Gå til innhold

Jeg hater arbeidsgivere!


Anbefalte innlegg

Jeg er så forbanna drittlei av de helvetes arbeidsgiverne der ute!!

I ni måneder har jeg søkt en deltidsjobb jeg kan jobbe med etter skolen! I ni jævla måneder!!

Jeg har prøvd alt! Må ha skrevet minst hundre søknader, og dobbelt så mange cv-er.

I mange, mange timer har jeg gått fra butikk til butikk i Oslos gater og delt ut cv-er.

Jeg besøker deltidsjobb.no ukentlig. Kun en gang har jeg fått svar på en søknad! En enkelt gang! Det var fra McDonalds. Jeg hadde skrevet søknad, og etterpå besøkte jeg restauranten og sa at jeg var veldig interessert. Dessverre fikk jeg aldri komme til intervju, for da de endelig ringte satt jeg mitt i en telefonselgerjobb. Jeg ringte tilbake to sekunder etterpå, men da var det for sent! Jeg fikk jo selvfølgelig prøve meg som telefonselger. De vil ha hvem som helst som er dum nok! Det er de verste arbeidsbetingelsene jeg noensinne har opplevd!

 

Jeg er så ekstremt lei av å bruke mange timer på å skrive søknader som arbeidsgiver forkaster med en gang han ser at jeg er under 18! Butikkene er desperate etter noen som kan ta drittjobbene deres! Ica, Kiwi, Narvesen, 7-eleven. De har tusen annonser på deltidsjobb.no! Men du må være 18!

Det verste er at de ansetter mange som er under 18. Jeg har flere venner på 17 som får sitte i kassa og selge røyk og øl. Ellers har de fått jobb gjennom noen de kjenner. Men hva skal man gjøre når alle en kjenner jobber i offentlig sektor?

Hvor ekstremt vanskelig skal det være å finne en drittjobb som har timelønn og ikke provisjonslønn?!?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
... forbanna drittlei ... helvetes arbeidsgiverne  ... jævla ... drittjobbene

7920310[/snapback]

Hvis dette er ord du også bruker i CV eller ved kontakt med potensielle arbeidsgiver er du lost. Husk også at fremtreden, klesdrakt etc også kan gi kraftige negative reaksjoner.

Lenke til kommentar

Det var nesten litt frekt! Jeg håper du skjønner at dette var et innlegg frembrakt for å få utløp for mine frustrasjoner! Problemet er ikke at jeg ser ut som en anarkist, eller at jeg prater som en bygdetulling. Cv-ene mine er så konvensjonelle at du kunne brukt dem som eksempler på Aetat.no Det eneste som kan trekke ned på dem er at jeg ikke har så mye tidligere arbeidserfaring å vise til. Men et sted må man jo begynne. Jeg er helt normal, kanskje litt sjenert. Det er bare utrolig mange steder der de ikke interessert i ungdom under 18, og ellers er de fleste stillingene kapret.

Endret av Do_the_Bender
Lenke til kommentar

CV

 

Personalia:

Navn: ’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’

Adresse: ’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’

Fødselsdato: ’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’

Postnummer: ’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’

Tlf: ’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’

E-post: ’’’’’’’’’””@””””””””

 

Utdanning:

2006-2007: VK1 media og kommunikasjon, ’’’’’’’’’’’’’’’ videregående skole.

2005-2006: GK (grunnkurs) media og kommunikasjon, ’’’’’’’’’’’ videregående skole.

2002-2005: Grunnskole, ’’’’’’’’’’’’’ Ungdomskole.

1996-2002: Grunnskole, ’’’’’’’’’’’’’’ skole.

 

Arbeidserfaring:

- Salgskonsulent hos Intermedia A.S

- Assistent ved Statoil service ’’’’’’’’’’,. I anledning operasjon dagsverk.

- Arkivar ved Radiumhospitalet HF, en uke i 2004. I anledning arbeidsuke på skolen.

- Reklamebud for Norpost, 3 måneder i 2004 (har attest).

 

Språk:

Norsk flytende, muntlig og skriftlig.

Engelsk flytende, muntlig og skriftlig.

 

Referanser:

’’’’’’’’’’’, lableder og drift ved patologiklinikken Radiumhospitalet HF, 22’’’’’’’’’’.

’’’’’’’’’’’, daglig leder ved Statoil service ’’’’’’’’’’, 22’’’’’’’’’.

 

Interesser:

Film, sykling, animasjon, data og roing.

 

Øvrige opplysninger:

Jeg er en glad og ivrig syttenåring på jakt etter en deltidsjobb, da jeg må begynne å spare til studiene. Eneste kravene er at den kan betjenes etter skolen, i helger og i ferier, og at det tilbyes fast timelønn.

Ser meg selv som samarbeidsvillig, fleksibel, tålmodig og snill.

Møter gjerne til intervju dersom det skulle være ønskelig.

Ellers kan jeg kontaktes på telefon og mail.

Endret av Do_the_Bender
Lenke til kommentar

For å få en mer konsekvent stil på cven din bør du følge samme stil på arbeidserfaring som du har gjort på utdanning. Altså fjern "-" og skriv i hvilket tidsrom du jobbet. Ikke skriv at du har attest i parantes.. Hvis du ikke har attest på tidligere arbeidserfaring bør du snarest oppdrive det, eller fjerne den jobberfaringen fra cv'en.

 

Fjern språk kategorien.. hvilken 17 åring er det som ikke snakker engelsk? Og eg tviler på du snakker flytende engelsk. En som snakker flytende engelsk har en naturlig engelsk dialekt og har gjerne oppholdt seg i ett engelskspråklig land over ett lengre tidsrom.. du er sikkert "meget god i engelsk", men ikke "flytende". Bare møt opp personlig til arbeidsgiveren (rimi eller kiwi) så ser han at du er en normal fyr, som snakker norsk og at du ikke er en innvandrer. Er du innvandrer vil du slite mer med å få jobben.

 

Du skriver du er en glad og bla bla 17åring.. hvorfor ialledager vil du fremheve den eneste svakheten du har på cven? At du er 17.. Hvis jeg var en gjøk som elsket å komme med svenskvitser og blondievitser så hadde eg ikke reklamert meg selv med det på cv'en.

 

Og glem å list opp "kravene dine" på cv'en.. Det gir deg bare en automatisk plassering i "kanskje/til nød bunken hos arbeidsgiveren som sorterer søknadene.. Du skal selge deg selv..

"møter gjerne til intervju dersom det skulle være ønskelig" - Det er kanskje ikke ønskelig eller nødvendig hvis du skal være tlf.selger, men de fleste arbeidsgivere liker å se og snakke med den de vurderer å ansette og investere i før de faktisk skriver kontrakt.. bare fjern den setningen.

 

Sleng gjerne ut en søknad du har skrevet og.. sikkert en del som må gjøres med den og.

 

Lykke til

 

Edit: kanskje eg var for streng der.. men eg mener.. det er jo for ditt eget beste. Du skriver at du er "fleksibel".. heh det er jo akkurat det du ikke er når du bare kan jobbe visse tidspunkt og du ikke kan jobbe kassen osv du er ikke fleksibel så bare fjern det. "samarbeidsvillig, talmodig og grei" er sikkert meget bra egenskaper hvis du skal samle inn donasjoner til vedledige organisasjoner.. SKal du jobbe på lager på rimi klinger det mye bedre i arb.giver øre med: effektiv, stå-på-holdning og resultatorientert. eller noe lignende til dette.

 

CV

 

Personalia:

Navn:               ’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’

Adresse:           ’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’

Fødselsdato:  ’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’

Postnummer:  ’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’

Tlf: ’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’

E-post: ’’’’’’’’’””@””””””””

 

Utdanning:

2006-2007: VK1 media og kommunikasjon, ’’’’’’’’’’’’’’’ videregående skole.

2005-2006: GK (grunnkurs) media og kommunikasjon, ’’’’’’’’’’’ videregående skole.

2002-2005: Grunnskole, ’’’’’’’’’’’’’ Ungdomskole.

1996-2002: Grunnskole, ’’’’’’’’’’’’’’ skole.

 

Arbeidserfaring:

- Salgskonsulent hos Intermedia A.S

- Assistent ved Statoil service ’’’’’’’’’’,. I anledning operasjon dagsverk.

- Arkivar ved Radiumhospitalet HF, en uke i 2004. I anledning arbeidsuke på skolen.

- Reklamebud for Norpost, 3 måneder i 2004 (har attest).

 

Språk:

Norsk flytende, muntlig og skriftlig.

Engelsk flytende, muntlig og skriftlig.

 

Referanser:

’’’’’’’’’’’, lableder og drift ved patologiklinikken Radiumhospitalet HF, 22’’’’’’’’’’.

’’’’’’’’’’’, daglig leder ved Statoil service ’’’’’’’’’’, 22’’’’’’’’’.

 

Interesser:

Film, sykling, animasjon, data og roing. 

 

Øvrige opplysninger:

Jeg er en glad og ivrig syttenåring på jakt etter en deltidsjobb, da jeg må begynne å spare til studiene. Eneste kravene er at den kan betjenes etter skolen, i helger og i ferier, og at det tilbyes fast timelønn.

Ser meg selv som samarbeidsvillig, fleksibel, tålmodig og snill.

Møter gjerne til intervju dersom det skulle være ønskelig.

Ellers kan jeg kontaktes på telefon og mail.

7921724[/snapback]

Endret av magicus
Lenke til kommentar

For å få jobb så må du kjenne noen. Det er den eneste måten. Selv om det ikke er riktig vei å ga, så fungerer det ikke på noen annen måte. Du kan sende søknader til alle mulige steder, men du vil alltid havne bak i køen fordi noen kjenner noen som jobber der, og de får jobb.

 

Det er sånn det vil fungere. Hvis jeg kan gi deg et tips, skaff deg kontakter, ett nettverk av folk. bli kjent med folk som kan skaffe deg jobb. Jeg jobber som tømrer, og jeg fikk lærlingerplass pga kontakter. Ingen cv slår kontakter.

 

Det kan også fungere å være mer direkte, hvor mange sjefer gidder å lese gjennom søknader? Ikke mange, stikk dit du vil jobbe, be om å få prate med en som har ansvar, en sjef eller noe, og si at du vil ha jobb, prat for deg selv, og la personen se at du er ivrig etter å jobbe. Drit i å se om dem trenger hjelp, bare spør alle.

 

 

For å ta et eksempel, min sjef hater søknader, han fikk 400 søknader på en sekretærjobb, han kasta halparten av dem ved å se på konvolutten. så begynte han å lese starten på de 200 andre. Hadde noen møtt opp på kontoret og bedt om en samtale så hadde personen antagelig skaffa seg jobb umiddelbart. Selfølgelig hvis personen er kvalifisert da.

Endret av Tøffe-Tetra
Lenke til kommentar
Tror du trygt kan skippe hele "øvrige opplysninger"-delen av CV-en din, ja.

7923319[/snapback]

 

Jepp, slike ting kan man ta opp i et jobbintervju.

7923341[/snapback]

Eller i selve søknaden. En gyllen regel er at informasjon skal finnes enten på CV eller i søknaden. Aldri begge steder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...