6. :thumbdown: Moderen sin Mits colt var så gjennomrustet etter bare 120 000 km at, støtfangerne hang og slang, alt utenom taket var gjennomrustet. Det ble ganske dyrt å fikse det (kjøpe nye skjermer, dører, bakluke, sveise bakskjermer, kanaler mm + lakkering) jeg hjalp mamma med den bilen, mn likevel ble det rundt 20 000 kr for å få den til å vare noen år til. :thumbdown: Den ble VELDIG uøkonomisk

 

Ford, opel, volvo og vw har jeg også hatt. Dette er de erfaringene jeg har hatt;

Ford; mye brukte deler, om motoren røk, så kunne man få et verksted til å installere en ny/brukt for 5000,- (Ford fiesta) Så ikke så dyrt når det først skjedde noe. Brukt girkasse, 500 kr. :)

 

Opel; generelt mer holdbart enn ford, og middels delepriser, mye uoriginale deler som holdt prisene nede. Ingen store utgifter som havarert motor girkasse mv. Men om så var, kunne man få en brukt motor til under tusenlappen, fordi det var nærmest null etterspørsel etter det. :)

 

Volvo; Omtrent samme erfaring som opel, men kanskje enda litt mer holdbart. Null store utgifter eller rep, selvom bilen hadde rullet over 350 000 km når jeg solgte den 5 år etter, for mer enn jeg opprinnelig ga for den. :!:

 

VW, Golf, caravelle, transporter mm; Tilsynelatende svært spinkelt konstruert i sin helhet. Mye store feil, som havarert girkasse ved 70 000 km, som var ansett som helt normalt. Og lekkende/utslitte/havarerte topplokk var også normen. Grunnet mye havari, dyre brukte motorer og girkasser, (eks 5000,- for brukt 5 trinns girkasse). Kule/tøffe biler :love: , men det betaler man også for i form av mye rep. Relativt dyre smådeler og elektronikk, i mercedes klassen prismessig. :mad::thumbdown:

 

Franske biler generelt får man nesten kastet etter seg. :dontgetit: Det betyr at man kan få en bil med lav kilometer relativt ny, for nesten mindre enn det du beskriver. Går kanskje ikke like lenge som en toyota, men er desto billigere, og greie dele forhold. Litt ukurrant mekanikk, så å få noen til å bytte en motor billig dersom den skulle ryke er ikke så lett. Billige delepriser, men litt mer for arbeidet.

 

Spørsmålet er jo egentlig hva man får kjørt flest kilometer med for en gitt sum, før reparasjonsutgiftene kommer så ofte, og blir så store, at det lønner seg å kjøpe nyere. Et ordtak som jeg ofte har hørt og har funnet stemmer ganske bra, er; Japanske biler bruker man 2 karroserier på 1 motor. (grunnet rust) Europeiske biler bruker man 2 motorer pr karosseri. :hmm: Det er tross alt billigere å sette i en brukt motor enn å lappe sammen/sveise/få tak i et nytt karosseri. Man kan jo ikke bare bytte karroseri som en motor heller, det er jo det som "er" bilen.

 

Uavhengig av dette, bør man gå etter følgende mal; En bil nesten uansett merke holder ca 200-250 tusen km før rep blir mer enn hva den er verdt. (150 tusen for vw) Finn den bilen som har lengst igjen til 250 tusen km for den billigst prisen. Den vil bli mest økonomisk i det lange løp. Unngå veldig gamle biler med lav km, da de kan ha mye rust. Bruker du denne metoden å nærme deg vaget på, ser du at toyota ikke lenger kommer så gunstig ut, mens franske biler blir generelt mer interessante. :):hmm:

 

Forøvrig vil jeg bare poengtere at jeg foretrekker amcars elv, men da handler det ikke kun om økonomi, men også følelser. Likevel kan amcars komme veldig bra ut. Selv kjøpte jeg en amcar med 70 000 km for bare 100 000 kr. Den skulle jo holde lenge. Og den har v8 og gode greier. Tviler på du får en toyota med så lav km for den prisen. Deleprisene er usedvanlig billige til amerikanske biler, eks NY motor GM 5,7 liter v8 (270 hk) 12 000 kr. tykkere stål , 0,8 mm som gjør at de varer lenger før gjennomrust. Litt dyrere i drift, men MYE gøyere! :D:dribble:

Endret av tilstad
Lenke til kommentar

Carina E forteller bare at det er den tredje Carinaen i rekken.

 

Vi har:

Carina

Carina II

Carina E

 

Så vidt jeg husker er det kun E-modellen som er tilgjengelig i stasjonsvognutførelse :)

 

PS: GLi-modellen med automatgir har også cruise control og en del mer utstyr enn de billigere XLi-modellene, som f. eks. elektriske vindusheisere.

Endret av OML
Lenke til kommentar
Uavhengig av dette, bør man gå etter følgende mal; En bil nesten uansett merke holder ca 200-250 tusen km før rep blir mer enn hva den er verdt. (150 tusen for vw) Finn den bilen som har lengst igjen til 250 tusen km for den billigst prisen. Den vil bli mest økonomisk i det lange løp.

7926519[/snapback]

Så det du sier er at når en bil har kjørt 250 tusen km så er det bare å kaste den? :hmm:

Lenke til kommentar
Så det du sier er at når en bil har kjørt 250 tusen km så er det bare å kaste den? :hmm:

7927609[/snapback]

Det jeg sier er at når et kjøretøy har kjørt ca 250 000 km, så begynner ofte reparasjonene å komme på løpende bånd. Med normal kjøring, dvs i vintersalt osv, så er det mye som blir dårlig. Rust på karosseri, bremserør/deler, slitasje i forstilling/styring, . Veldig mye begynner å bli dårlig da. Og de fleste biler går på fyllinga mellom 250-280 tusen km. Dtte er ca, det kan variere mye på samme bilmodell.

 

Jeg har selv hatt biler som har gått mer enn 250 000 km, men da ble jeg nødt til å reparere de selv, for det ble såpass mye galt med de, så ofte, at å skulle hatt det på verksted ville bli helt sinnsykt dyrt. Om bilen i fungerende stand er verdt ca 15 000 kr, så er det jo ikke lønnsomt å reparere den på verksted for 35 000,- i løpet av et år. For neste år å få enda mer repareasjoner, for det tredje året å ha en gjennomrustet bil.

 

Husk at rusten er en bils endestasjon. uansett hvor mye man reparerer, så vil til syvende og sist mengden rust avgjøre om det lønner seg å reparere lenger. Det å reparere rust blir også dyrere og dyrere jo mer det er. Når man tilslutt er i en situasjon der det koster 40-60 000 å få reparert bilen for rust, og bilen bare er verdt 15-20 000 og den har masse feil i tillegg, ja da er det jo ikke noe poeng å beholde den mer. Det blir bare et taps prosjekt uansett. :no:

 

Jo færre km en bil har blitt utsatt for vintersalt, jo lenger er det til den blir gjennomrustet. Om man får en Toyota med 170 000 km for 50 000,- kr, og man får et annet merke med 60 000 km for samme pris, da hjelper det jo ikke om toyotaen har mindre feil i løpet av "livet" da livet (tiden, antall km) som er igjen for deg som bileier blir kortere uansett.

 

Toyota har høy bruktpris pga god kvalitet, og stor etterspørsel, og gir derfor en bil med fler km til en gitt penge enn enkelte andre modeller. Den bilen som har lavest km til samme pris blir altså den bilen som varer lengst, og blir mest økonomisk for deg som eier, uansett om den statistisk sett evt har noen fler feil i løpet av livstiden.

 

Men dette gjelder brukt, som ny er jo Toyota prismessig veldig like med de bilene med statistisk mer feil, og Toyota blir derfor et bedre kjøp som ny. Det er lett å se dette om man setter det litt på spissen. Feks så er en bmw til 50 000 enbil som garantert har gått langt, er hardt kjørt, og vil bli dyr (mye rep) for den som kjøper den. Dette fordi den er så populær. En tilsvarende brukt citroen ville man kanskje fått for 5000,- Men kjøper man en citroen til 50 000, ja da vil jo den vare mye lenger, og by på mindre verksted utgifter enn bmw'en.

 

Poenget er egentlig ikke at jeg skal ha deg til å velge citroen, men at jeg vil ha deg til å tenke litt lenger enn hva statistikken sier om antall feil om en bilmodell. For man betaler mer for de bilene som kommer bra ut på statistikkene, og de kan totalt sett ha mindre liv igjen som gjør antall feil urelevent. Det som betyr noe er jo hvor langt bilen har gått for en gitt sum.

 

En annen ting er at statistikken forteller noe mer. Carina er en bil som er av de som kommer aller best ut på samtlige statistikker, det er riktig. Men hvorfor kommer da andre Toyotamodeller såpass mye dårligere ut, som feks Toyota celica? Jo, fordi en celica er en ungdomsbil som blir kjørt hardt, mens carina er favoritten til besteforeldre og andre lusekjørere. Altså de typiske eierene til respektive modeller er forskjellige mennesketyper. For deg som bileier, (du er jo bare en og samme person), vil du jo antagelig kjøre bilen likt enten det er en celica, eller en carina. Derfor lyver statistikken litt, for deg kan kanskje en bmw eller renault bli like feilfri som en carina, særlig om du kjøpte den ny. Så hvem som har vært eier til en bil blir da vesentlig. Jenter feks, pleier ikke å kjøre biler å hardt, men de pleier å kløne med gir og klutch slik at ofte får jente eide biler rep på dette. Men en bestefar eid celica, kontra en ungdoms eid carina, ja da kan carinaen få mer feil.

 

Bruk hodet litt nå, og ikke fall for saueflokk mentaliteten om at Toyota er det beste valget fordi statistikken sier det. For i virkeligheten blir det beste valget for deg, den bilen du får flest km kjørt for samme pris før du må kjøpe en ny bil. :thumbup:

Endret av tilstad
Lenke til kommentar

Ser man på Finn.no, og ser hva man får for mellom 47-52 tusenkr, så ser man dette tydelig;

 

Gjennomsnittlig km for en citroen ZX er 123 000 km, gj. årsmodell er 1997

Gjennomsnittlig km for en citroen Xantia er 155 000 km, gj. årsmodell er 1996,8

Gjennomsnittlig km for en Toyota carina 203 000 km, gj. årsmodell er 1995,3

 

Disse bilene er jo til samme pris, men hvem varer lengst? Jeg vil tippe at en carina dør av rust, mens en citroen dør av feil på alt mulig. Begge varer uansett ikke uendelig, om man må annta at bilene når sin endestasjon mellom 250 og 300 000 km sånn ca.

 

Men søker du på Finn.no, og sier kriteriene. 47-52 000 kr, 1997 el nyere, personbil (5 dørs) og stasjonsvogn, uansett merke, og sorterer med de med lavest km først, får man jo mange interessante alternativ:

 

Ford Fiesta Personbil 1997, 68000 km., kr. 49.000

Rover 400-serie Personbil 1999, 68000 km., kr. 49.000,-

Opel Astra 1.6i Comfort Personbil 1997, 65000 km., kr. 49.500,-

Hyundai Sonata 2.0 Flerbruksbil 1997, 82000 km., kr. 48.000,-

Seat Cordoba 1.6 SE - 5 dørs Personbil 1998, 89000 km., kr. 49.000,-

Opel Astra 1,6 16v comfort Stasjonsvogn 1997, 99300 km., kr. 49.000,-

Nissan Primera 1.6i Stasjonsvogn 1997, 104000 km., kr. 52.000,-

Seat Cordoba Vario 1.4 Stasjonsvogn 2000, 98000 km., kr. 49.900,-

Ford Escort 1,6 Ghia m/ac stasjonsvogn 1997, 121000 km., kr. 49900,-

Chrysler Stratus 2.0 LE Personbil 1997, 129000 km., kr. 49.900,-

Daihatsu Grand Move Personbil 1998, 133200 km., kr. 51.000,-

Ford Mondeo 2.0 L GIHA Stasjonsvogn 1997, 135000 km., kr. 49.000,-

Renault Laguna K56 Stasjonsvogn 1998, 142200 km., kr. 50.000,-

Opel Vectra 1,6 GL St.vogn Stasjonsvogn 1998, 145000 km., kr. 48.000,-

Saab 900 2.0 s Personbil 1997, 155000 km., kr. 49.000,-

Renault Scenic 2.0 114hk soltak Personbil 1997, 156000 km., kr. 49.500,-

 

 

Man får i det hele tatt side opp og side ned med biler som har gått langt mindre enn en Toyota carina for samme pris. Den første carinaen kom først på den 7 siden. :thumbup:

Endret av tilstad
Lenke til kommentar

Takk for god respons!

 

Særlig til tilstad som har tatt seg bryet med å skrive mye og velbegrunnet :)

 

Poenget med at statistikken kan lyve hvis man tar i betraktning hvordan bilene blir kjørt hadde jeg ikke tenkt på tidligere.

 

Fått litt å tygge på nå. Bilvalget i vårt tilfelle blir nok mest praktisk-økonomisk, men det er klart at smak og behag vil telle inn.

 

Noen spesifikke formeninger rundt Ford Mondeo og Peugeot (kjøreegenskaper, sikkerhet, hve jeg får for pengene)?

Lenke til kommentar

Med litt lite penger på hånden, og en familie som skal skysses rundt og er avhengig av deg, og uten å få altfor store økonomiske overasskelser, ville jeg søkt på Finn eller et annet sted med omtrent de kriteriene jeg satt opp, og valgt den bilen man likte utseendet/farge osv på med lav km. På den måten kan du få en bil som vil vare mange år.

 

Om det blir en Peugot eller Ford er jo vanskelig å si, :hmm: men begge kjøretøyene, (kanskje særlig ford) er ganske kurrant å få reparert rimelig om det først skulle skje noe, selvom det er snakk om totalhavarert motor eller noe annet.

 

Som et tips kan jeg fortelle deg at like etter påske hvert år, kommer det som oftest en flom av brukte biler tilsalgs, svært mange bytter bil mellom påske og sommerferien, og da er det mye å velge i og gode muligheter for å gjøre et bra kjøp. :thumbup:

Lenke til kommentar

Poenget jeg har prøvd å fått frem er at man kan gjøre gode og dårlige kjøp uansett hvilket merke det er. Toyota er bra det, men om den nesten er brukt opp (høy km) når man kjøper den, hjelper det jo ikke så mye.

 

Ford er vel regnet som mer kurrant enn Peugot. Opel likeså. Jeg kan i bunn og grunn ikke anbefale deg et spesifikt merke, da man kan gjøre et bra og dårlig kjøp med alle. Du må vurdere ethvert tilfelle for seg.

 

Om alt er likt, lik km, pris, størrelse osv osv, så ja, da er jeg enig, da er Toyota et godt valg. Problemet er at det er ikke likt, toyotaer er som oftest gått langt, og tidligere eiere har "brukt opp" fordelen med at det kanskje er en bedre bil.

 

Selv syntes jeg astraen, mondeoen, chrysleren, nissan'en, og scénic'en i den pversikten så langt mer interessante ut enn noen av carinaene. Men om 1 mnd er det andre biler til salgs, så du må selv se hva som er mulig å få tak i av gode kjøp. :thumbup:

Lenke til kommentar

Seat Toledo

 

, bil med gigantisk bagasjerom (500 l) med hengsler overnfor vinduet, og driftsikker motor. Om bilen er fin er vel så som så, men praktisk, det er den. :)

 

Har en slik selv, nærmer seg 300 000 km, aldri vært noen problemer, var på verksted for første gang i fjor (utenom service) da toppakningen gikk, noe som er normalt på

250 000 km. Cluth og girkasse virker fortsatt i beste velgående. :D

 

Edit: Det med deler er ikke noe problem, siden dette er så og si en Passat/Vento/Jetta. Har selv kjøpt deler hos bilopphugger som stammer fra VW-biler.

Endret av egil88
Lenke til kommentar

Jeg er ingen bilekspert - men har lært at Citroen ZX og div. Peugeot er bra fordi de har galvanisert karosseri, dermed kan man tillate seg en eldre modell uten at den nødvendigvis kommer til å "dø" med det første..

 

Selv har vi en Citroen ZX stasjonsvogn, 95-modell. Den har kun gått 44000 km, hadde gått 23000 da vi kjøpte den for to år siden. Finnes ikke rust på den! Vi ga 50 000 for den.

 

Selv om ZX er utmerket å kjøre, er den ikke av de sprekeste bilene. Greit nok, den er ikke av de største stasjonsvognene, så selv om vi elsker kjørekomforten den gode Citroen-fjæringen gir, er vi nå på jakt etter en bil med større kupéplass i tillegg til ZX'en.

Lenke til kommentar

Hvis du liker Citroën-fjæringen, er vel kanskje en nyere Xantia noe å kikke på? Xm har jo enorm kupèplass, men er kjent for å være litt mer trøblete, dog skal ikke de seneste modellene være så ille. I alle fall om du styrer unna automatkassa! Peugeot 406 stv. er vel også en bra bil for deg. Men om du vil gå litt mer på akkord med fjæringen, åpner jo det for adskillig flere bilmerker. :)

Lenke til kommentar

Jeg vil fraråde automat kasser generelt. De har kortere holdbarhet enn manuelle, og er vanskelig/dyre å få reparert. Bruker også mer bensin.

 

Virker som det enkleste for deg er å bestemme deg for hvilken størrelse bil dere er ute etter, stasjonsvogn eller ikke, hva man synes er fint osv slik at dere kan få en liste med kriterier som man kan lage en liste av biler etter som man kan velge i. Slik det er nå, virker det jo som hvilken som helst bil kan gjøre nytten, og det blir litt mye å velge i.

 

Feks kategorisert;

Minivan/flerbruksbil

Stasjonsvogn/stor 5 dørs

Sedan, stor-middels-liten

kompakt (alá golf)

cabriolet

Pickup (hehe, tulla)

crossover (høyere firehjulstrekk lignende bil uten firehjulstrekk)

forhjulstrekk/bakhjulstrekk/4-hjulstrekk

 

osv.

Men det er nå engang slik at man får en ganske ny og lite brukt småbil får samme pengene som en litt eldre mer brukt premium bil. Noen vil ha det ene, andre det andre. Det spørs litt om når man tror man får råd til å oppgradere, eller om det blir trangt med penger de nærmeste 2 årene.

Endret av tilstad
Lenke til kommentar

Det å fraråde automatkasser er vel egentlig bare tull. Greit at de har høyere bensinforbruk enn manuell giret biler (ca. 10 %), men til gjengjeld slipper man å "jokke" på stikka i køer etc. Dessuten varer en automatkasse like lenge som en manuell, kommer annpå hvordan den er behandlet. Sier seg selv at en kasse som ikke er skiftet olje og nesten ikke attt service på, ryker raskere enn en kasse som har fått skiftet olje etc.

 

Jeg vil heller ikke anbefale trådstarter Citroenene, ihvertfall ikke de med 1.4l motor. Ene og alene fordi de ikke har stor nok motor. Kjøp deg en bil med minst 1.6 L motor i og aller helst 1.8 og mest mulig gamp.

 

Her er en 2000 modell Skoda som har gått 98.000:

 

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...0&pos=11&tot=13

 

Her er en annen skoda 98 mod og 1.6 L motor:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...0&pos=12&tot=13

 

Her er en 96 mod. Fiat Marera med AC:

 

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...&pos=18&tot=112

 

Her er et eks. på Ford (mange i den prisklassen med ok motor størrelse):

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...&tot=112&page=2

 

Her er en Opel Astra med 1.6 L motor og 101 HK:

 

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...&tot=112&page=3

 

Det er litt i å velge til den prisen også. Er man heldig så finner man fort et "kupp". Sjekk også ut dine lokale forhandlere og i avisene etter biler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...