Gå til innhold

Støysvak PSU ønskes


Anbefalte innlegg

Har en Mist 550W strømforsyning som er kjøpt for ca 3-4 år siden. Og etter at jeg fikk vannkjøling så har jeg funne ut at den bråker som bare det.

 

Så mitt ønske er en ny strømforsyning som ikke bråker. Må være 500 w + og ikke dyrere enn ca 1500.- Men den må være meget støysvak, helst ikke hørbar. Har forruten 2 120 mm vifter i kabinettet. Og de er ikke hørbar sammenlignet med den Mist psuen. Pcen skal stå i stua, og kvinnfolket syns den bråke for mye.

 

Er det noen som har erfaringer og dele med meg? Ang PSU! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Anbefaler deg MIST500W PSU.

 

Spørs jo litt på hva du skal drive da, men MIST er skikkelig kvalitet og kan levere 2*20A på 12v railen. Så du kan trygt kjøre de feteste skjermkortene pr i dag.

7920840[/snapback]

 

Har Mist fra før. Og syns den bråker noe forferdelig. Den skal kontrollere viften etter temperaturen. Men syns den går likt hele tiden. Og støyer en del. Er nok finfølsom for viftelyden... :roll:

Lenke til kommentar
Anbefaler deg MIST500W PSU.

 

Spørs jo litt på hva du skal drive da, men MIST er skikkelig kvalitet og kan levere 2*20A på 12v railen. Så du kan trygt kjøre de feteste skjermkortene pr i dag.

7920840[/snapback]

 

Har Mist fra før. Og syns den bråker noe forferdelig. Den skal kontrollere viften etter temperaturen. Men syns den går likt hele tiden. Og støyer en del. Er nok finfølsom for viftelyden... :roll:

7921059[/snapback]

 

Hvis du synes MIST bråker, så bør du vurdere en vifteløs sak... Du er sikker på at det er PSU'en og ikke HDD dine? For de lager en kraftigere lyd enn noen vifte.

 

Forøvrig ønsker jeg deg lykke til med å finne noe som er like stillegående som MIST. Men, lyd er jo objektivt, så det får bli opp til deg. Husk bare på at PSU trenger også tilgang på kald luft, uansett hva slags PSU du skal ha, så om den går for fulle mugger, så er det sannsynlig å tro at den ikke får nok luft.

Lenke til kommentar
Vel 4x18A slår nok 2x20A ;)

 

Men den Silverstone er super stille !

 

Mist er vel ikke en PSU produsent ?

 

Tar ikke de andre PSUer og fester på MIST klistremerke da spesielt fra AOpen eller noe sånt ?

7921136[/snapback]

 

Har ikke du Antec P180? I det kabinettet så er jo PSU dekket til ganske bra, og hvis du har en 80mm vifte på 750w psu, så vil den bråke ganske bra om den ikke får riktig tilførsel av luft. Det er jo bare noe jeg tror. Mener bare at en stor PSU kan fort koste mer enn hva man trenger.

 

Aner ikke hvem som lager MIST.. Men kvalitet er det i allefall :)

Lenke til kommentar
Vel 4x18A slår nok 2x20A ;)

 

Men den Silverstone er super stille !

 

Mist er vel ikke en PSU produsent ?

 

Tar ikke de andre PSUer og fester på MIST klistremerke da spesielt fra AOpen eller noe sånt ?

7921136[/snapback]

 

Har ikke du Antec P180? I det kabinettet så er jo PSU dekket til ganske bra, og hvis du har en 80mm vifte på 750w psu, så vil den bråke ganske bra om den ikke får riktig tilførsel av luft. Det er jo bare noe jeg tror. Mener bare at en stor PSU kan fort koste mer enn hva man trenger.

 

Aner ikke hvem som lager MIST.. Men kvalitet er det i allefall :)

7921170[/snapback]

 

P180 er et av de kabinettene der PSU har det aller kaldest.

 

AtW

Lenke til kommentar
@ATW: Det er vel en sannhet med modifikasjoner... Men den har det fint der.

 

Ikke det at jeg kan skjønne at MIST bråker, er det 600W utgaven det er snakk om? For den vet jeg har et høyere støynivå enn 500W.

7921271[/snapback]

 

Det må du gjerne mene, men den sitter i et helt adskilt del av kabinettet med egen vifte rett foran, og rom både over og under. I motsetning til å trekke varm CPU-luft igjennom PSUen fra et vanlig kabinett.

 

AtW

Lenke til kommentar

Har en 120mm i front, en 120mm bak og en 90mm i topp. De to sistnevnte suger luft ut. Og den minste i topp går på halv styrke. Så den høres ikke. Kabinettet er lite og trangt. Så en strømforsyning med med avtagbare ledninger er å foretrekke. :) Den jeg har nå har det ikke. Og det er mange kabler der som jeg ikke bruker og som tar opp plass. Når det gjelder temp, så er det vel romtemperatur + noen grader der inne. Eller noe slikt... :S Når maskina idler er den på ca 35 grader og på load er den på 45 ca. Tenker da på temperatur på CPU og GPU. Er mulig at jeg har en del hybel kaniner inni min PSU siden den er noen år. Vil det eventuelt hjelpe å åpne den og ta de ut? Så kan det nok vel også tenkes at den jeg har er av eldre dato med tanke på teknologi. Men Silverstone Zeus så innteresant ut.

Lenke til kommentar
Har en 120mm i front, en 120mm bak og en 90mm i topp. De to sistnevnte suger luft ut. Og den minste i topp går på halv styrke. Så den høres ikke. Kabinettet er lite og trangt. Så en strømforsyning med med avtagbare ledninger er å foretrekke. :) Den jeg har nå har det ikke. Og det er mange kabler der som jeg ikke bruker og som tar opp plass. Når det gjelder temp, så er det vel romtemperatur + noen grader der inne. Eller noe slikt... :S Når maskina idler er den på ca 35 grader og på load er den på 45 ca. Tenker da på temperatur på CPU og GPU. Er mulig at jeg har en del hybel kaniner inni min PSU siden den er noen år. Vil det eventuelt hjelpe å åpne den og ta de ut? Så kan det nok vel også tenkes at den jeg har er av eldre dato med tanke på teknologi. Men Silverstone Zeus så innteresant ut.

7921321[/snapback]

 

Går for en corsair, rebadget seaconic, om den ikke er stille nok, så må du satse på vifteløst, og det er ikke bare lett.

 

AtW

Lenke til kommentar
@ATW: Det er vel en sannhet med modifikasjoner... Men den har det fint der.

 

Ikke det at jeg kan skjønne at MIST bråker, er det 600W utgaven det er snakk om? For den vet jeg har et høyere støynivå enn 500W.

7921271[/snapback]

 

Det må du gjerne mene, men den sitter i et helt adskilt del av kabinettet med egen vifte rett foran, og rom både over og under. I motsetning til å trekke varm CPU-luft igjennom PSUen fra et vanlig kabinett.

 

AtW

7921291[/snapback]

 

Joda, jeg kjøper den. Selv har jeg snudd min PSU, har en Lian Li PC6277B, så den trekker varm luft ovenfra og ikke fra CPU. Ikke har jeg testet Antec P180 heller. Men det er en annen tråd.

 

Det er jo greit at PSU skal være støysvak, men det er jo også viktig å tenke på kvalitet. Nå har jeg ikke testet Silwerstone PSU'en til The Ghost, men det høres litt fryktelig ut med 80mm vifte fremfor 120mm vifte.

Lenke til kommentar
@ATW: Det er vel en sannhet med modifikasjoner... Men den har det fint der.

 

Ikke det at jeg kan skjønne at MIST bråker, er det 600W utgaven det er snakk om? For den vet jeg har et høyere støynivå enn 500W.

7921271[/snapback]

 

Det må du gjerne mene, men den sitter i et helt adskilt del av kabinettet med egen vifte rett foran, og rom både over og under. I motsetning til å trekke varm CPU-luft igjennom PSUen fra et vanlig kabinett.

 

AtW

7921291[/snapback]

 

Joda, jeg kjøper den. Selv har jeg snudd min PSU, har en Lian Li PC6277B, så den trekker varm luft ovenfra og ikke fra CPU. Ikke har jeg testet Antec P180 heller. Men det er en annen tråd.

 

Det er jo greit at PSU skal være støysvak, men det er jo også viktig å tenke på kvalitet. Nå har jeg ikke testet Silwerstone PSU'en til The Ghost, men det høres litt fryktelig ut med 80mm vifte fremfor 120mm vifte.

7921338[/snapback]

 

Hmmm.... Er kanskje 600 w jeg har. Så det er merkbar forskjell til 500w? Eventuelt vil det holde med 500w de neste 5 årene feks?

 

Er denne et godt alternativ da ATWindsor? Eventuelt andre med erfaringer fra denne?

Endret av _dAwn_
Lenke til kommentar

Med den Corsair PSU'en får du nok kraft i allefall. 50A på 12v railen ekke å kimse av. Tror du skal klare å kjøre SLI 8800GTX med den.

 

Lurt å sjekke erfaringer med andre før du kjøper. Siden du ikke er fornøyd med din MIST, så kan det jo by på utfordringer å matche kravene dine.

 

EDIT:

Vi må fortsatt stå fast på at Mist 500W enda ikke har blitt slått når det kommer til stabilitet og funksjonalitet, til en ok pris.

Hardware.no tester PSU

Endret av andylove
Lenke til kommentar
Med den Corsair PSU'en får du nok kraft i allefall. 50A på 12v railen ekke å kimse av. Tror du skal klare å kjøre SLI 8800GTX med den.

 

Lurt å sjekke erfaringer med andre før du kjøper. Siden du ikke er fornøyd med din MIST, så kan det jo by på utfordringer å matche kravene dine.

 

EDIT:

Hardware.no tester PSU

7921419[/snapback]

 

Er vel en sannhet med modifikasjoner at jeg ikke er fornøyd med den. For det er jeg. men etter at jeg gjorde resten av maskina støyfri, tilnærmet, så er det den jeg hører nå. Har som sagt brukt den i ca 4 år. Og er vel den eneste komponenten jeg hadde med når jeg oppgraderte maskina for ca 1,5 år siden. Kan du linke til den Misten du vil anbefale? Eventuelt er det noen som ahr erfaringer med den PSUen jeg linker til?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...