Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

quattro konvertering av golf mk1?


Anbefalte innlegg

jeg har lekt med tanken litt en stund nå, dette er noe jeg har satans lyst til å gjøre!

 

lar det seg egentlig gjøre for en so så vidt kan å sveise litt, skrudd litt golf MK2 og er generelt nevenyttig?

det ser ut til at jeg får meg verksted nå med lakkbås og det hele. så da har jeg litt lyst til å få brukt det.

 

på en slik konversjon, hvor mye av understellet må transplanteres?

 

har audi noen fullblods quattroer med understell i golf størelse? lengde er nødvendigvis ikke noe problem, da mellomakseln vel kan kuttes ned?

 

golf mk1 er jo en liten bil, men en 4 sylindra audiblokk snudd rette vegen må vel få plass?

 

jeg snakker ikke om noen bil som skal gateregges, men det hadde vært fantastisk morro. jeg rømmer litt om en dyp army\olivengrønn mk1 golf med quattro, bur og feite hjul og golf 2 90 fangere.

 

hadde vel vært morro eller hva?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette høres sinnsykt bra ut, håper du får det til :thumbup:

 

Det aller første jeg ville ha gjort er og meldt meg inn i Volkswagen Audi Club Norge.

Er så sinnsykt mye informasjon du kan få der at det er helt skremmende.

http://vwaudi-club.no/

7922344[/snapback]

 

vel, jeg burde jo ha joina VACN..

 

håper jeg får det til og.

 

første post på programmet blir å se om det i det heletatt er mulig å finne noe quattro utstyr som får plass med tanke på bredde i en mk1

Lenke til kommentar

vet værtfall att mange folk har hatt lyst til å få på quattro understell på sin coupe fwd. dette er jo samme karroseri, men skal du gjøre dette må visst gulvet sveises over fra en quattro, dette grunnet coupe fwd ikke har tunnel til mellomaksling i gulvet.

 

altså, du har nok en del jobb og hodekløing foran deg vil jeg tippe ;)

 

men det høres morro ut, ja

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

jau, hvis jeg trår til med detta så regner jeg i grunnen med å måtte røske den stakkars lille golfen temmelig i biter og ut med hele gølvet, muligens lage rørramme på deler av karossen.

 

ting står å faller litt på om det blir forsvaret eller ingeniørstudier på meg neste år. jeg er frista til å utsette forsen litt ^^

Lenke til kommentar

En kompis holder på med en slik golf2, med quattro og 2,2 turbo motor montert "riktig" vei... Hele fronten er rør ramme, og tunell til mellomaksel er skjært ut i gulvet, og det var ikke så ille mye arbeid som jeg skjønte. Her er det brukt audi 90 drivverk, og breddet g60 rally styling... Men han bruker coilover dempere, og noe spesial bestilte bremser hele veien rundt... Skal tross alt stoppe en 750kg bil med drøyt 500hk.... Men bilen går godt nå kan man si, og han regner med å ha den helt klar til våren

Lenke til kommentar

Jeg har en -87 golf 2 syncro hvis dette er av interesse for deg? Bilen ser ikke alt for pen ut, grunnet rust her og der. Men gulvet skal være fint, og det er vel omtrent bare det du trenger? Er ikke snakk om alt for mange tusen for denne - men gjør nok jobben din veldig mye enklere?

 

Gi meg beskjed hvis dette er av interesse.

 

Edit:

Husker jeg hadde sett video av en mk1 med quattro, så lette litt og fant denne. Ser ikke så alt for gærnt ut det egentlig :)

Endret av spruce
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...